جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

جزئیات پرداخت یارانه نان

24 خرداد 1401
جزئیات پرداخت یارانه نان

به گزارش بانک اول بودجه رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای خرید نان با کارت مخصوص به نفع مصرف کنندگان طرحی در دست بررسی است، اما فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱مطرح نیست.

مسعود میرکاظمی درباره حذف ارز ترجیحی گفت: اگر قرار بود حذف ارز ترجیحی امسال انجام شود، دارو و نان حلقه اخر بودند.

 

وی افزود: طرح به این گونه است که اگر در آینده قرار باشد اجرا شود، این‌که در چه ماهی و چه تاریخی صورت گیرد، بستگی به مصوبات مجلس دارد.

 

 

میرکاظمی عنوان کرد: به این ترتیب که اگر کسی خرید در نانوایی انجام می‌دهد، پرداختی که صورت می‌گیرد از طریق کارتی که در اختیار مردم است، به نانوا قیمت جدید پرداخت می‌شود، ولی از فردی که نان را خرید می‌کند، همان قیمت قبل کسر شود.

 

وی متذکر شد: این طرحی است که روی آن در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کار می‌شود که این سامانه اگر آماده شود، به راحتی بدون این‌که مردم دغدغه‌ای داشته باشند، ارز ۴۲۰۰ تومانی این بخش را هم حذف کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱مطرح نیست، خاطرنشان کرد: فعلا حذف ارز نهاده‌ها مطرح است و دارو و نان در فاز دوم تعیین‌تکلیف می‌شود./ایرنا

اخبار مرتبط
همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.
برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.
دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی قهرمان
ارسال شده در : پنجشنبه 19 آبان 1401

نانوابایدضرربده تا روزی شایدحضرات تصمیم بگیرن البته درست یااشتباه بودنش بماند

ح ا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام،من موندم آقای میراین طرحهای عجیب و غریب رو از کدوم آستینش در میاره و تو خبرگزاری ها اعلام میکنه،بگو آخه انسان باسواد،مسئول و محترم واقعا خودتم فهمیدی چی گفتی(از حساب مصرف کننده به قیمت قبل،به حساب فروشنده به قیمت جدید،مگه میشه مگه داریم)اول نرخ ارز رو به صورت دستوری پایین بیار،دوم تورم رو با افزایش تولید به شرط حمایت های جدی کنترل کن،سوم طرح های زود بازده رو حمایت کن،چهارم حذف بودجه دستگاههای پر مصرف جهت جلوگیری از ریخت و پاش های اضافی ،پنچم عدم ورود اجناسی که مشابه داخلی دارند،ششم ورود خودرو خارجی به کشور جهت رقابتی شدن بازار و فرصت اشتغال جدید به جوانان با امتیاز به نمایندگی های خارجی،هفتم تسهیلات بدون بهره به صاحبان مشاغل خرد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها