جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

۶ دلیل برای اینکه سقوط بیت‌کوین حتمی است

24 خرداد 1401
۶ دلیل برای اینکه سقوط بیت‌کوین حتمی است

به گزارش بانک اول خیلی وقت است که بیت‌کوین در محدوده ۲۹ تا ۳۰ هزار دلار نوسان می‌کند و همه منتظر حرکت بعدی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار هستند.

پیش‌بینی‌ها از نزول بیت‌کوین خیلی بیشتر از صعود این ارز دیجیتال است. یک تحلیلگر که با نام مستعار کاپو شناخته می‌شود عقیده دارد این رمزارز، شش دلیل برای سقوط دارد. در صورتی که دلایل صعودی اصلا کافی نیستند.

۶ دلیل برای سقوط

۱-بیت‌کوین منطقه حمایت ۳۰ هزار دلار را که محور اصلی بازار صعودی بود از دست داد و این منطقه حالا به عنوان مقاومت عمل می‌کند.

۲-سیگنال دوم مربوط به سیگنال تکنیکال صلیب مرگ است. به نظر می‌رسد این سیگنال هدف ۲۳ هزار دلاری را نشان می‌دهد.

۳-سومین سیگنال بازار نزولی این است که نرخ‌های تامین مالی (OI) فعلا خنثی مانده است و احتمال دارد این نرخ‌ها در چند روز گذشته به شدت ریزش کند. این می‌تواند سیگنال دیگری برای ریزش بازار باشد.

۴-چهارمین مورد در رابطه با شاخص آتی ALTPERP است که سبدی از آلت‌کوین‌ها در مقابل بیت‌کوین را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد این رمزارز حمایت خود در این شاخص را هم از دست داده است و احتمال رشد ۳۰ درصدی دارایی از محدوده ۳۰ هزار دلار وجود دارد. این یعنی کف قیمتی بعدی همان محدوده ۲۰ هزار دلار است.

۵-دلیل پنجم این است که این رمزارز با بازار سهام آمریکا همبستگی زیادی دارد و احتمال سقوط بازار سهام آمریکا وجود دارد. همچنین شاخص دلار در حال تقویت است و این موضوع هم به کابوس رمزارزها تبدیل شده است.

۶-آخرین دلیل کاهش زیاد نقدینگی بیت‌کوین است. کاپو عقیده دارد که عرضه در حال افزایش است و احتمالا بازار به زودی به سمت اهداف پایین خود حرکت می‌کند.

پیش بینی پدر پولدار از بیت‌کوین

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف پدر پولدار و پدیر فقیر از طرفداران سرسخت بیت‌کوین است. او بارها گفته که برای فرار از تورم به جای خرید دلار مردم بهتر است بیت‌کوین بخرند. حالا او عقیده دارد که احتمال یک سقوط در بازار رمزارزها وجود دارد.

«من همچنان نسبت به بیت‌کوین در بلندمدت امید دارم اما فکر می‌کنم بازار احتمالا قبل از رشد یک سقوط در پیش دارد. اصلا بیت‌کوین تا کجا ریزش می‌کند؟ ۲۰ هزار یا ۹ هزار؟ اصلا مهم نیست. اما بیت‌کوین رشد می‌کند چون فدرال رزرو و خزانه‌داری آمریکا فاسد است.»

اخبار مرتبط
برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است برای خود یک هدف قیمتی در نظر گرفته باشند. به عنوان مثال اگر قیمت بیت کوین به عدد X برسد، تمام دارایی بیت کوین خود را به فروش می‌رسانند.
قیمت بیت‌کوین در ایران رسما از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرد.
مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیقات در مؤسسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال "10ایکس ریسرچ" در سنگاپور در این باره گفت: این جریان‌ها خشک نمی‌شوند چرا که سرمایه‌گذاران مطمئن‌تر هستند که به نظر می‌رسد قیمت بالاتر خواهد رفت.
بیت کوین برای مدتی در سطح ۳۸ هزار دلار نوسان کرد، اما ناگهان و در پی حمایت نهنگ‌ها و معامله‌گران بازار تقویت شد و در مدت کوتاهی به بالای ۵۲ هزار دلار رسید، سطحی که بیت کوین از دسامبر ۲۰۲۱ موفق نشده بود به آن دست یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها