شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه دریافت مالیات از حساب بانکی افراد در صورت عدم تفکیک حسابها

24 خرداد 1401
نحوه دریافت مالیات از حساب بانکی افراد در صورت عدم تفکیک حسابها

به گزارش بانک اول سیاوش غیبی‌پور درباره فرارهای مالیاتی اظهار کرد: استفاده از کارتخوان توسط صاحبان مشاغل و اصناف الزامی است اما در مواردی دیده می‌شود که برخی از این قشر، از کارتخوان استفاده نمی‌کنند و هزینه ارائه خدمات و کالاهای خود را از طریق حساب بانکی شخصی‌شان دریافت می‌کنند. برای پیشگیری از این موضوع، سازمان امور مالیاتی با همکاری بانک مرکزی در حال ابلاغ بخشنامه‌ای است تا اگر حساب جاری فردی در طول یکسال بیش از ۴۵ مورد تراکنش یا بستانکاری غیرمتعارف داشته باشد، مشمول بررسی مالیاتی شود. 

این کارشناس مالیاتی با بیان اینکه این اقدام از استفاده حساب‌های شخصی برای فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند، افزود: علاوه بر این، حساب‌های تجاری و شخصی قرار است تفکیک شوند که در این زمینه، به عنوان مثال بانک مرکزی یا سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند که شما پنج حساب بانکی دارید و صاحب این حساب باید اعلام کند که کدامیک از این حساب‌ها شخصی یا تجاری (حسابی که به کارتخوان متصل است) است.

او  ادامه داد: پس از این تفکیک، اگر صاحبان این حساب‌ها نسبت به تفکیک حساب‌های خود اعلام نکنند هم در صورتی که یک حساب بانکی در یکسال بیش از ۴۵ مورد تراکنش غیرمتعارف داشته باشد، مورد بررسی سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد تا تکلیف مالیات آن مشخص شود. 

غیبی‌پور در ادامه گفت: از سوی دیگر، سازمان امور مالیاتی امکانی فراهم کرده است تا مردم بتوانند فرار مالیاتی را گزارش دهند که با اجرای مجموعه این برنامه‌ها، میزان فرار مالیاتی بسیار کم می‌شود.

ایسنا

اخبار مرتبط
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.
در بخش دولتی و کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری نیز که کف حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، سقف حقوق قابل پرداخت به عمده کارکنان دولت معادل ۷ برابر حداقل حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان تعیین شده است.
با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها