شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

آنچه سرمایه‌گذاران باید در زمینه تحلیل آلت کوین و سرمایه گذاری در آن بدانند

24 خرداد 1401
آنچه سرمایه‌گذاران باید در زمینه تحلیل آلت کوین و سرمایه گذاری در آن بدانند

آلت کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین (BTCUSD) هستند. آن‌ها ویژگی های مشترکی با بیت کوین دارند اما از جهات دیگر نیز متفاوت هستند. به عنوان مثال، برخی آلت کوین‌ها از مکانیزم اجماع متفاوتی برای تولید بلوک‌ها یا اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می کنند یا با ارائه قابلیت های جدید یا اضافی، مانند قراردادهای هوشمند یا نوسان قیمت پایین، خود را از بیت کوین متمایز می کنند. قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال باید تحلیل آلت کوین درستی داشته باشید.

تا نوامبر 2021، بیش از 14000 ارز دیجیتال وجود داشت. طبق CoinMarketCap، بیت کوین و اتر به تنهایی نزدیک به 60 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را در نوامبر 2021 به خود اختصاص دادند و آلت کوین‌ها 40 درصد بقیه را تشکیل می دادند. از آنجایی که آن‌ها اغلب از بیت کوین مشتق می‌شوند، حرکات قیمت آلت کوین تمایل به تقلید از مسیر بیت کوین دارد. با این حال، تحلیلگران می‌گویند بلوغ اکوسیستم‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال و توسعه بازارهای جدید برای این کوین‌ها، تغییرات قیمت و تحلیل آلت کوین‌ها را مستقل از سیگنال‌های تجاری بیت‌کوین خواهد کرد.

1- آشنایی و تحلیل آلت کوین‌ها

آلت کوین ترکیبی از دو کلمه «آلت» به معنای جایگزین و «کوین» است و شامل همه کوین ها بجز بیتکوین می شود ، حتی اتریوم نیز آلت کوین هست. چهارچوب اصلی بیت کوین و آلت کوین‌ها مشابه است. بنابراین، آن‌ها کد و عملکرد را به اشتراک می‌گذارند و مانند سیستم‌های همتا به همتا یا مانند یک رایانه غول پیکر که قادر به پردازش مقادیر زیادی داده و تراکنش‌ها به طور همزمان است، عمل می‌کنند. در برخی موارد، آلت کوین‌ها با تبدیل شدن به یک روش ارزان قیمت برای تراکنش‌های دیجیتال، آرزوی تبدیل شدن به بیت‌کوین بعدی را دارند. اما تفاوت‌های متعددی بین بیت‌کوین و آلت کوین‌ها نیز وجود دارد. بیت کوین یکی از اولین ارز‌های دیجیتال است و فلسفه و طراحی آن معیاری برای توسعه سایر کوین‌ها است. با این حال، اجرای آن دارای کاستی‌های متعددی است. به عنوان مثال، اثبات کار (PoW) و مکانیزم اجماع مورد استفاده برای ایجاد بلوک‌ها، انرژی بر و زمان بر است. قابلیت‌های قرارداد هوشمند بیت کوین نیز محدود است.

آلت کوین‌ها برای ایجاد مزیت رقابتی، محدودیت‌های درک شده بیت کوین را بهبود می‌بخشند. چندین آلت کوین از روش اجماع اثبات سهام (PoS) برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و زمان لازم برای ایجاد بلاک‌ها و اعتبارسنجی تراکنش‌های جدید استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در قرارداد‌های هوشمند در بلاک چین اتریوم استفاده می‌شود. همانطور که راه‌اندازی اتریوم 2.0 نشان داد، آلت کوین‌ها عموماً به ضعف‌های بیت کوین مانند مقیاس‌پذیری و پایداری می‌پردازند.

آلت کوین‌ها با متمایز کردن خود از بیت کوین به این شیوه، بازاری برای خود ایجاد کرده‌اند. این به نوبه خود سرمایه‌گذارانی را جذب کرده است که آن را به عنوان جایگزینی برای بیت کوین می‌بینند. سرمایه‌گذاران انتظار دارند که با جذب آلت کوین‌ها و جذب کاربران بیشتر و افزایش قیمت، سود ببرند.

 

2- انواع آلت کوین‌ها

آلت کوین‌ها بسته به عملکرد و مکانیسم‌های اجماع در دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. در اینجا خلاصه‌ای کوتاه از برخی از موارد مهمتر آورده شده است تا بتوانید تحلیل آلت کوین را به درستی انجام دهید:

 

2-1- تحلیل آلت کوین مبتنی بر استخراج یا ماینینگ (mining)

همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، این نوع آلت کوین‌ها استخراج می‌شوند. اکثر آلتکوین‌های مبتنی بر استخراج از PoW استفاده می‌کنند، روشی که توسط آن سیستم‌ها با حل مشکلات دشوار برای ایجاد بلوک‌ها، کوین‌های جدید تولید می‌کنند. نمونه‌هایی از آلت کوین‌های مبتنی بر استخراج، لایت کوین (Litecoin)، مونر (Monero) و و زد کش (ZCash) می‌باشند. اکثر آلتکوین‌های برتر در اوایل سال 2020 در دسته ماینینگ قرار گرفتند. جایگزین آلت کوین‌های مبتنی بر ماینینگ، از پیش طراحی شده و اغلب بخشی از یک پیشنهاد اولیه کوین (ICO) است. چنین کوین‌هایی از طریق یک الگوریتم تولید نمی‌شوند، بلکه قبل از اینکه در بازار‌های ارز‌های دیجیتال فهرست شوند، توزیع می‌شوند. یکی از نمونه‌های این کوین XRP Ripple است.

 

2-2- تحلیل آلت کوین استیبل (Stablecoins)

تجارت و استفاده از ارز‌های دیجیتال از زمان عرضه با نوسانات زیادی همراه است. هدف استیبل کوین‌ها کاهش این نوسانات کلی با پیوند دادن ارزش خود به سبدی از کالا‌ها، مانند ارز‌های فیات، فلزات گرانبها یا سایر ارز‌های دیجیتال است. این کوین به‌عنوان ذخیره‌ای برای تریدر‌ها در صورت شکست ارز دیجیتال یا مواجه با مشکل است. نوسانات قیمت برای استیبل کوین‌ها نباید از محدوده خاصی فراتر رود.

استیبل کوین‌های قابل توجه عبارتند از USDT،DAI و USDC.

 

2-3- توکن‌های امنیتی

توکن‌های امنیتی مشابه اوراق بهاداری هستند که در بازار‌های سهام معامله می‌شوند، با این تفاوت که منشأ دیجیتالی دارند. توکن‌های امنیتی شبیه سهام سنتی هستند و اغلب به صاحبان سهام به شکل مالکیت یا پرداخت سود سهام، ارائه می‌شود. چشم انداز افزایش قیمت برای چنین توکن‌هایی یک جاذبه بزرگ برای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها است.

در سال 2021، شرکت کیف پول Exodus با موفقیت یک پیشنهاد توکن Reg A+ واجد شرایط کمیسیون بورس و اوراق بهادار را تکمیل کرد و 75 میلیون دلار سهام عادی را برای تبدیل به توکن در بلاک چین Algorand فروخت. این یک رویداد تاریخی است زیرا این اولین بار است که اتفاق می‌‎افتد.

2-4- کوین‌های میم

همانطور که از نام آن‌ها پیداست، میم کوین‌ها از یک شوخی یا برداشتی احمقانه از سایر ارز‌های رمزنگاری معروف الهام گرفته شده‌اند. آن‌ها معمولاً در مدت زمان کوتاهی محبوبیت پیدا می‌کنند که اغلب به‌صورت آنلاین توسط اینفلوئنسر‌های برجسته ارز‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی که تلاش می‌کنند از دستاورد‌های کوتاه‌مدت بهره‌برداری کنند، تبلیغ می‌شوند.

به عنوان مثال، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، شرکت (TSLA) و علاقه‌مند به ارز‌های دیجیتال، به طور مرتب توییت‌های رمزآلود درباره کوین‌های میم پیشرو Dogecoin و Shiba Inu ارسال می‌کند که اغلب قیمت‌های آن‌ها را به میزان قابل توجهی تغییر می‌دهد. در اکتبر 2021، پس از اینکه ماسک تصویری از حیوان خانگی خود فلوکی، توله سگ شیبا اینو، را توییت کرد، شیبا در یک دوره 24 ساعته 91 درصد رشد کرد. سال 2021 به عنوان «فصل کوین‌های میم» با صد‌ها مورد از این ارز‌های دیجیتال بر اساس حدس و گمان خالص، درصد سود زیادی را به ثبت رساندند.

 عرضه اولیه کوین (ICO) معادل صنعت ارز‌های دیجیتال با عرضه اولیه عمومی (IPO) است. شرکتی که به دنبال جمع‌آوری پول برای ایجاد یک کوین، اپلیکیشن یا سرویس جدید است، یک ICO را به عنوان راهی برای جمع‌آوری سرمایه راه‌اندازی می‌کند.

2-5- توکن‌های کاربردی

توکن‌های Utility برای ارائه خدمات در یک شبکه استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، ممکن است از آن‌ها برای خرید خدمات، پرداخت هزینه‌های شبکه یا بازخرید پاداش استفاده شود. برخلاف توکن‌های امنیتی، توکن‌هایUtility سود سهام پرداخت نمی‌کنند یا در سهام مالکیت شرکت نمی‌کنند. Filecoin که برای خرید فضای ذخیره‌سازی در شبکه استفاده می‌شود، نمونه‌ای از توکن‌های کاربردی است.

3- نکات کلیدی تحلیل آلت کوین

  •         واژه آلت کوین به همه ارز‌های دیجیتال به غیر از بیت کوین اطلاق می‌شود.
  •         تا نوامبر 2021، بیش از 14000 ارز دیجیتال وجود داشت و بر اساس CoinMarketCap، آلت کوین‌ها نزدیک به 60 درصد از کل بازار ارز‌های دیجیتال را در نوامبر 2021 به خود اختصاص دادند.
  •         برخی از انواع اصلی آلت کوین‌ها شامل ارز‌های رمزپایه مبتنی بر استخراج، استیبل کوین‌ها، توکن‌های امنیتی و توکن‌های کاربردی هستند.
  •         آلت کوین‌ها ممکن است در آینده فقط شامل ارز‌های دیجیتال مبتنی بر استخراج غیر از بیت‌کوین باشند، همانطور که با تکنولوژی همچنان به توسعه خود ادامه می‌دهند.
  •         سولانا (Solana) و بایننس کوین (Binance Coin) از نظر ارزش بازار تا نوامبر 2021 جزء بزرگترین آلت کوین‌ها بودند.

 

قبل از ورود به بازار تحقیقات خود را انجام دهید. فقط با تحلیل آلت کوین و ارزهای دیجیتال می‌توانید در مورد ارزش بازار و ریسک‌های آن اطلاعات کسب کنید. منابع زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما تحلیل آلت کوین را یاد دهند. گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی یکی از منابعی است که آموزش‌های پایه‌ای و متنوعی را در مورد تحلیل ارز دیجیتال به شما آموزش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم پیش از تصمیم‌گیری برای ورود به این بازار، زمان کافی را به تحقیق اختصاص دهید و تا می‌توانید در این مورد مطالعه کنید. فقط با تحقیق و بررسی کافی می‌توانید ارزش این بازار و همچنین ریسک‌های آن را دریابید.

 گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش بینی حوزه های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازارهای سهام بین المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه گذاران به مجموعه ی خود بوده است. تلاش این گروه در سالهای متمادی فعالیت در بازارهای مختلف نظیر بازارهای فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و سایر حوزه های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه گذاران فعال در این حوزه ها بوده است.

شما می توانید برای دیدن ویدئوهای آموزشی بیشتر در حوزه های مربوط به سرمایه گذاری و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال آن به شبکه های اجتماعی گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی سر بزنید:

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram: https://www.instagram.com/mahdirajabi_com/

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

همچنین می توانید از طریق شماره ی زیر با آنها در تماس باشید:

021-88684077

 


 

اخبار مرتبط
بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا دولت کانادا با ارائه قوانین حمایتی، سعی در جذب نیروی کار و دانشجویان دارد . به این ترتیب و برای استفاده از این فرصت استثنایی شما باید بهترین راه برای مهاجرت به کانادا را برگزینید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم‌پرداخت: مهاجرت تحصیلی به کانادا مهاجرت تحصیلی برای چه کسانی مناسب است؟ ● اگر دانشجو هستید یا به هر دلیلی قصد ادامه تحصیل دارید ● اگر امکان دریافت ورک‌پرمیت(اجازه کار) یا استارتاپ ویزای کانادا را ندارید
عوامل موثر بر هزینه رزرو هتل دوحه انتخاب هتل مناسب با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی سفرتان است. تنوع هتل‌ها در دوحه بسیار زیاد است و از هتل‌های ۵ ستاره لوکس تا هتل‌های ارزان‌قیمت و هاستل‌ها را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. هر چه مدیریت بودجه برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد طبیعتا باید اقامتگاه‌های ارزانتر را بررسی و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.
صرافی CoinCatch، پلتفرم پیشرفته معامله گری خود را به صورت رسمی در ماه مارس 2023، راه اندازی کرد که شامل دو بخش اسپات و بازار های مشتقه مانند فیوچرز است و از بیشتر رمزارز ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت های معامله گری، صرافی CoinCatch برنامه دارد تا قابلیت Social trading(معامله گری جمعی) را به پلتفرم خود اضافه کند که این قابلیت به KOL ها اجازه می دهد تا استراتژی های معامله گری خود را با دنبال کنندگان خود، به اشتراک بگذارند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات