پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

جزییات جدید از عیدی بازنشستگان و وام ۵۰ میلیون تومانی

24 خرداد 1401
جزییات جدید از عیدی بازنشستگان و وام ۵۰ میلیون تومانی

به گزارش بانک اول علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران، درباره عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: رقم عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی همانند عیدی بازنشستگان کشوری و لشکری است که دولت باید رقم آن را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه رقمی که دولت برای عیدی بازنشستگان کشوری و لشکری اعلام کند همان رقم عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز خواهد بود، گفت: بارها پیگیری کردیم که بازنشستگان تامین اجتماعی مانند کارگران عیدی دریافت کنند که نتیجه بخش نبود، به همین دلیل عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مانند بازنشستگان کشوری و لشکری است.

چرایی نارضایتی بازنشستگان تامین اجتماعی از رفاه کارت

دهقان کیا درباره رفاه کارت، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی با بانک رفاه قرارداد بستند و شرایطی مهیا شد و به بازنشستگان 50 میلیون تومان وام خرید لوازم خانگی ایرانی اعطا شد اما بازنشستگان استقبال خوبی از این اقدام نداشتند چراکه اقساط آن برای بازنشستگان تامین اجتماعی سنگین است.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران بیان کرد: بازنشسته حداقل بگیر تامین اجتماعی با 30 سال سابقه 4 میلیون و 200 هزار تومان دریافت می‌کنند به همین دلیل پرداخت اقساط برای آن‌ها سخت است همچنین اجناسی که امکان خرید آن برای بازنشستگان فراهم شده اجناس خوبی نیست./برنا

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها