جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

آشنایی با انواع وام های بانک سپه

24 خرداد 1401
آشنایی با انواع وام های بانک سپه

به گزارش بانک اول بانک سپه با انواع تسهیلات ریالی و طرح‌هایی که دارد به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. تنوع این خدمات زیاد است ومتقاضیان خواهان تسهیلات باید زمان زیادی را برای شناسایی آن‌ها صرف کنند. به همین منظور در این گزارش انواع تسهیلات ریالی و طرح‌های این مجموعه برای اطلاع بیشتر خوانندگان معرفی خواهد شد؛

انواع تسهیلات ریالی بانک سپه

قرض الحسنه

قرارداد قرض الحسنه عقدی است که به موجب آن بانک به عنوان قرض دهنده مبلغ مشخصی را به متقاضیان پرداخت می‌کند. منابع قرض الحسنه بانک سپه برای تامین وسایل و ابزار کار، کمک به افزایش تولید و رفع نیازهای ضروری پرداخت می‌شود. نیازهای ضروری هم تامین هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه، درمان بیماری، تامین مسکن و کمک هزینه تحصیلی است.

برخی ویژگی‌های این طرح:

– کارمزد این تسهیلات اکنون 4 درصد بوده و در اقساط یک، 13 و 25 پرداخت می‌شود.

– مدت بازپرداخت این تسهیلات حداکثر3 سال و به صورت ماهیانه است.

– برای رفع نیازهای ضروری مثل درمان حداکثر 2 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

– سقف وام ازدواج و تهیه جهیزیه این طرح برای هر زوج 3 میلیون تومان است که در صورت داشتن شرایط خاصی مثل فوت پدر یکی از زوجین، دانشجوی حوزه و …، مبلغ 2 میلیون تومان دیگر هم به این میزان اضافه خواهد شد.

 

 

فروش اقساطی

این قرارداد به موجب تحویل کالای موردنظر متقاضی واجد شرایط منعقد می‌شود. به این ترتیب که بانک کالای موردنظر متقاضی را خریداری کرده و سپس نرخ کالا و کارمزد آن را در اقساط معین یا مدت زمان توافق شده دریافت می‌کند. این وام بانک سپه برای گسترش واحدهای تولیدی و خدماتی پرداخت می‌شود.

در صورتی که وام گیرنده کلیه اقساط باقی مانده را قبل ازسررسید به بانک بپردازد، از تخفیف سود بهره مند خواهد شد.

سلف

عقد سلف قراردادی است که به موجب آن پیش خرید نقدی محصولات تولیدی به قیمت معین انجام می‌شود و در واقع بانک عامل انجام دهند این کار است. عقد سلف هم برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، صنعتی ومعدنی و همچنین کشاورزی، کاربرد دارد. به عبارتی دیگر تسهیلات سلف برای آن دسته از متقاضیانی کاربرد دارد که تمامی مراحل راه اندازی کسب و کار را انجام داده و برای تکمیل فعالیت تولیدی نیازمند یک منابع مالی دیگر هم هستند.

شرایط و ضوابط:

– داشتن صلاحیت فنی، حسن شهرت، سابقه کار و همچنین مانده حساب جاری متناسب با تسهیلات درخواستی

– انحصاری نبودن کالای مورد تقاضا و فاسد نشدن آن

– تعهد مشتری برای پرداخت قیمت پیش بینی شده کالای مورد معامله به بانک

– بیشتر نشدن مدت قرارداد پیش خرید محصولات تولیدی، از زمان انجام معامله تا یک دوره تولید

جعاله

الزام شخص، کارفرما، به ادای مبلغ یا اجرت معلوم در مقابل انجام عملی معین مطابق قرارداد منعقد شده جعاله نامیده می‌شود. بانک‌ها معمولا عقد جعاله را برای گسترش امور تولیدی، خدماتی و بازرگانی با متقاضیان واجد شرایط منعقد می‌کنند. یکی دیگر از کاربردهای اصلی این قرارداد در تعمیر و تکمیل ساختمان است.

شرایط و ضوابط:

– داشتن صلاحیت فنی، اهلیت، حسن شهرت، سابقه کار و مراودات بانکی

– نداشتن بدهی یا کم بودن میزان آن از سقف‌های مقرر سیستم بانکی

اجاره به شرط تملیک

عقدی که در آن شرط شده مستاجر در پایان مدت اجاره اگر به شرایط درج شده در قرارداد عمل کرد، عین مورد اجاره شده را ملک شود، اجاره به شرط تملیک گفته می‌شود. معمولا این وام برای گسترش امور تولیدی در بخش‌های مختلف و همچنین خرید اموال منقول و غیرمنقول کاربرد دارد.

شرایط و ضوابط:

– داشتن حسن شهرت، اهلیت، سابقه کار و میانگین مانده حساب جاری متناسب با تسهیلات درخواستی و همینطور هماهنگی بین شغل متقاضی و اموال مورد اجاره

– تناسب مدت قرارداد با عمر مفید مورد اجاره (حداکثر 10 سال اعلام شده است)

– اخذ حداقل 20 درصد قیمت خرید مورد اجاره از مشتری

مرابحه

مرابحه قراردادی است که عرضه کننده، بهای تمام شده اموال و خدمات را به اطلاع متقاضی رسانده، سپس با اضافه کردن یک درصد مبلغ اضافی سود، آن را به صورت نقدی، نسیه دفعی یا اقساطی به صورت مساوی یا غیرمساوی در سررسید یا سررسیدهای معین به متقاضی واگذار می‌کند.

شرایط و ضوابط:

– داشتن صلاحیت و اهلیت، حسن شهرت، سابقه کار میانگین مانده حساب جاری متناسب با تسهیلات درخواستی

– وجود شرایط برای اخذ تخفیف از تولیدکنندگان یا عرضه کنندگان اموال و خدمات در این قرارداد

– امکان واگذاری اختیار انتخاب اموال و خدمات موردنظر به متقاضیان

– اطلاع رسانی قیمت تمام شده و واگذاری اموال و خدمات توسط بانک به متقاضی

– تعیین مبلغ تسهیلات مرابحه با توجه به بهای تمام شده و سود بانک

– امکان دریافت تخفیف در صورت تسویه اقساط قبل از فرا رسیدن مهلت سررسید

– لزوم دریافت حداقل 10 درصد وجه تضمین برای سررسیدهای بیشتر از سه سال

– شرایط مختلف بازپرداخت برای موارد کاربرد این تسهیلات

خرید دین

قراردادی است که بانک در آن دین فرد مدیون را به مبلغ کمتری از میزان درج شده در سررسید از مشتری خریداری می‌کند.

شرایط و ضوابط:

– داشتن صلاحیت و شهرت، سابقه کار میانگین مانده حساب جاری مناسب با تسهیلات درخواستی

– تعیین حداکثر تسهیلات خرید دین معادل 60 درصد مبلغ فروش سالیانه متقاضی

– عدم خرید اسناد ظهرنویسی شده

– اهمیت زمان سررسید اوراق و تعیین زمان حداکثر شش ماه برای آن

عقود مشارکتی

مشارکت مدنی

این قرارداد به درهم آمیختن سهم الشرکه نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی متعدد به نحو مشاع مربوط می‌شود. تسهیلات این قرارداد به منظور ایجاد، توسعه، تکمیل و نوسازی در واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی قابل کاربرد است.درضمن از این وام برای خرید ماشین آلات و ابزارهای واحدهای تولیدی هم استفاده می‌شود.

شرایط و ضوابط:

– داشتن صلاحیت و اهلیت، حسن شهرت و میانگین مانده حساب جاری متناسب تسهیلات درخواستی

– واریز حتمی سهم الشرکه در حساب مشارکت مدنی

– تامین 20 درصد از سرمایه مشارکت توسط مشتری

– امکان پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی برای تهیه کالاهای صادراتی و مواردی این چنینی قبل یا بعد از صدور

– تفاوت میزان تسهیلات مشارکت مدنی در صورت گشایش اعتبار اسنادی

مضاربه

عقد مضاربه قراردادی است که به موجب آن بانک به عنوان مالک، سرمایه موردنیاز را تامین می‌کند تا متقاضی با آن تجارت داشته باشد. بانک هم در سود هر دو طرف قرارداد شریک می‌شود. این وام فقط برای بخش بازرگانی کاربرد دارد.

شرایط و ضوابط:

– صلاحیت و حسن شهرت، اهلیت و سابقه کار میانگین مانده حساب

– بررسی صحت و دقت اطلاعات ارائه شده از طرف مشتریان مثل میزان سرمایه مورد نیاز، مقدار سود، نوع تضمین و…

عقود تعهدی

گشایش اعتباری اسنادی

این عقد در بخش‌های تولیدی کاربرد دارد و به موجب آن تعهد قطعی از سمت بانک گشایش کننده بنا به درخواست متقاضی انجام می‌شود. در این صورت امکان پرداخت وجه اسناد با آسودگی خاطر بیشتری صورت می‌گیرد.

شرایط و ضوابط:

– داشتن شهرت و اهلیت و سابقه کار مناسب

– سررسید اعتبار اسنادی با توجه به نوع آن بین 6 تا 18 ماه است.

– دریافت مبلغی پول برای اطمینان طرفین قرارداد

ضمانت نامه

به موجب این قرارداد، بانک متعهد می‌شود به محض اعلام و مطالبه ذی نفع، طبق متن ضمانت نامه، وجه آن را به وی اعطا کند. انواع مختلف ضمانت نامه شامل شرکت در مناقصه، پیش پرداخت، حسن اجرای تعهدات و… وجود دارد. فرد متقاضی باید به منظور انجام این قرارداد انواع وثیقه و ضمانت مناسب، مدارک مورد نیاز و مواردی این چنین را فراهم کرده و در اختیار بانک بگذارد.

طرح‌های تسهیلاتی بانک سپه

طرح باران 2 بانک سپه

تمامی متقاضیان حقیقی و حقوقی این مجموعه با افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری کارت و با حداقل موجودی یک میلیون تومان، برای حقیقی‌ها، و پنج میلیون تومان، برای حقوقی‌ها، امکان درخواست این وام را دارند. سقف این تسهیلات 30 میلیون تومان بوده و مدت بازپرداخت و سود آن هم با توجه به مبلغ تعیین می‌شود.

طرح قلب سفید سپه

این وام مخصوص پرستاران سراسر کشور بوده و متقاضیان به منظور برخورداری از آن باید سپرده قرض الحسنه جاری کارت بانک سپه را تشکیل دهند. حداکثر مبلغ این وام 20 میلیون تومان است که در قالب کارت اعتباری مرابحه به وام گیرنده اعطا می‌شود.

طرح سرافرازان

بانک سپه برای بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح هم تسهیلاتی را در قالب طرح سرافرازان در نظر گرفته است. حداکثر مبلغ این وام 10 میلیون تومان بوده و به صورت کارت اعتباری مرابحه به مشتریان پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
کمال اکبرفکر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من حدود سی و هفت سال مشتری ( حقوق بگیر ) بانک سپه هستم . در طول چند دهه کرارا به منظور دریافت وام به این بانک مراجعه کردم . به محض اعلام تقاضای وام ، روسای بانک اعلام می‌کردند اعتبار نداریم اعتبار نیامده و تاکنون موفق به دریافت وامی از این بانک نشدم .ولی از طرفی همه ی عوامل بانک و دوستان و عزیزانش وام های آنچنانی با بهره کم دریافت نموده اند .

اسداله یاوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اسلام خسته نباشید بنده بانک سپه حساب دارم میتونم دوتامون وام درمان دریافت کنم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها