ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

خودروهای خارجی که با ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان خرید

24 خرداد 1401
خودروهای خارجی که با ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان خرید

به گزارش بانک اول با قوت یافتن موضوع آزادسازی واردات خودرو به کشور، هر چند هنوز از نحوه و شرایط واردات و خودروهایی که می‌توان وارد کرد اطلاع دقیقی در دست نیست و هر روز گمانه‌زنی‌های متنوعی در این خصوص انجام می‌شود، اما بررسی قیمت‌های جهانی خودروها در بازه کمتر از ۲۰ هزار دلار گویای آن است که خودروهای متنوعی حتی توسط شرکت‌ها و برندهای صاحب‌نام جهانی در این محدوده قیمتی وجود دارد که بررسی آنها می‌تواند جالب توجه باشد.

۳۱ اردیبهشت‌ماه بازه زمانی اجرای مصوبه سران قوا در سال ۹۷ درباره ممنوعیت واردات خودرو به پایان رسید و به گفته مسوولان امر با منقضی شدن این مصوبه شرایط برای واردات خودرو تسهیل شده و دست دولت برای واردات مدیریت شده باز می‌شود.

در این زمینه آیین‌نامه واردات خودرو در حال تدوین بوده و هنوز نهایی نشده است. آیین‌نامه‌ای که در آن شرایط و نحوه واردات خودرو، قیمت‌ها، حجم موتور، همچنین عوارض تعیین شده برای واردات مشخص خواهد شد.

هرچند مسوولان بر جلوگیری از ورود خودروهای لوکس و گران‌قیمت و مقابل واردات خودروهای اقتصادی نظر دارند که عموم جامعه بتوانند از آن بهره‌مند سوند، هنوز اطلاع دقیق از قیمت خودروهایی که اجازه ورود خواهند یافت در دسترس نیست، اما پیش‌بینی می‌شود عمده خودروها در بازه قیمتی هشت تا ۲۰ هزار دلار (بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان) وارد شوند که در کلاس اکونومی و اقتصادی و خودروهای با قیمت متوسط و ارزان دسته‌بندی می‌شوند.

در این زمینه برندهای مطرحی همچون نیسان، کیا، هیوندایی، سوزوکی، رنو، ام. جی و میتسوبیشی خودروهای اتوماتیک، با حجم موتور و مصرف سوخت پایین در اختیار دارند که بررسی آنها خالی از لطف نیست.

بررسی چند سایت خودرویی در امارات به‌عنوان کشوری که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از مبادی اصلی ورود خودرو به کشورمان مطرح بود، خودروها و قیمت‌های جالب توجهی را ارائه می‌دهد.

در ادامه به بررسی چند مورد از این خودروها می‌پردازیم.

۱- سوزوکی دزایر (Dzire) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با موتور ۱.۲ لیتری و مصرف سوخت ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش.

این خودرو با قیمت ۳۶ هزار و ۹۰۰ درهمی عرضه شده است که با احتساب هر درهم هشت هزار و ۴۰۰ تومان، حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

۲- میتسوبیشی اتریج (Attrage) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۱.۲ لیتری. 

این خودرو با قیمت ۳۶ هزار و ۹۰۰ درهمی عرضه شده است که با احتساب هر درهم هشت هزار و ۴۰۰ تومان، حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

۳- میتسوبیشی میراژ (Mirage) اتوماتیک با پیشرانه ۱.۲ لیتری و مصرف سوخت ۴.۸ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش.

این خودرو نیز با قیمت ۳۶ هزار و ۹۰۰ درهمی عرضه شده است که با احتساب هر درهم هشت هزار و ۴۰۰ تومان، حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

۴- رنو سیمبل (Symbol) ۲۰۲۲ اتوماتیک با پیشرانه ۱.۶ لیتری.

این محصول ۳۷ هزار و ۳۰۰ درهم قیمت دارد که معادل ۳۱۳ میلیون تومان است.

۵- کیا پگاس (Pegas) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۱.۴ لیتری و مصرف سوخت ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش.

این خودرو ۴۵ هزار درهم قیمت‌گذاری شده که معادل ۳۷۸ میلیون تومان است. 

۶- هیوندایی گرند (Grand) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۱.۲ لیتری.

این خودرو ۳۹ هزار و ۹۹۹ درهم ارزش‌گذاری شده که معادل ۳۳۶ میلیون تومان است.

۷- کیا پیکانتو (Picanto) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با پیشرانه ۱.۲ لیتری.

این خودرو در بازار امارات ۴۳ هزار درهم قیمت دارد که معادل ۳۶۱ میلیون تومان است.

۸- ام. جی ۵ (MG۵) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس CVT.

این خودرو با قیمت ۵۷ هزار و ۶۴۵ درهمی در بازار امارات، معادل ۴۸۴ میلیون تومان ارزش دارد.

۹- نیسان سانی (Sunny) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با پیشرانه ۱.۶ لیتری و مجهز به گیربکس CVT.

این خودرو در بازار امارات ۵۷ هزار و ۹۰۰ در هم ارزش گذاری شده که به معنای ۴۸۶ میلیون تومان است.

۱۰- رنو داستر (Duster) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۲ لیتری.

این خودرو در بازار امارات ۵۶ هزار و ۹۰۰ درهم ارزش دارد که برابر با ۴۷۸ میلیون تومان است.

۱۱- کیا ریو (Rio) هاچ‌بک مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۱.۴ لیتری.

این خودرو ۵۳ هزار درهم امارات قیمت‌گذاری شده که برابر با ۴۴۵ میلیون تومان است.

۱۲- هیوندایی اکسنت (Accent) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۱.۶ لیتری و مصرف سوخت ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش.

این خودرو در بازار امارات ۵۲ هزار و ۹۹۹ درهم می ارزد که برابر با ۴۴۵ میلیون تومان است.

۱۳- کیا سراتو (Cerato) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با پیشرانه ۱.۶ لیتری و مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش. 

این خودرو در بازار امارات معادله ۶۶ هزار درهم یعنی ۵۵۴ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

۱۴- نیسان کیکز (Kicks) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۱.۶ لیتری. 

این خودروی ۶۱ هزار و ۹۰۰ درهمی، برابر با ۵۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

«منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت سه‌شنبه هفته گذشته در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: موضوع واردات خودرو به شکل خودروی کامل (CBU)‌خواهد بود، اما در تلاشیم تا برنامه‌های تکمیلی برای داخلی سازی محصولات نیز ارائه شود.

وی بیان داشت: برای واردات خودروهای ارزان‌قیمت ممکن است تغییراتی در هزینه‌ای اسقاط خودروهای فرسوده داشته باشیم و این مبلغ کاهش یابد؛ این موضوع به‌عنوان یکی از مشوق‌های وارداتی مدنظر است.

وی  خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تغییر نرخ پایه ارز از ۴۲۰۰ تومان و افزایش نرخ ارز، برخی تعرفه‌های ورودی کاهش خواهد یافت تا قطعه‌سازان و واردکنندگان قطعات مجبور نباشند مبالغ بیشتری بپردازند.

ایرنا

اخبار مرتبط
مهم ترین اِلِمان در مورد مشخصات فنی نیسان ترا این است که پلتفرم F آلفا در شاسی و بدنه به کار رفته است و این یعنی عملکرد عالی مهندسی ژاپن را در این SUV می بینیم. زیر کاپوت اما پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است. ترا بازار ایران مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی با فناوری MIVEC است، که ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد.
سخنگوی مرکز ملی رقابت گفت: با توجه به اتمام رسیدگی به شکایات از خودروسازان داخلی، شاکیان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز ملی رقابت از نتایج آرا مطلع شوند.
مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند .
برای این خودرو نرخ ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و موعد تحویل هم ۳۰ روزه خواهد بود. مشتریان می توانند کراس اوور ET۵ را در کارشوی نیایش مال از نزدیک ببینند و با مشخصات آن آشنا شوند. همچنین مشتریان می‌توانند ثبت نام خودرو را هم در همین محل انجام دهند. نبکا که از جمله خودروسازان تازه تاسیس کشور محسوب می‌شود که با خودروی تمام برقی خود در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران حضور پیدا کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها