پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات آغاز پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن

24 خرداد 1401
جزئیات آغاز پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن

به  گزارش بانک اول احسان خاندوزی در راستای دستور رئیس جمهور به بانک‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات خرد به مردم  از طریق اعتبارسنجی به جای اخذ وثیقه یا ضامن، اعلام کرد که با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را "بدون ضامن" انجام دهند.

در این زمینه، توضیحات تکمیلی معاون امور بانکی وزیر اقتصاد حاکی از آن است که شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و ... می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند، تنها با یک نامه کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.

همچنین، طبق اعلام عباس حسینی، متقاضیان دریافت وامی بالای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باید علاوه بر ارائه گواهی کسر از حقوق، یک سفته یا چک نیز تحویل دهند.

او که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: این افراد باید دارای رتبه اعتباری A ، B، C باشند و  کارکنان شرکت‌های بخش خصوصی که دارای رتبه اعتباری A  و B  هستند نیز می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون بدون ضامن وام بگیرند.

 

اخبار مرتبط
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟
نداشتن بدهی معوق و چک برگشتی، عدم استفاده قبلی از وام کالا و خرج کردن این مبلغ در فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک ملت از دیگر شروط استفاده از این وام محسوب می‌شود. این تسهیلات در قالب کارت اعتباری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده و نرخ سود آن 23 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن بین 12 تا 36 ماه متغیر است.
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها