ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی بورس فردا27 بهمن ماه 1400

24 خرداد 1401
پیش بینی  بورس فردا27 بهمن ماه 1400

به گزارش بانک اول بورس روز گذشته روند صعودی داشت و شاخص کل با افزایش هفت هزار و ۳۴۹ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۸۳ واحدی رسید.

همچنین معامله‌گران در بازار سرمایه ۲۹۰ هزار و ۵۵۷ معامله به ارزش ۲۸ هزار و ۵۷ میلیارد تومان انجام دادند.

روز گذشته نمادهای فارس، فولاد، فملی، نوری، وپاسار، خودرو و فسبزوار بیشترین تاثیر مثبت و پارسان، رمپنا، تاپیکو و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

شاخص فرابورس با افزایش بیش از ۳۷ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۷ هزار و ۱۲۳ معامله بود.

نمادهای بپاس، تجلی، فزر، اتکای، شبصیر، آریا و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

معاملات بورس نوسانی می‌ماند؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: بورس فردا همانند روزهای اخیر نوسانی خواهد بود. یعنی برخی گروه‌ها مثبت و گروه‌های دیگر منفی می‌ماند.

وی توضیح می‌دهد: فشار فروش در بازار بالا نیست و مشکل اصلی عدم حضور خریدار است.

حق‌شناس ادامه می‌دهد: احتمالا اسفندماه به علت تسویه اعتباری‌ها فشار فروش افزایش پیدا کند اما فعلا فروش قوی در بازار نداریم.

این کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: بازار سرمایه در انتظار اخبار برجام و نهایی شدن بودجه سال ۱۴۰۱ است تا سمت‌وسوی خود را پیدا کند.

وی در نهایت اظهار می‌کند: افزایش قیمت کامودیتی‌ها به علت مسائل روسیه و اوکراین نتوانست روی بورس تاثیر بگذارد. چراکه بازار در ابهام به سر می‌برد و ابهام باعث می‌شود بازار جهت نگیرد و نوسانی باقی بماند.

 

اخبار مرتبط
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
به‌دنبال جدی شدن واگذاری سهام پرسپولیس به 6 بانک غیردولتی روز یک‌شنبه سازمان بورس این موضوع را غیرقانونی دانست و با ارسال نامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست در این‌باره توضیح دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها