جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

وام 200 میلیون تومانی بانک قرض الحسنه رسالت با سود 2 درصد و اقساط 60 ماهه

24 خرداد 1401
وام 200 میلیون تومانی بانک  قرض الحسنه رسالت با سود 2 درصد و اقساط 60 ماهه

به گزارش  بانک اول تنها دو بانک در کشور به صورت تخصصی در زمینه ارایه وام و تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می کنند. یکی از این دو بانک ٬ بانک قرض الحسنه رسالت هست که مشتریان می توانند تسهیلات با کارمزد 2 تا 4 درصد از این بانک دریافت کنند.

به تازگی بانک مرکزی با ابلاغ دستورالعملی سقف وام قرض الحسنه بانک ها را برای اشخاص حقیقی 200 میلیون تومان اعلام کرد.

 مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: سقف وام قرض الحسنه ای این بانک افزایش یافت.

به گزارش بانک اول به نقل از  ایرنا، «محمدحسین حسین زاده » افزود: بر اساس مصوبه بانک مرکزی سقف وام این بانک برای اشخاص حقیقی به ۲۰۰میلیون تومان و برای اشتغالزایی خرد به ۵۰۰میلیون تومان برای اشخاص حقوقی  افزایش یافت.
وی ادامه داد: همه وام های این بانک از طریق سامانه های نوین و همچنین  با اعتبارسنجی و صرفا اخذ سفته الکترونیک پرداخت می شود.

افتتاح حساب غیرحضوری

افرادی که خواهان دریافت وام از بانک رسالت هستند باید توجه داشته باشند که این مجموعه بابت پرداخت وام نه سودی دریافت می‌کند و نه مبلغی از افراد می‌گیرد. گام اول برای درخواست وام در این بانک افتتاح حساب است که در این مرحله مدارک هویتی لازم از شخص دریافت می‌شود. افراد برای این منظور باید به سامانه عضویت بانک رسالت مراجعه کنند.

بعد از انجام ثبت نام غیرحضوری از بانک رسالت با متقاضی تماس گرفته خواهد شد و مامور این مجموعه به صورت حضوری در محل مورد نظر احراز هویت و تطبیق مدارک فرد را انجام می‌دهد. از آنجایی بانک رسالت یک بانک مجازی است این اقدامات به صورت غیرحضوری اتفاق می‌افتد.

اعتبارسنجی سامانه مرآت

افراد بعد افتتاح حساب، باید در سامانه اعتبارسنجی مرآت ثبت نام کنند و پس از اتمام این فرآیند نتیجه اعتبارسنجی افراد اعلام خواهد شد. در صورت نبود مشکل یا مانعی، اشخاص باید نسبت به تکمیل پرونده اعتبارسنجی اقدام کنند.

به منظور دریافت وام، باید مدتی از زمان افتتاح حساب افراد گذشته باشد. طبق اطلاعات موجود، مدت زمان خواب سپرده برای دریافت انواع وام قرض الحسنه بانک رسالت حداقل سه ماه و حداکثر شش ماه اعلام شده است. در صورتی که که بعد از طی مدت سپرده، متقاضی شرایط دریافت وام را نداشته باشد، امکان واگذاری امتیاز آن را به وابستگان خود دارد.

ارائه ضامن معتبر

قرارداد تسهیلات قرض الحسنه بانک رسالت به صورت پی‌دی‌اف در وبسایت این مجموعه وجود دارد. افرادی که مایل به دریافت وام هستند لازم است یک نسخه از این قرارداد تهیه کنند و اطلاعات آن را با دقت مطالعه کنند تا در هنگام تحویل مدارک با مشکلی روبرو نشوند.

پس از اتمام اعتیارسنجی شخص متقاضی، وی امکان ثبت درخواست تسهیلات را در سامانه اینترنت بانک رسالت دارد. با توجه به مبلغ وام نوع ضامن مشخص خواهد شد. طبق قوانین بانکی تعداد ضامن معتبر برای مبلغ وام ۱۰ میلیون تومان یا کمتر از آن یک نفر و برای مبالغ بیشتر از ۱۰ میلیون تومان دو نفر خواهد بود. ضمنا در بانک رسالت ضمانت افراد تا سن ۸۵ سال پذیرفته می‌شود.

وام گیرنده و ضامنین باید فاقد هر گونه چک برگشتی رفع سوء نشده و یا تسهیلات سررسید گذشته ٬ معوق یا مشکوک الوصول در شبکه بانکی کشور باشند.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رحمان محبی
ارسال شده در : پنجشنبه 12 آبان 1401

خیلی خوب و عالی هست

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها