پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی بانک توسعه تعاون

24 خرداد 1401
شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی بانک توسعه تعاون

به گزارش بانک اول طرح همراه فرهیختگان بانک توسعه تعاون برای استفاده اساتید دانشگاه‌ها، موسسات عالی آموزشی کشور (دولتی، آزاد، پیام نور و حق التدریسی) و فرهنگیان آموزش و پرورش ارائه شده است.

شرکت
با نک توسعه تعاون
نام وام
همراه فرهیختگان
سود
18 %
سقف وام
100 میلیون تومان
نوع ضمانت
ضامن رسمی
نیاز به سپرده  
حساب سپرده لازم
قرض الحسنه
مسدودی سپرده  
حداکثر زمان بازپرداخت
48 ماه
قسط وام
2,937,500 تومان
کل سود وام
40,999,998 تومان
مجموع رقم وام و سود
136,870,000 تومان
سپرده جداگانه
-
شرایط و مقررات
  • وام گیرنده نباید به بانک بدهکار و یا دارای چک برگشتی باشد

طرح همراه فرهیختگان همان‌طور که از عنوانش برمی‌آید همراهی با جامعه فرهنگیان را وظیفه خود می‌داند؛ چراکه این تسهیلات به نوعی موجب خوشنودی و توفیق فرهنگیان می‌شود و فرصت مغتنمی برای بانک توصعه تعاون است تا از فرهیختگان و اثرگذاران جامعه پاسداشت و قدرشناسی کند. بنابراین بانک توسعه تعاون خدمات ویژه‌ خود را تنها به همین زمینه و صدور کارت‌های اعتباری و مرابحه محدود نکرده و می‌کوشد تا با اعطای این تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان گذشته از ایجاد بستری مناسب برای خرید محصولات -به ویژه لوازم خانگی و کالاهای داخلی- سایر نیازهای مالی این جامعه را نیز پوشش دهد. بنابر این آن دسته از فرهنگیان و اعضای هیات‌علمی‌ای که نیاز چندانی به کالا نداشته و به دنبال تامین مالی برای سایر نیازهای خود هستند نیز می‌توانند از امکانات ایجاد شده در این طرح بهره‌مند شوند.

 

شرایط دریافت وام همراه فرهیختگان

همانطور که پیشتر هم اشاره شد گذشته از جامعه فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش، تمامی اساتید عضو هیات‌های علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی کشور از جمله موسسات دولتی، آزاد، پیام نور و همچنین اساتید و مدرسان حق التدریسی می‌توانند از امکانات این طرح تسهیلاتی در قالب عقد مرابحه و جعاله بهره‌مند شوند. میزان این تسهیلات 50، 70 و 100 میلیون تومان بوده که تا سقف 50 میلیون تومان در قالب کارت اعتباری مرابحه است که صادر می‌شود و برای مبالغ بیشتر بدون کارت بوده و فرهیختگان دریافت‌کننده می‌توانند از آن برای رفع نیازهای ضروری و اساسی خود استفاده نمایند.

 

اقساط و زمان بازپرداخت طرح همراه فرهیختگان توسعه تعاون

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اعتباری طرح همراه فرهیختگان هم همانند میزان آن به سه گروه 2، 3 و 4 ساله تقسیم می‌شود و شیوه بازپرداخت اقساط آن به صورت ماهانه بوده و میزانی برابر خواهد داشت.

علاوه بر این باید یادآوری کنیم که نرخ بهره‌ بانکی در خصوص این تسهیلات 18 درصد است و دریافت آن هیچ گونه هزینه‌های جانبی‌ای از جمله هزینه کارشناسی و... نخواهد داشت. اما سایر هزینه‌های متفرقه بانکی همچون هزینه گزارش اطلاعات حساب مشتری و اعتبارسنجی و باطل کردن تمبر و تشکیل پرونده و دیگر اقدامات صورت گرفته تا پیش از پرداخت تسهیلات هم از آنجایی که بیشتر بر عهده‌ کارمندان شعبه‌های بانک خواهد بود هزینه چندانی نخواهد داشت و مجموع این هزینه‌ها تا پیش از پرداخت تسهیلات چیزی در حدود 60 هزار تومان خواهد شد.

در مجموع تلاش طراحان این طرح این بوده که تا جای ممکن روند دریافت این تسهیلات را ساده کرده و به همین ترتیب کوشش شده تا گرفت و گیرهای معمول دریافت وام در این طرح به حداقل برسد. اما در مورد ضمانت به نسبت کمی دشواری وجود خواهد داشت؛ چرا که فرهنگی و عضو هیات علمی متقاضی می‌باید دست‌کم ۳ نفر را برای ضمانت با خود همراه کند و از میان آنها می‌باید دست کم دو نفرشان گواهی کسر از حقوق داشته باشند.

 

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی نوروزوند‌
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

برای دانجشو معلم ها هم میدن؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها