جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیش بینی جذاب از بورس تا پایان سال ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
پیش بینی جذاب از بورس تا پایان سال ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول از طرف دیگر با توجه به اینکه در دوره های اخیر در بازار بیش واکنشی منفی را شاهد بودیم، ثبات میتواند تا اواخرسال شرایطی را ایجاد کند که شاهد سود و بازده باشیم.

حسن کاظم زاده با بیان اینکه بازار سرمایه در شرایطی است که سعی میکند خود را تثبیت کند، توضیح داد: به عبارت دیگر بازار بعد از اینکه یک افت سنگین را تجربه کرد و از آن افت برگشت، درحال تست قیمت های تثبیتی است تا ببیند میزان عرضه و تقاضا به چه صورتی است. سهامداران درحال بررسی یکدیگر هستند تا ببینند میتوانند به قیمت های روی تابلو اعتماد کنند یا ممکن است قیمت ها دوباره کاهشی شوند.

 

وی ادامه داد: اما موضوع این است که دامنه نوسان، مخصوصا دامنه نوسان منفی سهم ها، این روزها کمتر شده است. اگر یک ماه پیش قیمت سهمی در طول روز از مثبت دو تا منفی پنج میرفت در این روزها دامنه نوسان سهم ها کوچک تر شده و در بازه دو تا سه درصدی درحال نوسان است. این نشانه خوبی است ازینکه بازار مسیر تثبیت را در پیش دارد.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه درمورد تاثیر ۱۰ تصمیم اخیر دولت برای این بازار گفت: ۱۰ اقدامی که درمورد بازار سرمایه مورد از سوی ستاد اقتصادی دولت مورد تایید قرار گرفت،2ویژگی اساسی دارد. نخست آنکه تدریجی هستند، نمیتوانند به یک باره تغییر و تحول خاصی در بازار ایجاد کنند و اثرات آن به مرور در بازار مشخص می شود.

دوم آنکه این اقدامات بیشتر باعث رکودزدایی و ایجاد تثبیت در بازار می شوند. درواقع قرار نیست دولت اقدامی انجام دهد که منجر به رشد شاخص شود، بلکه وظیفه دولت تلاش برای جلوگیری از رکورد بوده و در مواقعی که هیجان مثبت ایجاد می شود باید از ایجاد حباب جلوگیری کند.

کاظم زاده با تاکید بر اینکه بازار نسبت به دوماه اخیر با ثبات تر شده است، اظهار کرد: برایند متغیرها نشان از شرایط با ثبات در آینده بازار دارد. البته ما باید تعریفی از شرایط باثبات داشته باشیم. شرایط باثبات شرایطی است که که تصمیم گیری خرید و فروش افراد بیشتر بر اساس متغیرهای مربوط به همان سهم و صنعت باشد نه وابسته به متغیرهایی که در کنترلش نیست یا از ترس و هیجان باشد.

وی درمورد شرایط بازار تا پایان سال نیز گفت: با شرایط فعلی انتظار ثبات از بازار میرود مگر اینکه اتفاقی رخ دهد که در کنترل هیچ کس نیست. از طرف دیگر با توجه به اینکه در دوره های اخیر در بازار بیش واکنشی منفی را شاهد بودیم، ثبات میتواند تا پایان سال شرایطی را ایجاد کند که شاهد سود و بازده باشیم./ایسنا

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها