پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مدارک لازم برای دریافت انواع وام بانک ملت

24 خرداد 1401
مدارک لازم برای دریافت انواع وام بانک ملت

به گزارش بانک اول متقاضیان برای همه وام‌ها باید اصل و کپی مدارک شخصی و فیش حقوقی خود را به بانک ارائه دهند. برخی از وام‌های برای ساخت و ساز، بعضی برای خرید محصولات مختلف، تعدادی از آن‌ها برای فعالیت‌های تجاری و … کاربرد دارد. برای پرداخت این وام‌ها به مدارک خاصی احتیاج است.

تهیه فرم قرارداد و داشتن سپرده برای دریافت وام

گام اول برای درخواست وام مورد نظر هر یک از مشتریان بانک ملت، تهیه فرم قرارداد متناسب با آن است. مثلا برای تعمیر مسکن، قرارداد جعاله تعمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد یا به منظور خرید یک کالا، طرح فروش اقساطی استفاده می‌شود. به هر حال متناسب با نوع وامی که قرار است مورد درخواست قرار بگیرد باید قرارداد مورد نظر هم تهیه شود.

وام گیرندگان باید حساب سپرده موردنظر را در یکی از شعب بانک ملت داشته باشند یا افتتاح کنند. دریافت برخی از تسهیلات به سپرده گذاری و گردش حساب نیاز دارد که این مورد توسط بانک به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود.

ارائه برخی مدارک خاص برای بعضی وام‌های بانک ملت

در صورتی که فردی درباره حیطه شغلی خود، مثل پزشکی، تجارت، وکالت و …، درخواست وام دارد باید مجوز فعالیت خود را به بانک ارائه دهد. برخی از وام‌ها برای ساخت و ساز یا تعمیرات محل کار درخواست می‌شود که در آن صورت ارائه سند مالکیت محل کار هم لازم است. در ارائه این قبیل وام‌ها، باید ملک مورد نظر توسط کارشناسان بانک مورد ارزیابی قرار بگیرد تا میزان تسهیلات مورد نیاز برای این کار مشخص شود.

برخی از وام‌ها مانند تسهیلات قرض الحسنه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرنقدی به ارائه سفته هم نیاز دارند. برخی از تسهیلات هم در ازای ارائه ضامن یا ضامن‌های معتبر به مشتریان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

برخی از طرح‌های تسهیلاتی بانک ملت نیاز به سپرده گذاری یک مبلغ مشخص دارند تا وام مورد نظر به متقاضی پرداخت شود. در شرایطی هم مبلغ سپرده تا پایان تسویه اقساط تسهیلات قابل برداشت نخواهد بود.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها