جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بایننس کوین چیست؟

24 خرداد 1401
بایننس کوین چیست؟

به گزارش بانک اول در سال 2017 زمانی که بزرگ‌ترین صرافی جهان یعنی بایننس تشکیل شد، مانند دیگر صرافی‌ها اقدام به ایجاد و عرضه توکن مخصوص و بومی صرافی خود، یعنی BNB یا بایننس کوین کرد. این رمزارز توکن اصلی صرافی بایننس است که در حال حاضر شبکه بلاک‌چین مخصوص به خود را داشته و با ارزش بازاری 75 میلیارد دلار در جایگاه 4 ارزهای دیجیتال قرار دارد.

در ادامه گزارش بیشتر با این رمزارز آشنا می‌شوید.

همان‌طور که گفته شد در سال 2017 صرافی بایننس شروع به ایجاد توکن بومی خود یعنی بایننس‌کوین کرد. این صرافی با عرضه اولیه 20 میلیون واحد BNB شروع به انجام فعالیت این کوین کرد. در ابتدا رمزارز BNB  بر بستر اتریوم فعالیت می‌کرد و بلاک‌چین مخصوص به خود را نداشت، همچنین این رمزارز در مجموع 200 میلیون واحد عرضه در گردش دارد اما صرافی بایننس طی عملیات ویژه‌ای که به توکن سوزی مشهور است هر سه ماه یک‌بار تلاش می‌کند عرضه در گردش این رمزارز را در سطح 100 میلیون واحد نگه دارد. هرچند در حال حاضر تعداد عرضه‌های در گردش برابر با 167 میلیون دلار است و همین مسئله سبب شد دیروز طبق گزارش‌های وب‌سایت یوتودی 1.33 میلیون واحد بایننس‌کوین به ارزش 708 میلیون دلار سوزانده شود. البته در همین گزارش بایننس اعلام کرده که از این به بعد فرآیند توکن سوزی سه ماه یک‌بار نیست و به صورت خودکار انجام می‌شود.

فرآیند توکن سوزی برای کنترل عرضه و در نتیجه کاهش نوسانات قیمتی ارز است و معمولا چون سبب کاهش عرضه می‌شود در نهایت افزایش قیمت را برای رمزارز به ارمغان می‌آورد.

 

 همان‌طور که گفته شد رمزارز BNB در ابتدا فقط بر روی شبکه ERC20  اتریوم فعالیت می‌کرد اما اکنون دو شبکه BEP20  و BEP2  یعنی بایننس اسمارت چین و بایننس چین به آن اضافه شده است. صرافی بایننس به معامله‌گرانی که در مبادلات خود از رمزارز بایننس‌کوین استفاده می‌کنند تخفیف‌های قابل توجهی ارائه می‌دهد. همین مسئله می‌تواند سبب تقاضای بیشتر برای این رمزارز شود و از طرفی چون حجم معاملات بایننس بسیار زیاد است نمی‌توان تاثیر این مشوق بایننس، یعنی کاهش کارمزد را نادیده گرفت. لازم به ذکر است BNB تنها مختص صرافی بایننس نیست و شما می‌توانید در بیشتر صرافی‌های جهان آن را معامله کنید و علاوه بر ایفای نقش به عنوان توکن بومی این صرافی، موسسات زیادی به دید سرمایه‌گذاری به این رمزارز نگاه می‌کنند. همچنین همانند دیگر رمزارزهای محبوب، افراد می‌توانند هزینه زندگی خود را با بایننس کوین پرداخت کنند. ناگفته نماند، می‌توانید توکن‌های بایننس‌کوین خود را علاوه بر نگهداری در صرافی‌ها، در کیف پول مخصوص این صرافی یعنی تراست ولت نگه دارید و علاوه بر تراست ولت انواع کیف پول‌های گرم و سرد دیگری مثل لجر، نانو و اتمیک ولت نیز برای نگهداری دارایی بایننس‌کوین شما وجود دارد.

در نمودار زیر نیز میزان بازدهی یک سال گذشته بایننس‌کوین در نمای هفتگی آورده شده است.

بایننس کوین

 

همان‌طور که در نمودار می‌بیند این رمزارز در یک سال گذشته بیش از هزار درصد رشد داشته است و در حال حاضر در یک روند صعودی ملایم قرار دارد که با خط سفیدرنگ مشخص شده است.

در این گزارش به معرفی رمزارز بایننس‌کوین، کاربردها و بازدهی آن پرداخته شد. از آنجا که جاه‌طلبی‌های صرافی بایننس تمامی ندارد، می‌توان اظهار داشت در صورتی که این صرافی دچار موانع قانونی شدید نشود به دلیل تیم تخصصی که دارد احتمال استقبال از رمزارز BNB دور از انتظار نخواهد بود. از طرفی بایننس قصد دارد برای خرید توکن‌هایی که اولین بار در این صرافی لیست می‌شوند فقط از ارز bnb استفاده شود که می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای این رمزارز شود./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها