پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اجرای برنامه جامع تحول و اصلاح شبکه بانکی در سال ۱۴۰۱

24 خرداد 1401
اجرای برنامه جامع تحول و اصلاح شبکه بانکی در سال ۱۴۰۱

به گزارش بانک اول «علی صالح آبادی» در دیدار نوروزی با اعضای هیات عامل و مدیران ارشد بانک مرکزی با تاکید بر اجرای چندین برنامه عملیاتی در حوزه‌های مختلف بانک مرکزی که از چند ماه پیش کلید خورده است، تصریح کرد: نظارت بر انضباط مالی بانک‌ها و بهداشت اعتباری که بانک‌ها ملزم به رعایت آن هستند و نیز تاکید بر کنترل اجزای پایه پولی، موضوعات مهمی هستند که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارند.

رییس شورای پول و اعتبار، همچنین بار دیگر بر ضرورت اصلاح نظام بانکی تاکید کرد و گفت: این اصلاح شامل سه ضلع رابطه دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها، رابطه بانک مرکزی با بانک‌ها و رابطه بانک‌ها با مشتریان است که امسال بدون شک فرآیند اصلاح و تحول در این سه رابطه باید اتفاق بیفتد تا شاهد تحول در نظام بانکی باشیم.

صالح آبادی در ادامه، حضور هیات اندیشه ورز در کنار اجرای برنامه‌های جامع بانک مرکزی در قبال ایجاد تحول در شبکه بانکی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در کنار این اقدامات، حمایت هدفمند بانک مرکزی از اقتصاد دانش بنیان به منظور رسیدن به رونق تولید و اشتغال آفرینی پایدار و همچنین توسعه طرح تامین مالی زنجیره تولید به منظور تخصیص صحیح تسهیلات بانکی، به طور قطع محور دیگر برنامه‌های عملیاتی این بانک در سال جدید خواهد بود./ایرنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها