پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی رکود اقتصادی تا سال ۲۰۲۴ و تاثیر آن بر قیمت طلا

24 خرداد 1401
پیش‌بینی رکود اقتصادی تا سال ۲۰۲۴ و تاثیر آن بر قیمت طلا

به گزارش بانک اول جف کریستین معتقد است که رکود اقتصادی احتمالا تا سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد که بر بازار نقره تاثیر خواهد گذاشت. در شرایط رکود، استفاده صنعتی کمتری از این فلز مشاهده خواهید کرد اما این عامل در قیمت، اهمیت کمتری خواهد داشت و قیمت به دلیل تقاضای سرمایه‌گذاران به عنوان پناهگاه امن به شدت افزایش خواهد یافت.

وقتی نوبت به تورم می‌رسد، کریستین خوش‌بین نیست که فدرال رزرو بتواند با افزایش نرخ‌های بهره، قیمت‌ها را کاهش دهد. او گفت: بسیاری از فشارهای تورمی از سمت عرضه می‌آیند و عرضه کمتر به تغییرات نرخ بهره واکنش نشان می‌دهد و این موارد با سیاست صفر کووید در چین، حمله روسیه به اوکراین و موارد دیگر ترکیب شده است.

کریستین علیرغم چشم‌انداز تیره تورم خود پیشنهاد کرد که دلار آمریکا نسبت به سایر ارزها به افزایش خود ادامه خواهد داد و پول زیادی به دلار آمریکا برای سرمایه‌گذاری در خزانه‌ها سرازیر می‌شود زیرا بازدهی بالاتری نسبت به رقبای خود دارند و این احتمالا ادامه خواهد داشت. بنابراین دلار تا حدودی به دلیل داشتن نرخ بهره بالاتر و به دلایل دیگر افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش کیتکو، کریستین معتقد است اگر دلار آمریکا افزایش یابد، قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت. او گفت: «طلا و دلار دو دارایی امنی هستند که مردم در مواقع بلاتکلیفی به سمت آنها می‌روند. او همچنین تردید دارد که چین یا سایر کشورها ارزهای دیجیتالی با پشتوانه طلا ایجاد کنند. او گفت: «دولت چین و بانک خلق چین هیچ علاقه‌ای به داشتن هر نوع تبدیل یوان به طلا ندارند زیرا این چیزی است که فرانسه را ویران، انگلیس را نابود کرد، و ایالات‌متحده را تحت تاثیر قرار داد./ایسنا

اخبار مرتبط
روز گذشته گمانه‌زنی بازار در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا در سال 2024 سبب افزایش نرخ اونس جهانی به 2074 دلار در نخستین روز کاری سال جدید شد. فلز زرد در معاملات روز چهارشنبه با نوسان محدود و همچنان بالای 2060 دلاری داد و ستد می شود. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا و همچنین اطلاعات اشتغال این کشور هستند تا دورنمای نرخ بهره بانک مرکزی مشخص‌تر شود.
قیمت طلا در روز جمعه تا بالاترین سطح طی سه هفته گذشته افزایش یافته است. بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را پایین آورده و از قیمت طلا حمایت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار افزایش به 2049 دلار رسید
بانک اول - هر اونس طلا در آخرین روز کاری هفته با 15 دلار و 78 سنت کاهش 1775.50 دلار فروخته شد.
بانک اول - بازارهای طلا پس از فروش گسترده‌ای که در این بازار انجام شده، اندکی آرام می‌شوند و البته احتمال پرش کوتاه‌مدتی برای آن وجود دارد اما نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهند که این منطقه تا سطح ۱۶۸۰ دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی اصلی گسترش می‌یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها