پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

برای نسل جدید بیت کوین جایگزین طلا شده است؟ / هشدار یک پروفسور مالی برای افزایش نرخ بهره و تورم

24 خرداد 1401
برای نسل جدید بیت کوین جایگزین طلا شده است؟ / هشدار یک پروفسور مالی برای افزایش نرخ بهره و تورم

به گزارش بانک اول یک استاد مالی در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا نسبت به نرخ تورم و افزایش نرخ های فدرال رزرو بسیار بیشتر از انتظار بازار هشدار داده است. او همچنین گفت که بیت‌کوین به طلای جدید برای نسل هزاره‌ها تبدیل شده است.

استاد امور مالی در بیت‌کوین و تورم

جرمی سیگل، پروفسور امور مالی وارتون، چشم‌انداز خود را برای بازارهای مختلف که معتقد است سرمایه‌گذاران باید امسال در معرض آن قرار گیرند، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی به اشتراک گذاشت.

سیگل استاد بازنشسته امور مالی راسل ای. پالمر در مدرسه وارتون، دانشگاه پنسیلوانیا است. تحقیقات او بر جمعیت‌شناسی، بازارهای مالی، بازده دارایی‌های بلندمدت و اقتصاد کلان متمرکز است.

از او در مورد طلا و کالاها به عنوان سرمایه‌گذاری‌های آینده پرسیده شد. او با اشاره به اینکه طلا "ناامید کننده" بوده است، تاکید کرد که "این یک واقعیت است که نسل جوان بیت‌کوین را جایگزین طلا می‌داند." 

 

سیگل اظهار کرد: "بیایید با این واقعیت روبرو شویم، من فکر می‌کنم بیت‌کوین به عنوان یک محافظ تورم در ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران جوان جایگزین طلا شده است ... سکه‌های دیجیتال، طلای جدید برای نسل هزاره هستند."

وی افزود: "افراد مسن، دهه ۱۹۷۰ را به خاطر دارند. در آن زمان که تورم بالا بود، قیمت طلا افزایش یافت."

پروفسور سیگل همچنین معتقد است که سرمایه‌گذاران باید در معرض کالاها قرار بگیرند، که به گفته او می‌توان با سرمایه‌گذاری در بازارهای نوظهور این کار را انجام داد.

همچنین این استاد مالی به بحث در مورد تورم پرداخت که در موارد متعدد نگرانی هایی را در مورد آن مطرح کرده است. وی اذعان داشت: "من مدت زیادی است که این را می‌گویم. من یک سال و نیم است که نسبت به تورم هشدار می‌دهم."

وی توضیح داد: "فدرال رزرو و مقامات مالی بسیار زیاده‌روی کردند، به ویژه فدرال رزرو در مورد نقدینگی."

این استاد در پایان گفت: "آنها به قدری از این منحنی عقب هستند که باعث ایجاد تورم قابل توجهی شده است."/اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است برای خود یک هدف قیمتی در نظر گرفته باشند. به عنوان مثال اگر قیمت بیت کوین به عدد X برسد، تمام دارایی بیت کوین خود را به فروش می‌رسانند.
قیمت بیت‌کوین در ایران رسما از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرد.
مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیقات در مؤسسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال "10ایکس ریسرچ" در سنگاپور در این باره گفت: این جریان‌ها خشک نمی‌شوند چرا که سرمایه‌گذاران مطمئن‌تر هستند که به نظر می‌رسد قیمت بالاتر خواهد رفت.
بیت کوین برای مدتی در سطح ۳۸ هزار دلار نوسان کرد، اما ناگهان و در پی حمایت نهنگ‌ها و معامله‌گران بازار تقویت شد و در مدت کوتاهی به بالای ۵۲ هزار دلار رسید، سطحی که بیت کوین از دسامبر ۲۰۲۱ موفق نشده بود به آن دست یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها