پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

یک وام دیگر برای بازنشستگان + جزئیات بازپرداخت

24 خرداد 1401
یک وام دیگر برای بازنشستگان + جزئیات بازپرداخت

به گزارش بانک اول به نقل از اکو ایران، بانک رفاه کارگران یک وام جدید برای بازنشستگان درنظر گرفته که امکان پرداخت آن به وابستگان درجه یک این گروه هم وجود دارد. به موجب این طرح، افرادی که خودرو سبک دارند می‌توانند از این وام برای خرید بیمه نامه شخص ثالث یا بدنه خودرو استفاده کنند. همچنین نرخ این تسهیلات برای خرید بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی هم قابل کاربرد است.

طبق اطلاعات بانک رفاه کارگران، مبلغ این تسهیلات حداکثر 4 میلیون تومان بوده و نرخ سود آن هم 6 درصد تعیین شده است. سقف مدت بازپرداخت این وام 12 ماهه بوده و برای دریافت آن نیازی به ارائه ضامن معتبر بانکی یا چک و سفته نیست. در واقع امکان پرداخت قسط‌های این تسهیلات به صورت کسر از حقوق وجود دارد. لازم به ذکر است که بازنشستگان متقاضی این طرح تنها امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای شرکت دانا را دارند.

چه تسهیلات دیگری به بازنشستگان کشور پرداخت می‌شود؟

نهادهای مختلف تاکنون انواع وام با مبالغ و شرایط بازپرداخت گوناگون را به بازنشستگان اعطا کرده‌اند. آخرین اخبار مربوط به وام بازنشستگان درباره تسهیلات ضروری این اقشار بود. بانک عامل برای پرداخت این وام، بانک صادرات اعلام شد. در حال حاضر اسامی گروه اول واجد شرایط دریافت این تسهیلات اعلام شده و تا چند روز دیگر لیست این اشخاص در درگاه رسمی صندوق بازنشستگی قرار خواهد گرفت و افراد امکان مشاهده آن را خواهند داشت. طبق اطلاعات قبلی وبسایت رسمی صندوق بازنشستگی،پرداخت این مبلغ تسهیلات به حساب پذیرفته شدگان گروه اول به زودی آغاز خواهد شد./بانک رفاه

اخبار مرتبط
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.
بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها