جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

شرایط خرید بیمه دوران سربازی اعلام شد

24 خرداد 1401
شرایط خرید بیمه دوران سربازی اعلام شد

به گزارش بانک اول تامین اجتماعی استان البرز شروط خرید بیمه دوران سربازی و قرار گرفتن آن در مجموع سوابق بیمه‌ای افراد را اعلام کرد.

خرید سوابق بیمه دوران سربازی یکی از خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی در قالب خدمات الکترونیک، ارائه می‌دهد. بنابر اعلام اداره روابط عمومی تامین اجتماعی استان البرز، شروطی برای خرید سوابق این دوران وجود دارد.

شرایط خرید سوابق دوران سربازی چیست؟

بر این اساس، باید حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد و قبل از تاریخ تقاضا حداقل دو سال سابق پرداخت حق بیمه وجود داشته باشد.

همچنین فردی که سنواتِ خدماتش را گذرانده، باید برای خرید سوابقش اقدام کند.

جدا از این مورد پرداخت حق بیمه دوران خدمت سربازی حداکثر در ۱۲ قسط امکان‌پذیر است و متقاضی ملزم به پرداخت در زمان‌های تعیین شده است.

بر این اساس بیمه‌شده درصورت‌ عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی با توجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در ۱۲ قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.

 ایلنا

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها