جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

شرایط لازم برای دریافت صندوق امانات بانک ایران زمین + مبلغ و مدت اجاره

24 خرداد 1401
شرایط لازم برای دریافت صندوق امانات بانک ایران زمین + مبلغ و مدت اجاره

به گزارش بانک اول خدمت صندوق امانات از جمله خدماتی است که بانک‌ها به منظور حفظ دارایی‌های باارزش مجاز متقاضیان ارائه می‌دهند. طبق اعلام بانک‌های مختلف، این خدمت باعث خواهد شد تا دارایی‌ها از انواع بلایای طبیعی و غیرطبیعی در امان باشند. هر بانکی برای ارائه خدمت صندوق امانت قوانین خود را دارد. بانک ایران زمین هم از جمله مجموعه‌هایی است که این خدمت را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد و برای این مسئله هم قوانین خاصی را در نظر گرفته است.

مدارک لازم برای دریافت صندوق اجاره‌ای

همه اشخاص, حتی افراد بی‌سواد و روشندل هم امکان درخواست برای دریافت صندوق امانت را دارند. مشتریان باید برگ درخواست اجاره صندوق، عکس و دیگر اطلاعات هویتی را به بانک موردنظر ارائه دهد. ضمنا امضای قرارداد مذکور به همراه ارائه نمونه امضا هم ضروری است. بانک شرایط مشتری را بررسی کرده و در صورت امکان، صندوق اجاره‌ای با قید شماره صندوقی که واگذار شده به مشتری اعطا می‌شود. دارنده صندوق این امکان را دارد در هر ساعت اداری به آن مراجعه کرده و پس از تکمیل و امضای پروانه ورود و تسلیم آن به مسئول مربوطه، از صندوق خود بازدید کند.

قوانین دریافت صندوق امانات بانک ایران زمین

در صورتی که فردی خواهان دریافت صندوق امانت از بانک ایران زمین باشد باید مواردی را در نظر بگیرد. طبق اطلاعات موجود در وبسایت این مجموعه، مدت اجاره صندوق یک سال کامل شمسی از تاریخ انعقاد قرارداد است. در صورتی که متقاضی خواهان تجدید آن باشد باید موافقت بانک را جلب کند. همچنین اگر متقاضی برای کمتر از یک سال خواهان این خدمت باشد، باز هم باید اجاره دوازده ماه را پرداخت کند.

اجاره بها و ودیعه‌ای که بابت صندوق امانت بانک از متقاضیان گرفته می‌شود به صورت سالیانه تعیین و به افراد واجد شرایط ابلاغ خواهد شد. اگر متقاضی نتواند مبلغ اجاره بها را در موعد مقرر تامین کند، باید طبق قانون علاوه بر پرداخت اجاره بها، وجه التزامی تعیین شده از سوی بانک را هم بپردازد. البته بانک این حق را دارد که مبلغ تعیین شده را از موجودی حساب مشتری بگیرد.

مشتری ضمن پرداخت اجاره سالیانه، باید مبلغی را به عنوان ودیعه در اختیار بانک بگذارد. این مبلغ برای سپرده مال، سپرده بهای قفل و کلید و سپرده هزینه‌های احتمالی بوده و طبق تعرفه بانک تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که بانک هر موقع که ضرورت داشته باشد، حق برداشت از سپرده را دارد. ودیعه سپرده صندوق با یک شرط به صاحب آن بازگردانده می‌شود. اگر مشتری از صندوق استفاده نکند و هیچ بدهی نداشته باشد بعد از دریافت کلیدهای صندوق این مبلغ ودیعه به فرد پرداخت می‌شود.

حقوق بانک ایران زمین در زمان عدم تمدید قرارداد

مشتریان حق دارند حداکثر تا 10 روز بعد از انقضای قرارداد اجاره، نسبت به تمدید آن اقدام کند، در غیر این صورت بانک به دوطریق اقدام خواهد کرد. اول اینکه بانک اجاره بها را از حساب سپرده قرض الحسنه جاری، پس انداز یا کوتاه مدت مشتری برداشت می‌کند. دوم اینکه اگر مشتری در حساب خود موجودی نداشته باشد، بانک از محل ودیعه سپرده صندوق، اجاره بهای یک را سال را گرفته و رسید آن را برای مشتری می‌فرستد.

البته بانک این حق را دارد بعد از انقضای مدت اجاره و عدم تمدید آن با حضور نماینده مرجع قانونی و کارکنان خود قفل صندوق مشتری را بشکند و محتویات آن را با ذکر مشخصات صورت برداری کند. محتویات صندوق مشتری در قالب یک صورت مجلس تنظیم شده و به امضای افراد حاضر خواهد رسید. در این خصوص هم مشتریان حق اعتراض ندارند. حتی در چنین شرایطی که فرد نسبت به تحویل کلیدها اقدام نکرده است، باید خسارت شکستن قفل، تاخیر در پرداخت اجاره، حق حفاظت و… را هم پرداخت کند.

اگر مشتری به بانک مراجعه نداشته باشد، بانک این حق را دارد که اشیای قیمتی او را از طریق مزایده به فروش برساند تا بدهی‌های خود را دریافت کند.امامابقی بهای دارایی فروخته شده را در یک حساب مطالبه نشده به نام مشتری نگهداری می‌کند تا هر زمانی که وی مراجعه کرد به او پرداخت شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک ایران‌ زمین در نظر دارد املاک مازاد بر نیاز خود را به شرح ذیل با وضع موجود و با شرایط نقد از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.
بانک اول - بانک ایران زمین در راستای مشتری مداری و رفاه حال مشتریان، اهدای تسهیلات به مشتریان خود با نام "انتخاب" را آغاز کرد.
بانک اول - همه ما برای انجام هر کاری نیاز به یک سند یا ضمانت نامه معتبر داریم. قاعدتا وقتی مجموعه‌هایی مثل بانک ضامن یک قرارداد می‌شوند، امضای قرارداد یا شروع یک فعالیت مشخص با آسودگی خاطر طرفین همراه خواهند بانک ایران زمین نیز یکی از مجموعه‌هایی است که انواع ضمانت‌ نامه‌ها را به مشتریان واجد شرایط خود اعطا می‌کند.
بانک اول - بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مشتریان باجه های نوبت عصر این بانک را در برخی از نقاط کشور راه اندازی کرد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها