چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

نتایج وام ضروری بازنشستگان کشوری اعلام شد

24 خرداد 1401
 نتایج وام ضروری  بازنشستگان کشوری اعلام شد

به گزارش بانک اول محمود مرتضایی فرد با اشاره به مشخص شدن نتایج ثبت نام مرحله نخست وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی این صندوق گفت: نتایج مرحله نخست ثبت نام وام ضروری که ۳۰ آبان ماه مهلت ثبت نام اینترنتی آن به اتمام رسیده بود، مشخص شده و بیش از ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند.

وی با بیان اینکه «نتایج و اسامی واجدان شرایط در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی قابل مشاهده است» گفت: اسامی واجدین شرایط در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir اعلام شده و افراد می‌توانند با شماره دفتر کل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، نتایج اعلامی را مشاهده کنند.

او یادآور شد: در مرحله نخست تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط اعلام می‌شود و زمان ثبت نام اینترنتی مرحله دوم برای مابقی تسهیلات تا سقف ۳۰۰ هزار فقره نیز بزودی اعلام خواهد شد.

وی به متقاضیانی که از لیست دریافت کنندگان وام ضروری در این مرحله حذف شده اند، اشاره کرد و افزود: ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند، وظیفه بگیران تک ورثه‌ای که سن آنان بیش از ۸۰ سال باشد، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد، بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد و رکوردهایی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه تأیید نشده باشد، عواملی هستند که سبب شده تا چنین افرادی در ابتدا از لیست واجدان شرایط حذف شوند.

مرتضایی فرد در ادامه اظهار داشت: پس از حذف این گروه‌ها، تمامی متقاضیان باقی مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت بندی شدند و در نهایت برای مرحله نخست، تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت وام در مرحله نخست شدند.

مرتضایی فرد یادآور شد: تسهیلات مرحله نخست، از اواخر دی ماه ۱۴۰۰ به صورت ماهانه و بر اساس نوبت‌های مشخص شده به حساب واجدان شرایط واریز می‌شود. این مرحله از وام ۱۲ میلیون تومانی در قالب ۷ نوبت دسته بندی شده اند که در هر نوبت برای بیش از ۲۱ هزار نفر از واجدان شرایط مبلغ وام پرداخت می‌شود.

گفتنی است، اسامی ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدان شرایط مرحله نخست، جهت اطلاع رسانی و شفافیت بیشتر در اختیار مدیران استانی صندوق قرار گرفته است و به صورت فایل نیز با حذف نام و نام خانوادگی و اعلام چهار رقم آخر کد ملی، ذکر عنوان دستگاه و جنسیت، تا چند روز آینده روی درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها