جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

کدام بانک در سال 1400 بیشترین سود را پرداخت می کند/سود بیشتر از 23 درصد در این بانک

24 خرداد 1401
کدام بانک در سال 1400 بیشترین سود را پرداخت می کند/سود بیشتر از 23 درصد در این بانک

به گزارش بانک اول اگر به بانک های مختلف سر بزنیم و در مورد بیشترین نرخ سود پرداختی از آنها سوال کنیم متوجه می شویم که اکثر قریب به اتفاق آنها به سپرده های کوتاه مدت 10 درصد , به سپرده های یکساله 16 درصد و به سپرده های 2 ساله 18 درصد سود پرداخت می کنند.

البته تعدادی از بانک های بزرگ نوعی گواهی سپرده یکساله با سود 18 درصد هم به سپرده گذاران خود پرداخت می کنند.

بنا بر این گزارش از دو سال پیش طرح جالبی در بانک ملت آغاز شد که به سپرده گذاران سال قبل یک سود  مابه التفاوت پرداخت می شود به ترتیبی که به سپردخ گذاران سال 98 سودی معادل 3.3 درصد بیشتر و به سپرده گذاران سال 99 سودی معادل 5 درصد بیشتر پرداخت گردید.

این طرح مانند بسیاری از طرح های بانکی دیگر در ایران به سرعت توسط بانک های دیگر تقلید شد و اکنون چند بانک دیگر هم به سپرده گذاران خود  مابه التفاوت سود قطعی سال قبل را پرداخت می کنند.

از چند روز پیش در تبلیغات محیطی بانک ملت مشاهده می شود که گویا این بانک قرار است به سپرده های سال 1400 مابه التفاوت سود بیش از 5 درصد پرداخت کند

بیشترین سود بانکی بانک ملت

 

در تبلیغات این بانک چنین مطرح شده است که در سال 1398 معادل 3.3 درصد سود بیشتر , در سال 1399 معدا 5 درصد سود بیشتر پرداخت شده است و گویا قرار است در سال 1400 مابه التفاوت سودی بیشتر از 5 درصد به سپرده گذاران پرداخت شود , در با این حساب فردی که سپرده 18 درصدی در سال 1400 در این بانک داشته است , سود نهایی وی بیشتر از 23 درصد خواهد بود.

منبع : بانک اول

اخبار مرتبط
آمارهای مربوط به پرداخت سود سپرده‌های بانکی در اسفند ماه منتشر نشده،در این گزارش آمارهای ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.
طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، به انواع سپرده‌های کوتاه و بلندمدت از پنج درصد تا ۲۲.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد. سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌هایی هستند که به‌صورت ماه‌شمار بوده و واریز و برداشت از آن محدودیتی از نظر زمانی ندارند. نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت سه ماهه هم ۱۲ درصد و سود سپرده‌های کوتاه‌مدت شش ماهه ۱۷ درصد است.
بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ سود بین‌بانکی، کریدور این نرخ را که پیش از این از ۱۴ تا ۲۲ درصد بود به ۱۷ تا ۲۴ درصد افزایش داد، نرخ بهره بین‌بانکی بار دیگر به سقف کریدور جدید خود نزدیک می‌شود و باید دید که بانک مرکزی اجازه شکسته شدن این سقف را خواهد داد یا خیر.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها