ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای بافت فرسوده +جزئیات

24 خرداد 1401
وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای بافت فرسوده +جزئیات

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد به مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد.

محمد آئینی یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در ستاد بازآفرینی استان همدان اظهار کرد: ساکنان مناطق کم برخوردار می‌توانند برای نوسازی واحدهای خود بدون در نظر گرفتن شرایط خاص و با استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی خود را بازسازی کنند.

وی تصریح کرد: این فرصت امکان خوبی را برای سازندگان و انبوه سازان ایجاد کرده است، علاوه بر این تسهیلات بانکی خوبی در قالب این طرح برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

آئینی با اعلام اینکه برای این طرح تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت خواهد شد که به زودی به بانک مسکن ابلاغ می‌شود، افزود: تسهیلات فوق به شکلی است که تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸ درصد در نظر گرفته شده و اگر تسهیلات دیگری لازم باشد نیز با همان نرخ ۱۸ درصد به سازندگان در بافت فرسوده واگذار می‌شود.

وی ضمن درخواست از شهرداری‌ها برای حمایت از این طرح، بیان کرد: شهرداری‌ها باید زمان صدور پروانه ساخت را به حداقل برسانند، همچنین از مردم و سازنده‌ها درخواست می‌کنیم از این فرصت مناسب استفاده و برای نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه شرایط همدان در بازسازی بافت کم برخوردار از متوسط کشوری بالاتر است، مطرح کرد: ۴۶ محله در استان همدان نیازمند بازآفرینی شهری است، همچنین تامین معیشت، بهداشت و اشتغال اولویت این مناطق است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آئینی با بیان اینکه سقف‌های لرزان و متزلزل باید روز به روز کمتر شود، گفت: ما هنوز در مرحله نوسازی و بازسازی هستیم و به باز آفرینی نرسیده‌ایم، علاوه بر این حفظ جان و سلامت مردم اولویت اول ما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران مناطق نیازمند بازآفرینی در کشور را دو هزار و ۲۰۰ منطقه عنوان کرد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام ۲۲۰ محله، بنیاد برکت و بنیاد احسان ۴۴۰ محله، کمیته امداد امام خمینی(ره) ۳۱۸ محله و هلال احمر ۲۰۰ محله را پذیرفته‌اند، از طرف دیگر سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند بسیج، سپاه پاسداران، بهزیستی، هلال احمر، اوقاف و امور خیریه نیز مدیریت بازآفرینی برخی از مناطق را بر عهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن بسیار قوی‌تر از جریان اقدام ملی مسکن ورود کرده است، عنوان کرد: در نهصت ملی مسکن ۳۰ درصد تخفیف پروانه و در بافت فرسوده تا ۱۰۰ درصد تخفیف صدور پروانه ساخت در نظر گرفته شده است و برای بافت فرسوده باید از این فرصت استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه با تخریب هر واحد ویلایی فرسوده ۳.۲ واحد مسکونی جدید ساخته می‌شود، اظهار کرد: در نظر داریم به واحدهای حاشیه شهر سند اعطا شود و این قضیه شرایط حداقلی دارد که باید رعایت شود، علاوه بر این همه تخفیفاتی که در نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده در بافت فرسوده نیز لحاظ می‌شود.  

اخبار مرتبط
در طرح نگین امید بانک سپه می‌توانید با افتتاح سپرده غیرحضوری نسبت به دریافت این تسهیلات که سقف ۳۰۰ میلیون تومان دارد،‌ اقدام کنید. وام نگین امید قرض‌الحسنه است و فقط ۲ درصد کارمزد دارد
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای پاسخ به برخی نارضایتی‌های مردم از شبکه بانکی بابت اخذ ضمانت‌ها گفت: شبکۀ بانکی با «کمترین سخت‌گیری» و «بیشترین تسهیل‌گری» نص صریح قانون را در مطالبه وثائق از متقاضیان تسهیلات اجرا کنند.
در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.
طبق اعلام سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در خصوص عملکرد آن بانک برای ارائه تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات مسکن، گفت: در سال گذشته در مجموع ۱۱۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات برای خرید، ساخت و تعمیرات مسکن توسط بانک مسکن پرداخت شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها