پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

معامله خودرو در بورس کلید خورد

24 خرداد 1401
معامله خودرو در بورس کلید خورد

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، طبق اعلام قبلی بورس کالا، امروز(۴شنبه) گروه بهمن موتور با عرضه خودروی دو کابین و تک کابین کارا به بورس آمد که در مجموع ۲۹ دستگاه کارای دو کابین با قیمت پایه ۳۰۱ میلیون تومان و ۲۶ دستگاه کارای تک کابین با قیمت پایه ۲۹۱ میلیون تومان فروخته شد. همچنین با توجه به میزان عرضه، خریداران می‌توانند در سیستم مازاد عرضه (مچینگ) هم اقدام به خرید خودرو از بورس کالا کنند.

بر اساس این گزارش، تجربه معاملات امروز خودروی کارا گروه بهمن موتور در بورس کالا حاوی ۴ نکته کلیدی است که به نظر می رسد نیازمند توجه بازیگران بازار است:

نخست اینکه، تجربه عرضه خودرو کارا در بورس کالا نشان داد، برخلاف برخی نگاه ها و نگرانی ها مبنی بر احتمال ورود تقاضای کاذب به این معاملات، اما امروز خودرو در سازوکار عرضه و تقاضا و با منصفانه‌ترین روش و قیمت مورد معامله قرار گرفت.

دوم اینکه، در سمت عرضه گروه بهمن موتور به عنوان تولید کننده توانست محصول خود را با قیمت تعادلی به بازار عرضه کند و در سمت تقاضا (خریداران) مصرف کننده هم با قیمت پایین‌تر از بازار آزاد (حتی با لحاظ درنظر گرفتن مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، پلاک گذاری، بیمه شخص ثالث) محصول خود را خریداری کند.

سوم اینکه، سازوکارها در بورس کالا از یک قاعده اصلی پیروی می کند و آن، کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست و به همین دلیل تعادل بازار هم در همین سازوکار شکل می‌گیرد.

چهارم اینکه، در بورس کالا، معاملات در فضایی شفاف، تعادلی و به دور از حواله و اختلافات قیمتی رقم می خورد و منفعت این رویه به طور همزمان به تولیدکننده و مصرف کننده می رسد.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها