پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی بورس فردا ۱۴ دی ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
پیش بینی بورس فردا ۱۴ دی ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول روز گذشته در خصوص پایین بودن ارزش معاملات صحبت شد و امیدواریم بودیم روز جاری حجم و ارزش معاملات بازار بهبود یابد اما حجم معاملات نسبت به روز گذشته کمتر شد. کل ارزش معاملات بازار بورس در محدوده ۲,۰۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت ولی بازار فرابورس در محدوده ۱۴۰ هزار میلیارد تومان، که حدود ۱۳۸ هزار میلیارد تومان آن مربوط به عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

با این وضعیت حجم و ارزش معاملات نمی‌توان انتظار رشد یا ریزش‌های شدید را داشت و نهایت تغییر نیز همین محدوده دو الی سه هزار واحدی است. شاخص کل پشت مقاومت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفت و انرژی لازم برای عبور از ان را ندارد.

بازار نیاز به یک خبر یا رخداد مثبت دارد که بتواند از این سطح به راحتی عبور کند. نااطمینانی برجام نیز در این مدت آسیب بسیار زیادی به بازار زده است و تا زمانی که این فضای نا اطمینانی وجود دارد نمی‌شود انتظار تحرکات بزرگ را در بازار داشت.

پیش بینی می‌شود بازار فردا در نیمه دوم خود شاهد افزایش تقاضا در سهم‌های شاخص ساز باشد.

اخبار مرتبط
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها