چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها

24 خرداد 1401
شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها

به گزارش بانک اول شرایط دریافت وام خرید خودرو تقریبا در تمامی بانک‌ها یکسان است. در وهله نخست گیرنده وام باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد و در سیستم بانکی سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقعه نداشته باشد. همچنین میزان درآمد ماهانه فرد و ضامن‌ها نیز مهم است.

تفاوت وام و خرید قسطی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پرداخت وام خودرو توسط بانک‌ها و خرید قسطی موضوع ضامن است.

در شرایط خرید قسطی از شرکت‌ها، سند خودرو توسط شرکت فروشنده رهن می‌شود و تا پایان اقساط، رهن باقی می‌ماند.

یکی از تفاوت‌های اصلی پرداخت وام خودرو توسط بانک‌ها با شرکت‌‌های لیزینگ و همچنین شرکت‌های خودروساز همین بحث ضامن است.

در تسهیلات بانکی این اتفاق نمی‌افتد، بانک همانند همیشه تنها با تایید ضامن و احراز صلاحیت متقاضی برای خرید انجام می‌شود.

مبلغ وام خرید خودرو چقدر است؟

مبلغ وام خرید خودرو ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. اقساط وام نیز به صورت ۳۶ ماهه تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت این وام داشتن حساب قرض‌الحسنه در بانک بوده و پس از سه تا یک سال سپرده‌گذار می‌تواند وام دریافت کند.

 

بانک سامان ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ بهره ۱۸ درصد، بازپرداخت ۳۶ ماهه به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کند. اقساط ماهانه این وام حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

موسسه مالی ملل نیز اعلام کرده که وام با نرخ ۱۵ تا ۲۰ درصد و مبلغ ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

بانک ملت تسهیلاتی با عنوان وام خرید خودرو ندارد اما درخواست وام خرد را با عقد مرابحه یا کارت اعتباری پوشش می‌دهد.

از طریق سامانه تسهیلات «فرابانک» این بانک متقاضیان می‌توانند با توجه به رتبه اعتباری در این بانک ۲۰، ۳۰،۵۰یا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند و در اقساط ۳۶ تا ۶۰ ماهه آن را بازپرداخت کنند.

برای دریافت این وام فرد ملزم به خرید کالای خاصی نیست و یکی از مواردی که می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند خرید خودرو است.

برخی از شعبه‌های بانک‌های آینده، ایران زمین، حکمت ایرانیان، پارسیان، انصار و قوامین وام خرید خودرو می‌دهند که مبلغ همه آن‌ها ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان است و به صورت ۲۴ ماهه، بازپرداخت ۱۸ تا ۲۲ درصد است.

اخبار مرتبط
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.
با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز وام ۳۰ میلیون تومانی نوبت هفتم از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها