شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

آشنایی با انواع سپرده های سرمایه گذاری بانک مسکن

24 خرداد 1401
 آشنایی با انواع سپرده های سرمایه گذاری بانک مسکن

 

بانک اول - انواع سپرده های سرمایه گذاری ممتاز بانک مسکن

  • حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز برای اشخاص حقیقی(عادی)

    حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی خاص(توانمند یا خیّر)

    حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز بدون تخصیص سود – اشخاص حقیقی عادی

    حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز بدون تخصیص سود – اشخاص حقیقی خاص و اشخاص حقوقی

    سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی ممتاز با سقف تخصیص اوراق 170 میلیون ریال

حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز برای اشخاص حقیقی(عادی)

• افتتاح کنندگان و دارندگان این سپرده ( سرفصلهای 8726 ) در واقع سپرده گذاران سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی هستند که علاوه بر اخذ سود، با توجه به ضوابط تعیین شده توسط بانک امکان برخورداری از اوراق ممتاز را نیز خواهند داشت . 
• نرخ سود علی الحساب سپرده در حال حاضر 10 درصد می باشد. 
• حداقل مبلغ جهت افتتاح و تخصیص اوراق به این حساب 50.000 ریال می باشد. 
• تعهد بانک درقبال سپرده گذاران حقیقی ( عادی ) این حساب صرفاً محدود به پرداخت سود معادل سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی می باشد. 
• قابلیت واریز و برداشت را دارا می باشد. 
• از آنجا که این حساب نیاز به رسوب مبلغ خاصی برای تخصیص اوراق ندارد میتواند گزینه مناسبی برای درآمدهای نامنظم و یا فصلی باشد. البته از آنجا که سقف تخصیص اوراق این حساب بالاتر از انواع دیگر است، برای مشتریان دارای منابع مالی بالا این سپرده پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که تخصیص اوراق به این حساب در تعهد بانک نیست. 

سقف تخصیص اوراق: 
سقف تخصیص اوراق در یک مرحله برای حساب هایی که پس از گذشت 6 ماه در اولویت تخصیص اوراق شعبه قرار می گیرند 360 میلیون ریال تعیین می گردد (در صورت در اولویت قرار گرفتن حساب در شعبه مربوطه) و سقف تخصیص اوراق برای حساب هایی که پس از گذشت 36 ماه از زمان افتتاح و یا تاریخ آخرین اوراق در اولویت شعبه قرار می گیرند مبلغ500میلیون ریال خواهد بود. (در صورت در اولویت قرار گرفتن حساب در شعبه مربوطه) یادآوری می‌گردد بانک هیچ تعهد و تضمینی در خصوص تعلق اوراق به حساب مشتری نداشته، صرفاً حساب مشتریانی که مطابق ضوابط و مقررات ذیربط در اولویت اوراق تخصیصی شعبه قرار می‌گیرند، مشمول اوراق خواهند گردید. تخصیص اوراق ممتاز به تعداد محدودی از دارندگان حساب مذکور مقدور بوده و در هر سال براساس وضعیت منابع و مصارف بانک تنها برای درصدی از متوسط مانده‌های حساب مذکور در هر شعبه انجام خواهد گرفت .. 

توضیح: محاسبه امتیاز هر حساب براساس جمع کمترین مانده طی هر روز صورت می گیرد. تخصیص اوراق به یک حساب به دفعات امکان پذیر می‌باشد.

حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی خاص(توانمند یا خیّر)

• اشخاص حقوقی ( برای کارکنان خود و سایر افراد) 
• اشخاص حقیقی خاص ( توانمند و خیر) 
• با هدف سود آوری و یا با هدف خیر 
علاوه بر دریافت سود کوتاه مدت مشروط به نگهداری حداقل مانده پس از گذشت 1 ماه می توانند از اوراق بهره مند گردند. 
• نرخ سود علی الحساب سپرده در حال حاضر 10 درصد می باشد. 
• حداقل مانده تعیین شده برای افتتاح حساب در سال جاری معادل 160 میلیون ریال می باشد. 
توضیح 1- در صورت تمایل به تخصیص ماهانه اوراق به حساب با درصد‌های تخصیص اوراق ، حفظ حداقل مانده روزانه حساب معادل 182 میلیون ریال الزامی می باشد. 
• تخصیص اوراق ممتاز به حساب‌های اشخاص حقیقی خاص و اشخاص حقوقی مادامی که مانده حساب از حداقل تعیین شده توسط بانک(در حال حاضر 160 میلیون ریال) کمتر یا فسخ نگردد تداوم خواهد یافت. 
• در صورت کاهش مانده حساب از حداقل تعیین شده، تخصیص اوراق به حساب متوقف و صرفاً حساب مشمول دریافت سود در چارچوب شرایط و ضوابط ذیربط می گردد. 
پس از افزایش مانده به حداقل مانده تعیین شده و حفظ مانده مذکور به مدت یک ماه (منتهی به پانزدهم ماه) امتیاز حساب مجددا" از تاریخ افزایش مانده حساب به حداقل تعیین شده مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز بدون تخصیص سود – اشخاص حقیقی عادی

این نوع از حساب های ممتاز فاقد سود ماهانه می باشند و فقط به آنها اوراق تعلق میگیرد. با توجه به درصد بالای تخصیص اوراق به این حساب، شرکتهای بزرگ در جهت تامین رفاه کارکنانشان میتوانند از اوراق این حساب برای تامین هزینه مسکن کارکنانشان استفاده کنند. همچنین افراد یا سازمانهایی که به هر علتی قادر یا متمایل به دریافت سود نیستند نیز میتوانند با افتتاح این حساب از اوراق متعلقه و عایدی ناشی از آن استفاده کنند. همچنین این حساب گزینه مناسبی برای خیرین جهت مشارکت در تامین مسکن اقشار ضعیف نیز می باشد. 
• حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب و تخصیص اوراق ممتاز 50 هزار ریال می باشد. 
• به حساب مذکور سودی تعلق نمی گیرد. 
• نحوه تخصیص اوراق ممتاز، تابع شرایط حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز اشخاص حقیقی عادی (سرفصل 8726) می باشد لیکن اعتبار شعب و اولویت‌‌بندی حساب های مذکور جدا از حساب های سرفصل 8726 صورت می پذیرد.

حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز بدون تخصیص سود – اشخاص حقیقی خاص و اشخاص حقوقی

این حساب ممتاز نیز همانند حساب ۸۷۳۲فاقد سود میاشد ولی درصد تخصیص بالایی از اوراق را دارد با این تفاوت که حداقل مبلغ موجودی برای دریافت اوراق باید 160 میلیون ریال باشد.تا هر ماه به آن اوراق تعلق بگیرد 
1- حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب معادل 50 هزار ریال تعیین می گردد. 
2- حداقل مانده جهت تخصیص اوراق ممتاز به حساب معادل 160 میلیون ریال تعیین می گردد. 
3- نحوه تخصیص اوراق ممتاز ، تابع شرایط حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز اشخاص حقیقی خاص و اشخاص حقوقی (8727 و 8728) می باشد.

سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی ممتاز با سقف تخصیص اوراق 170 میلیون ریال


-شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی این سپرده مشابه سپرده کوتاه‌مدت ممتاز عادی (سرفصل 8726) می باشد 
-نرخ سود علی‌الحساب 10%می باشد 
-حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب 50 هزار ریال تعیین می‌گردد 
-کمترین مانده روز افتتاح سپرده نیز در محاسبات مربوط به سود و اوراق متعلقه به حساب منظور خواهد شد. 
سقف تخصیص اوراق: 
- سقف تخصیص اوراق در یک مرحله برای حساب هایی که پس از گذشت 6 ماه در اولویت تخصیص اوراق شعبه قرار می گیرند 120 میلیون ریال تعیین می گردد( در صورت در اولویت قرار گرفتن حساب در شعبه مربوطه) 
- سقف تخصیص اوراق برای حساب هایی که پس از گذشت 36 ماه از زمان افتتاح و یا تاریخ آخرین اوراق در اولویت شعبه قرار می گیرند مبلغ 170 میلیون ریال خواهد بود. ( در صورت در اولویت قرار گرفتن حساب در شعبه مربوطه) 
- یادآوری می‌گردد در این سرفصل نیز مشابه سرفصل 8726، بانک هیچ تعهد و تضمینی در خصوص تعلق اوراق به حساب مشتری نداشته، صرفاً حساب مشتریانی که مطابق ضوابط و مقررات ذیربط در اولویت اوراق تخصیصی شعبه قرار می‌گیرند، مشمول اوراق خواهند گردید. 
-سایر شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی حساب فوق از جمله فرم‌ها، مدارک و شرایط افتتاح حساب، روش محاسبه سود ماهانه و اوراق تخصیص یافته به شعبه و حساب‌های مشتریان و ... کماکان به قوت و اعتبار خود باقی بوده، تابع شرایط و ضوابط بانک در این‌گونه از حساب‌ها می‌باشد.

منبع : بانک مسکن

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها