جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

شرایط لازم برای دریافت انواع وام بانک دی

24 خرداد 1401
شرایط لازم برای دریافت انواع وام بانک دی

به گزارش بانک اول متقاضیان وام‌های بانکی برای هر نوع وامی باید مدارک موردنظر آن را ارائه دهند. معمولا مدارک وام با توجه به نوع عقد قرارداد بانکی، مبلغ تسهیلات، کاربرد آن و … متفاوت است.

 

 افرادی که قصد دارند از بانک دی وام دریافت کنند، باید مدارک لازم را به این مجموعه ارائه دهند. این مجموعه با در نظر گرفتن سوابق مالی متقاضی و ضامن‌هایی که از سوی وی معرفی شده‌اند، درباره اعطای تسهیلات و شرایط بازپرداخت آن تصمیم خواهد گرفت.

 

برخی وام‌ها نیازمند یک یا چند ضامن معتبر است، بعضی هم به سند ملکی یا سفته احتیاج دارند. البته تعدادی از وام‌ها تمامی این مدارک را لازم دارند و باید برای دریافت آن‌ها تمامی مراحل طی شود. به همین منظور در این گزارش مدارک لازم برای دریافت انواع وام دی به اطلاع خوانندگان خواهد رسید؛

 

شرایط لازم برای دریافت انواع وام بانک دی

معمولا تسهیلات بانک دی در قالب عقود مختلف یا طرح‌های گوناگون به مشتریان اعطا می‌شود. ابتدا فرد متقاضی باید سپرده موردنظر تسهیلات را در یکی از شعب بانک دی افتتاح کند. سپس با توجه به نوع تسهیلات، از طریق وبسایت بانک دی، فایل عقد قرارداد را دریافت کرده و اطلاعات لازم را در آن بیاورند. در وبسایت این مجموعه قرارداد انواع عقود قرض الحسنه، مرابحه، جعاله جدبد، استصناع جدید، خرید دین، سلف، مرابحه و … وجود دارد.

در تمامی قراردادها شرایط پرداخت تسهیلات و بازپرداخت و همچنین چگونگی شرایط در صورت دیرکرد اقساط توضیح داده شده است. متقاضیان وام باید صورت قراردادهای بانک دی را به دقت مطالعه کرده و نسبت به شرایط تسهیلات مورد نظر خود اطلاعات لازم را به دست آورند. سپس نوبت به ارائه مدارک هویتی متقاضی و همچنین ضامن یا ضامنین وی مثل شناسنامه، کارت ملی و … می‌رسد.

پس از آن اعتبارسنجی فرد متقاضی و ضامن‌های معرفی شده وی صورت خواهد گرفت. در صورتی که فرد و ضامن‌های وی دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند امکان دریافت انواع تسهیلات را نخواهند داشت.

توجه به شغل وام گیرنده برای بازپرداخت اقساط

لازم به ذکر است به منظور بازپرداخت اقساط وام، شغل شخص وام گیرنده اهمیت دارد. چون فرد وام گیرنده باید بتواند اقساط را در موعد مقرر بپردازد و توانایی بازپرداخت را هم داشته باشد. بنابراین اعتبار شغلی و ارائه فیش حقوقی هم برای بانک دی اهمیت دارد.

طبق قوانین بانکی برای مبلغ تسهیلات کمتر از 10 میلیون تومان ارائه یک ضامن کافی است. اما برای مبالغ بیشتر تعداد ضامن‌های معتبر بانکی افزایش پیدا خواهد کرد. بعضی از تسهیلات هم مثل قرارداد جعاله تعمیر، بازسازی یا خرید مسکن به سند ملکی احتیاج دارند که این مدرک تا پایان اقساط در رهن بانک باقی می‌ماند. این سند باید به نام خود فرد یا اعضای درجه یک خانواده متقاضی وام باشد.

نرخ تسهیلات هم برای برخی طرح‌های بانکی به انتخاب خود فرد است که با توجه به مدت زمان بازپرداخت و مبلغ سپرده و … تغییر می‌کند. مشتریان به منظور استفاده از تسهیلات ریالی بانک دی، مانند هر بانک دیگری، باید یک گردش حساب مناسب و سابقه مالی خوب را داشته باشند.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها