ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط استفاده از صندوق امانات بانک ها چیست؟

24 خرداد 1401
شرایط استفاده از صندوق امانات بانک ها چیست؟

به گزارش بانک اول صندوق امانت یکی از سرویس‌های جانبی بانک‌ها به مشتریان برای محافظت از دارایی با ارزش آن‌هاست.

مشتریان می‌توانند صندوق‌های کوچک امانات از بانک اجاره کنند، در نهایت بانک تامین کننده امنیت کل صندوق است.

هزینه پایین

یکی از مزیت‌های این صندوق ها هزینه پایین است. اجاره سالانه یک صندوق کوچک حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، البته باید ودیعه‌ای برای اجاره صندوق پیش بانک گذاشت که هزینه آن هشت برابر میزان اجاره سالانه است.

امنیت بالا

صندوق امانت بانک‌ها در مقایسه با گاو صندوق خانگی امنیت بسیار بالایی دارد. تدابیر امنیتی در صندوق‌های امانات بانک‌ها بالاست و به‌علاوه آن‌ها سیستم‌های ضد حریق و دیگر موارد حفاظتی و امنیتی را شامل می‌شوند.

در حال حاضر بانک‌های ملی، صادرات، ملت، اقتصاد نوین، شهر، تجارت، کارآفرین، کشاورزی، مسکن و سامان بیشترین متقاضی برای صندوق‌ها دارند.

 

چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم برای فرد شناسنامه، کارت ملی و چند قطعه عکس است. اگر بخواهید وکیلی هم به بانک معرفی کنید ارائه مدارک شناسایی وکیل هم لازم است.

شرکت‌ها نیز با ارائه رونوشت از اساسنامه شرکت و روزنامه رسمی آخرین تغییرات و صاحبان حق امضا می‌توانند صندوق امانت دریافت کنند.

فرد شرایط خاصی دارد؟

دریافت صندوق امانات شرایط خاصی ندارد، اما در برخی بانک‌ها باید حساب جاری داشت. نداشتن چک برگشتی و بدهی وامی نیز یکی از این شرایط است.

یکی از شرایط بانک‌ها در مورد صندوق امانات این است که مشتری فقط در ساعات اداری مجاز به استفاده از صندوق امانات است. این یعنی اگر به هر دلیلی در خارج از ساعات اداری نیاز قوری به دسترسی به محتوایت صندوقتان داشته باشید باید تا روز کاری بعد صبر کنید.

البته اگر مشتری به بانک بدهی داشته باشد بانک قبل از ارائه محتویات صندوق مطالبات خود را تسویه خواهد کرد. در صورت ورشکستگی و یا انحلال بانک، مشتری با حکم دادگاه می‌تواند محتویات صندوق را دریافت کند.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها