پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

احراز هویت غیر‌حضوری سریع‌ترین راه برای دریافت کد‌بورسی

24 خرداد 1401
احراز هویت غیر‌حضوری سریع‌ترین راه برای دریافت کد‌بورسی

احراز هویت چیست؟

احراز هویت به معنی تعیین صحت و درستی اطلاعات مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی است. به‌عنوان مثال زمانی که شخصی قصد ایجاد یک حساب کاربری در فضای مجازی را داشته باشد، در زمان ثبت‌نام نیاز دارد تا شماره تلفن یا اطلاعات خود را در آن شبکه اجتماعی تایید کند. این اقدام به منظور تایید استفاده حساب توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی واقعی برای سرویس دهنده است و سرویس دهنده صحت تعلق شماره تلفن و سایر اطلاعات وارد شده توسط شخص را از این طریق بررسی خواهد کرد.

 

چرا احراز هویت در بازار سرمایه مهم است؟

تمامی فعالان در بازار سرمایه باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تایید کنند تا بتوانند از خدماتی نظیر خرید و فروش سهام در بازار سرمایه استفاده کنند. این احراز هویت در سجام به‌منظور تایید اطلاعات برای دریافت کد بورسی صورت خواهد گرفت.

 

فعالیت در هر بازار مالی نیازمند داشتن یک شناسه کاربری منحصر به فرد برای شخص استفاده کننده است و افراد این شناسه کاربری را تحت عنوان کد بورسی خود دریافت خواهند کرد. این کد بورسی منحصر به فرد بوده و برای هر شخص مانند شماره ملی، غیر قابل اختصاص به افراد دیگر است و تمامی حقوق مورد استفاده، مربوط به شخص دارنده کد معاملاتی است. کد بورسی دارای یک قالب مشخص است به‌گونه‌ای که از تعدادی حروف که برگرفته از نام‌خانوادگی شخص و ۵ رقم عدد که به‌صورت تصادفی توسط سازمان بورس اوراق بهادار برای وی صادر شده است تشکیل می‌شود.

 

زمانی که یک شخص در بازار سرمایه ثبت‌نام کرده و اقدام به دریافت کد بورسی می‌کند، نیاز است تا راستی آزمایی اطلاعات وارد شده خود را انجام دهد، چرا که تمامی معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه به نام شخص بوده و مبالغ حاصل از فروش سهام نیز تنها باید به حساب بانکی دارنده کد بورسی واریز شود.

 

 

چگونگی احراز هویت در بازار سرمایه

احراز هویت در بازار سرمایه به دو روش حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است. برای احراز هویت به روش حضوری، افراد باید به دفاتر پیشخوان منتخب دولت مراجعه کنند و با ارائه مدارک هویتی خود و تکمیل فرم‌های مربوطه و امضای قراردادها، این اقدام را انجام دهند. این نوع احراز هویت ممکن است برای افرادی که وقت کافی یا دسترسی مناسب به دفاتر پیشخوان را نداشته باشند کمی دشوار باشد.

 

اما برای احراز هویت غیرحضوری سجام، اشخاص می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و به صورت آنلاین، با ورود به سایت کارگزاری مفید، تمامی این مراحل را به‌صورت رایگان انجام دهند و کد بورسی خود را دریافت کنند.

 

چه کسانی باید احراز هویت سجام را انجام دهند؟

همانطور که گفته شد،‌ استفاده از خدمات بازار سرمایه ایران، نیازمند تکمیل مراحل احراز هویت است و تمامی افراد حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در بازار سرمایه را دارند باید این فرآیند را به اتمام برسانند. اگر شخص حقیقی یا حقوقی مراحل احراز هویت را به اتمام نرساند، در نتیجه کد بورسی وی صادر نخواهد شد و امکان خرید و فروش سهام را نخواهد داشت. همچنین افرادی که در گذشته در بورس فعالیت داشته‌اند و احراز هویت خود را در سامانه سجام انجام نداده‌اند نیز دیگر امکان استفاده از خدمات بازار سرمایه را نخواهند داشت و کد بورسی آن‌ها تا زمان انجام احراز هویت، غیر فعال خواهد شد.

 

تمامی فعالان بازار سرمایه می‌توانند در سامانه آموزش مفید به آدرس Learning.emofid.com مباحث بورسی را از طریق بیش از ۱۰۰۰ مطلب و ویدیوی آموزشی و کلاس‌های روزانه آنلاین فراگیرند.

 

اخبار مرتبط
بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا دولت کانادا با ارائه قوانین حمایتی، سعی در جذب نیروی کار و دانشجویان دارد . به این ترتیب و برای استفاده از این فرصت استثنایی شما باید بهترین راه برای مهاجرت به کانادا را برگزینید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم‌پرداخت: مهاجرت تحصیلی به کانادا مهاجرت تحصیلی برای چه کسانی مناسب است؟ ● اگر دانشجو هستید یا به هر دلیلی قصد ادامه تحصیل دارید ● اگر امکان دریافت ورک‌پرمیت(اجازه کار) یا استارتاپ ویزای کانادا را ندارید
عوامل موثر بر هزینه رزرو هتل دوحه انتخاب هتل مناسب با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی سفرتان است. تنوع هتل‌ها در دوحه بسیار زیاد است و از هتل‌های ۵ ستاره لوکس تا هتل‌های ارزان‌قیمت و هاستل‌ها را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. هر چه مدیریت بودجه برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد طبیعتا باید اقامتگاه‌های ارزانتر را بررسی و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.
صرافی CoinCatch، پلتفرم پیشرفته معامله گری خود را به صورت رسمی در ماه مارس 2023، راه اندازی کرد که شامل دو بخش اسپات و بازار های مشتقه مانند فیوچرز است و از بیشتر رمزارز ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت های معامله گری، صرافی CoinCatch برنامه دارد تا قابلیت Social trading(معامله گری جمعی) را به پلتفرم خود اضافه کند که این قابلیت به KOL ها اجازه می دهد تا استراتژی های معامله گری خود را با دنبال کنندگان خود، به اشتراک بگذارند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: