جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با سامسونگA52s ؛ اختلاف قیمت 1 میلیونی توجیه پذیراست؟

24 خرداد 1401
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با سامسونگA52s ؛ اختلاف قیمت 1 میلیونی توجیه پذیراست؟

شیائومی نوت 10 پرو و سامسونگ A52s دو مدل میانرده پرفروش از محبوب‌ترین برندهای گوشی هوشمند در بازار هستند که در سال 2021 به بازار عرضه شدند. این دو گوشی، با ارائه ویژگی‌های گسترده‌تر و پیشرفته‌تر نسبت به مدل‌های قبلی خود توانسته‌اند رضایت کاربران را به‌خوبی جلب کنند. از آنجایی‌که قیمت این دو گوشی در یک رنج قرار دارد، این سؤال به‌وجود می‌آید که کدام یک از آنها ارزش خرید بیشتری دارند؟ در ادامه این مطلب با بررسی مشخصات گوشیa52s 5g 256 و شیائومی نوت 10 پرو، پاسخ این سؤال را بررسی می‌کنیم.

طراحی

گرچه سامسونگ در تولید گلکسی A52s از طراحی متفاوتی استفاده کرده، اما متریال به‌کار رفته در بدنه این گوشی، مانند بیشتر میانرده‌های این برند، همچنان پلاستیک است. درحالی‌که در مدل رقیب شاهد بدنه جلوی شیشه‌ای هستیم که حس یک پرچمدار را القا می‌کند. البته، پلاستیک به‌کار رفته در مدل گلکسی به‌صورت مات است و برخلاف بدنه نوت 10 پرو، اثر انگشت را تا حد کمتری نشان می‌دهد.

شیشه پشتی نوت 10 پرو جلوه زیبایی به آن می‌بخشد، به‌طوری‌که که با تابش نور تغییر رنگ می‌دهد و نمای جذابی ایجاد می‌کند. این شیشه و قاب جلویی، توسط یک گوریلاگلس 5 محافظت می‌شوند. این گوشی درمقایسه با گوشی گلکسی a52S، 15 درصد نسبت نمایشگر بهتری دارد و حاشیه‌های مشکی رنگ اطراف صفحه‌نمایش آن باریک‌تر هستند.

A52s سامسونگ، با وزن 189 گرمی و ضخامت 8.4 میلی‌متری طراحی شده است. نوت 10 پرو شیائومی هم وزن 193 گرمی و ضخامت 8.1 میلی‌متری دارد. درنتیجه، هیچکدام از این گوشی‌ها در دسته مدل‌های باریک و سبک یا ضخیم و سنگین قرار نمی‌گیرند.

A52s از گواهی IP67 برخوردار است که در مقابل گواهی IP53 نوت 10 پرو، مقاومت بهتری در برابر نفوذ آب و مایعات از خود نشان می‌دهد. اما اگر بخواهیم مدل برتر در زمینه کیفیت ساخت را انتخاب کنیم، قطعاً نماینده شیائومی برنده خواهد بود.

صفحه نمایش

در بخش صفحه‌نمایش، هر دو گوشی شیائومی نوت 10 پرو و سامسونگ A52s دارای یک نمایشگر از نوع AMOLED و Super AMOLED با اندازه 6.67 و 6.5 اینچ هستند. رزولوشن این نمایشگرها 1080 در 2400 پیکسل و محافظ آنها کورنینگ گوریلاگلس 5 است. از جمله تفاوت‌های آن‌ها در این زمینه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مدل شیائومی از روشنایی 450 تا 1200 نیت پشتیبانی می‌کند درحالی‌که روشنایی مدل سامسونگ تنها به 800 نیت می‌رسد.

تکنو لایف

صفحه‌نمایش گوشی A52s به‌صورت پیش‌فرض بر روی حالت Vivid تنظیم شده که باعث می‌شود رنگ‌ها جذاب‌تر به نمایش گذاشته شوند. البته، درصورتی‌که این ویژگی را دوست ندارید می‌توانید در بخش تنظیمات حالت نمایشگر را بر روی Natural قرار دهید. همچنین، مدل شیائومی سه حالت مختلف برای نمایشگر خود ارائه می‌دهد. حالت اول Auto است که در آن گوشی به‌صورت خودکار رنگ نمایشگر را بسته به رنگ محیط تنظیم می‌کند. یک حالت دیگر Saturated نام دارد که با انتخاب آن غلظت رنگ‌های نمایشگر افزایش می‌یابند.  

نرم افزار و امنیت

بررسی مشخصات گوشی a52s 5g 256 و شیائومی نوت 10 پرو نشان می‌دهد که هردوی این مدل‌ها جدیدترین نسخه نرم‌افزار مخصوص به‌خود را بر پایه اندروید 11 ارائه می‌دهند. شیائومی ادعا می‌کند که در این مدل 20 درصد پردازنده مرکزی کمتر و 35 درصد حافظه رم کمتر برای برنامه‌های موجود در پس‌زمینه استفاده کرده است.

بخش امنیتی این دو دستگاه شامل دو روش مرسوم تشخیص چهره و اثر انگشت می‌شود. تشخیص چهره به‌صورت دو بعدی انجام می‌شود و سرعت بالایی دارد. حسگر اثر انگشت در گوشی ردمی با دکمه‌ پاور به صورت یکپارچه درآمده و در سمت راست قرار گرفته است اما سامسونگ این حسگر را در زیر صفحه‌نمایش A52s قرار داده است.

باتری

شیائومی مدل ردمی نوت 20 پرو خود را به یک باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است. این باتری می‌تواند بیشتر از یک روز، حتی در استفاده‌های سنگین دوام بیاورد. این گوشی از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و در مدت‌زمان 80 دقیقه تا 100 درصد شارژ می‌شود.

در مقابل، در گوشی سامسونگ A52s از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است. این باتری می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد اما در استفاده‌های سنگین احتمالاً مجبور می‌شوید که آن را به شارژ بزنید. این گوشی قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی را دارد، اما متأسفانه سامسونگ یک آداپتور 15 واتی درون جعبه آن قرار می‌دهد. این آداپتور می‌تواند این گوشی را در مدت 30 دقیقه به 34 درصد و در مدت دو ساعت به 100 درصد برساند. با توجه به این اعداد، قطعاً نماینده شیائومی عملکرد بهتری در شارژدهی دارد.

دوربین

در مشخصات گوشی a52s 5g 256 شاهد 4 لنز دوربین اصلی، اولتراواید، ماکرو و حسگر تشخیص عمق با کیفیت‌های 64، 12، 5 و 5 مگاپیکسل هستیم. سنسور اصلی این گوشی اندازه 1/1.7 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل و گشودگی دیافراگم آن به ترتیب 0.8 میکرون و f/1.8  است. از ویژگی‌های این لنز می‌توان به فوکوس خودکار، تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی کیفیت 32 مگاپیکسلی دارد.

سایت تکنو لایف

مدل شیائومی در بخش دوربین شامل لنزهای واید با کیفیت 108 مگاپیکسل، اولتراواید با کیفیت 8 مگاپیکسل و ماکرو و سنسور تشخیص عمق با کیفیت‌های 5 و 2 مگاپیکسل می‌شود. سنسور اصلی این گوشی اندازه 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و گشودگی دیافراگم آن f/1.9 است. این دوربین از قابلیت Nona-Bayer و فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند اما خبری از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیست. در دوربین سلفی، شاهد یک لنز واید 16 مگاپیکسلی با سایز سنسور 1/3.06 اینچی و سایز پیکسل 1.0 میکرومتری با گشودگی دیافراگم f/2.5 هستیم.

سخت افزار

هر دو گوشی ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52s از یک تراشه کوالکام بهره می‌برند. نماینده سامسونگ، شامل یک تراشه 6 نانومتری Qualcomm Snapdragon 778G 5G می‌شود که همراه آن یک پردازنده گرافیکی Adreno 642L قرار گرفته است.

تراشه مدل ردمی، از نوع   Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G 8 نانومتری است که یک پردازنده گرافیکی  Adreno 618 آن را همراهی می‌کند. در بخش گرافیک، این دو گوشی عملکرد تقریباً یکسانی دارند، اما از نظر پردازنده مرکزی، a52s بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند.

کیفیت صدا

سامسونگ با تولید A52 برای اولین بار قابلیت تولید صدای استریو را در میانرده خود ایجاد کرد که این قابلیت برای مدل‌های بعدی این نسل هم ماندگار است. هر دو گوشی، ردمی نوت 10 پرو و گلکسی A52s قابلیت تولید صدای استریو را دارند. به‌طورکلی، اسپیکر این دو گوشی عملکرد یکسانی دارند، اما مدل ردمی به‌دلیل به‌کارگیری از دو اسپیکر، صدای رساتر و بلندتری تولید می‌کند.

نسل جدید a52s را با a53 5g بشناسید

بررسی مشخصات گوشی a52s 5g 256 نشان می‌دهد که این مدل به دلایلی مانند پشتیبانی از گواهی IP67، دوربین سلفی و لنز فوق عریض بهتر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما ورژن جدید آن یعنی گوشی سامسونگ  a53 که با پردازنده ای قوی تر و نمایشگری با کیفیت تر به میدان آمده است. اکثر طرفداران گوشی سامسونگ، گوشی های سری A را به خوش دستی و سبک بودن می شناسند؛ گلکسی A53 هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای طراحی بسیار سبک و باریک است که باعث می شود در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل کند. این گوشی تنها 189 گرم وزن دارد و با ابعاد 159.6 در 74.8 در 8.1 میلی متر به راحتی در دست جای می گیرد و در استفاده طولانی مدت دست را خسته نمی کند.

اخبار مرتبط
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.
صرافی CoinCatch، پلتفرم پیشرفته معامله گری خود را به صورت رسمی در ماه مارس 2023، راه اندازی کرد که شامل دو بخش اسپات و بازار های مشتقه مانند فیوچرز است و از بیشتر رمزارز ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت های معامله گری، صرافی CoinCatch برنامه دارد تا قابلیت Social trading(معامله گری جمعی) را به پلتفرم خود اضافه کند که این قابلیت به KOL ها اجازه می دهد تا استراتژی های معامله گری خود را با دنبال کنندگان خود، به اشتراک بگذارند
بخش صنعت و معدن کاشان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این منطقه به شمار می‌آید و سهم بزرگی از سرمایه‌گذاری اقتصادی را نیز به خود اختصاص داده است. به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 1000 واحد صنعتی فعال در این شهرستان به چشم می‌خورد. این واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ بستر مناسبی را برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم آورده است.
اتصالات جوشی مانیسمان را به دو صورت می توان دسته بندی کرد. o بر اساس رده o بر اساس نوع اتصال اتصالات مانیسمان بر اساس رده : • اتصالات مانیسمان رده ۲۰ • اتصالات مانیسمان رده ۴۰ • اتصالات مانیسمان رده ۸۰ • اتصالات مانیسمان رده ۱۶۰ • اتصالات رده SGP • اتصالات رده STD اتصالات جوشی مانیسمان بر اساس نوع اتصال: • زانو مانیسمان • سه راهی مانیسمان

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها