پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

چگونه وام قرض الحسنه بگیریم؟

24 خرداد 1401
چگونه وام قرض الحسنه بگیریم؟

به گزارش بانک اول قرض الحسنه یعنی مقداری از مال خود را جدا کرده و با احسان و روی خوش و بدون چشم داشت به دیگران داد. در قرض الحسنه هرگونه دریافت سود اضافه باعث ربای آن می‌شود. وام قرض الحسنه به دلیل نداشتن سود طرفداران زیادی دارد.

چه بانک‌هایی وام قرض الحسنه پرداخت می‌کنند؟

بانک‌های زیادی وام قرض الحسنه پرداخت می‌کنند اما برای دریافت وام با سود ۲ تا ۴ درصد باید در این بانک‌ها سپرده‌گذاری بلند مدت انجام دهید.

وام قرض الحسنه بانک رسالت، وام قرض الحسنه بانک مهرایران، وام قرض الحسنه بانک اقتصاد نوین، وام قرض الحسنه بانک سینا، وام قرض الحسنه پست بانک، و وام بدون سود بانک صادرات از بهترین طرح‌های وام قرض الحسنه می‌باشند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

شرایط دریافت وام قرض الحسنه بانک رسالت

بانک رسالت از جمله بانک‌های پیشرو در پرداخت وام می‌باشد. در سال ۱۴۰۱ مبلغ وام قرض الحسنه بانک رسالت برای افراد حقیقی حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان و افراد حقوقی حداکثر ۵۰۰ میلیون می‌باشد. در جدول زیر شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیونی بانک رسالت را مشاهده می‌کنید:

مبلغ وام قرض الحسنه بانک رسالت حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان
سود وام قرض الحسنه ۲ الی ۴ درصد
مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه ۱۲ الی ۶۰ ماه
ضامن وام قرض الحسنه براساس رتبه اعتباری
سفته الکترونیک
و ضامن رسمی
مبلغ سپرده تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان
مدت سپرده گذاری ۳ الی ۶ ماه
روش ثبت نام وام قرض الحسنه رسالت مراجعه به پیشخوان مجازی بانک رسالت

بانک رسالت پیشرو بانکداری اینترنتی می‌‎باشد و مراحل افتتاح حساب، سپرده گذاری و دریافت وام در این بانک به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام می‌شود.
جهت افتتاح حساب و دریافت وام قرض الحسنه بانک رسالت به پیشخوان مجازی بانک رسالت به آدرس //https://www.rqbank.ir مراجعه نمایید.

آیات می‌توانم امتیاز وام بانک رسالت را به شخص دیگری واگذار کنم؟

بله، اگر به هر دلیلی بعد از ایجاد میانگین حساب از دریافت وام قرض الحسنه بانک رسالت پشیمان شدید می‌توانید امتیاز خود را شخص دیگری واگذار کنید.

 دریافت وام قرض الحسنه بانک مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران طرح‌های متنوعی جهت اعطای وام به متقاضیان دارد. مبلغ وام قرض الحسنه در بانک مهر ایران حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان برای افراد حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان برای افراد حقوقی می‌باشد. در جدول زیر شرایط دریافت وام قرض الحسنه بانک مهر ایران را مشاهده می‌کنید.

مبلغ وام قرض الحسنه بانک مهر ایران حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان
سود وام قرض الحسنه ۲ الی ۴ درصد
مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه ۱۲ الی ۶۰ ماه
مبلغ سپرده بر اساس رتبه اعتباری
با توجه به مبلغ وام ۱ تا ۲ ضامن
مدت سپرده‌گذاری ۳ الی ۱۲ماه
روش ثبت نام وام قرض الحسنه بانک مهر ایران مراجعه حضوری به شعب مختلف بانک، ثبت نام غیر حضوری از طریق بانکداری اینترنتی

همان‌طور که در جدول بالا به آن اشاره شد می‌توانید مراحل افتتاح حساب و دریافت وام قرض الحسنه بانک مهر ایران را صفحه بانکداری اینترنتی بانک مهر به آدرس https://www.qmb.ir/ انجام دهید.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه پست بانک

وام قرض الحسنه پست بانک در واقع همان وام قرض الحسنه ازدواج می‌باشد که توسط این بانک به واجدین شرایط پرداخت می‌کند.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ برای هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان می‌باشد که جهت دریافت آن باید به سایت بانک مرکزی مراجعه کرده و بانک پرداخت کننده وام خود را پست بانک انتخاب کنید.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی

وام قرض الحسنه بانک ملی در زمانی که شما جهت بیماری، ساخت مسکن در مناطق روستایی، خرید جهیزیه، تعمیرات و تامین مسکن نیاز به وام فوری دارید پرداخت می‌شود. حداکثر مبلغ وام قرض الحسنه فوری بانک ملی ۱۵ میلیون تومان می‌باشد که شرایط آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مبلبغ وام قرض الحسنه بانک ملی حداکثر ۱۵ میلیون تومان
سود وام قرض الحسنه بانک ملی ۴ درصد
مدت بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماه
ضامن وام قرض الحسنه یک الی دو نفر باتوجه به مبلغ وام و رتبه اعتباری وام گیرنده

طرح نیکان بانک ملی

یکی از طرح‌های بانک ملی جهت پرداخت وام قرض الحسنه طرح نیکان می‌باشد که با ایجاد میانگین حساب می‌توانید تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کنید. شرایط دریافت وام طرح نیکان بانک ملی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مبلغ وام حداکثر ۵۰ میلیون تومان
سود وام ۴ درصد
مدت بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه
ضامن ضامن رسمی معتبر
سپرده حداقل ۳ ماه باید سپرده‌گذاری کنید.

 

شرایط دریافت وام قرض الحسنه بانک اقتصاد نوین

اگر متقاضی دریافت وام قرض الحسنه فوری بدون ضامن هستید می‌توانید از وام قرض الحسنه بانک اقتصاد نوین استفاده کنید. برای دریافت این وام که به طرح تسهیلات کوشان معروف است باید حساب سپرده بلندمدت داشته باشید و به پشتوانه آن بدون ضامن وام بگیرید. شرایط دریافت وام قرض الحسنه بدون ضامن بانک اقتصاد نوین در جدول زیر آمده است:

مبلغ وام فوری اقتصاد نوین ۶۰ تا ۸۰ درصد میزان سپرده
سود وام قرض الحسنه ۲ الی ۴ درصد
مدت بازپرداخت ۱۲ الی ۳۶ ماه
ضامن وام بدون ضامن، به پشتوانه سپرده بلند مدت
سپرده باید حداقل ۵ میلیون تومان سپرده گذاری کنید.

مزایای وام قرض الحسنه بانک اقتصاد نوین به شرح زیر است:

  • امکان واگذاری امتیاز وام به دیگران
  • به سپرده شما ۵ الی ۱۵ درصد سود تعلق می‌گیرد.
  • پرداخت وام بدون ضامن می‌باشد.
  • مدت بازپرداخت و سود سپرده را می‌توانید انتخاب کنید.

شما می‌توانید در بانک اقتصاد نوین سپرده‌گذاری کرده و بر اساس سودی که دوست دارید به سپرده شما تعلق بگیرد مبلغ وام و مدت بازپرداخت آن را محاسبه کنید. مبلغ وام قرض الحسنه بانک اقتصاد نوین را در لینک https://www.enbank.ir محاسبه کنید.

 

شرایط دریافت وام قرض الحسنه بانک سینا

بانک سینا نیز مانند ۵ بانک دیگری که در این مقاله به آن اشاره شده به متقاضیانی که شرایط دریافت وام قرض الحسنه دارند وام پرداخت می‌نماید. وام قرض الحسنه بانک سینا در قالب طرح‌های پردیس، احسان، پیوند و امداد پرداخت می‌شود که به ترتیب ویژه افرادی است که میانگین حساب دارند، بیماران خاص که برای درمان نیاز به تسهیلات دارند، وام ازدواج زوج‌های جوان و متقاضیان تسهیلات اشتغال آفرینی که عضور کمیته امداد و بهزیستی هستند. اطلاعات وام‌های قرض الحسنه بانک سینا در جدول زیر آمده است:

نام طرح متقاضیان مبلغ وام سود وام مدت بازپرداخت ضامن
طرح پردیس بانک سینا افرادی که حساب سپرده کوتاه مدت دارند براساس میزان سپرده تا سقف ۳۰ میلیون تومان ۴ درصد حداکثر ۵ سال ۱ یا ۲ ضامن براساس رتبه اعتباری
طرح احسان بانک سینا بیماران خاص جهت تامین هزینه درمان با رائه مدارک پزشکی حداکثر ۳۰ میلیون تومان ۴ درصد حداکثر ۳۶ ماه ۱ یا ۲ ضامن براساس رتبه اعتباری
طرح پیوند بانک سینا افراد واجد شرایط دریافت وام ازدواج براساس مبلغ اعلام شده توسط بانک مرکزی ۴ درصد حداکثر ۱۰ سال ۱ نفر ضامن معتبر
طرح امداد بانک سینا افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی جهت اشتغالزایی حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان ۴ درصد حداکثر ۷ سال ۱ یا ۲ ضامن براساس رتبه اعتباری

نکته۱: درصورت کسب امتیاز در طرح پردیس امکان واگذاری امتیاز وام قرض الحسنه بانک سینا به افراد دیگر وجود دارد.

نکته۲: جهت اطلاع از وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک سینا و کسب اطلاعات در مورد طرح‌های جدول بالا با شماره ۰۲۱۴۱۷۳۱ تماس بگیرید.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه بانک صادرات

جهت دریافت وام قرض الحسنه بانک صادرات باید در این بانک سپرده‌گذاری نمایید و بر اساس مدت سپرده از ۵۰ درصد الی ۹۰ درصد مبلغ سپرده خود تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید وام قرض الحسنه دریافت نمایید.
مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه بانک صادرات ۳ سال می‌باشد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها