پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

سود این سهامداران عدالت بزودی واریز می‌شود!

24 خرداد 1401
سود این سهامداران عدالت بزودی واریز می‌شود!

به گزارش بانک اول نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد، ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی بوده و ۱۳ شرکت نیز غیربورسی هستند.

سود عملکردی سال ۹۹ شرکت‌های بورسی سهام عدالت ۲۱ اسفند سال گذشته برای سهامداران مشمول واجد شرایط واریز شد، اما همچنان خبری از سود عملکردی ۱۳ شرکت غیربورسی نیست. بر همین اساس دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

آقای پیمان حدادی گفت: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت عمدتا توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است، که در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز خواهد. البته که ارزش این سود بسیار کمتر از واریزی‌های قبلی است.

پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیربورسی سهام عدالت دارند که از ۶ تا ۳۰ درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرد.

سهام عدالت در شرکت شهرک صنعتی رشت، مالکیت ۵۸ درصدی دارد و تنها سهم با مالکیت بالای پنجاه درصد در پرتفوی سهام عدالت است. بعد از آن نیز شرکت ساختمان سد و تاسیسات آبیاری با مالکیت ۴۹ درصدی قرار دارد. همچنین نیم درصد مالکیت مگاموتور نیز به سهام عدالت تعلق دارد. مشانیر، دخانیات ایران، شهرک صنعتی کاوه و‌ شهرک صنعتی البرز، دیگر شرکت‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت هستند.

اخبار مرتبط
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
پس از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران در روزهای پایانی اسفندماه برخی افراد سود کمتری را در مقایسه با مرحله اول واریز در آذرماه دریافت کردند. یکی از دلایل آن بود که هشت شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند. در این خصوص سازمان بورس اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها