جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

همه چیز در مورد وام های بانک کارآفرین

24 خرداد 1401
همه چیز در مورد وام های بانک کارآفرین

به گزارش بانک اول بعضی از وام‌های بانک کارآفرین به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت می‌شود، اما برخی تسهیلات برای یک گروه شغلی خاص هستند و تحت شرایط ویژه‌ای به مشتریان تعلق می‌گیرد. افرادی که مشتری بانک کارآفرین هستند و قصد دریافت تسهیلات برای یک حوزه خاص را دارند، می‌توانند با مطالعه این گزارش اطلاعات کافی درباره انواع طرح‌های وامی این مجموعه را به دست آورند.

طرح تندیس

بانک کارآفرین به کلیه اشخاص حقیقی واجد شرایط که در بخش‌های مختلف اقتصادی شامل تولیدی، خدماتی و بازرگانی مشغول هستند در قالب قرارداد مرابحه، تسهیلات طرح تندیس را ارائه می‌کند. متقاضیان این وام باید در یکی از شعب بانک کارآفرین، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت تندیس را افتتاح کنند. ضمنا افرادی که خواهان دریافت این وام هستند باید حداقل یک ماهه از خواب سپرده آن‌ها گذشته باشد. سقف این تسهیلات 400 میلیون تومان است. وام مذکور با نرخ 5 درصد و مدت زمان بازپرداخت 36 ماهه به مشتریان پرداخت می‌شود.

طرح جدید صبا

افرادی که برای خرید انواع کالا، تعمیر و بازسازی ملک و تهیه انواع لوازم و تجهیزات مصرفی بادوام با کمبود نقدینگی مواجه هستند، امکان استفاده از طرح تسهیلاتی صبا را دارند. تسهیلات مذکور در قالب عقد مرابحه به مشتریان واجد شرایط اعطا می‌شود و نرخ سود آن مطابق ضوابط بانک مرکزی است.

مبلغ این وام براساس سقف تسهیلات فردی تعیین می‌شود. ضمن اینکه حداکثر مدت زمان بازپرداخت هم براساس سقف تسهیلات فردی تعیین می‌شود. در کل حداکثر مبلغ این وام 200 میلیون تومان است.

تسهیلات ارزش سلامت

بانک کارآفرین به منظور قدردانی از مدافعان سلامت کشور، تسهیلاتی را در قالب طرح «ارزش سلامت» به این گروه پرداخت می‌کند. این وام به کارکنان و پرسنل بیمارستان‌هایی که طرف قرارداد بانک کارآفرین هستند، اعطا می‌شود. مبلغ تسهیلات مذکور برای بسته به مورد استفاده، خرید مطب، تجهیزات بیمارستانی، تعمیر محل فعالیت و … متفاوت است. حداکثر مبلغ وام برای خرید محل کار 2 میلیارد تومان و تهیه مواد اولیه یک میلیارد و 500 میلیون تومان است. وام 2 میلیارد حداکثر در 60 ماه و خرید مواد اولیه تا 12 ماه بازپرداخت می‌شوند.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

افرادی که متقاضی وام ازدواج هستند باید در وبسایت مخصوص بانک مرکزی ثبت نام کنند. بعد از اعلام بانک مرکزی و در صورت کفاف منابع مالی، این امکان وجود دارد که متقاضیان برای دریافت وام مذکور به بانک کارآفرین معرفی شوند. مبلغ این وام حداقل 70 میلیون تومان است و کارمزد 4 درصد دارد. مدت زمان بازپرداخت آن هم 120 ماه اعلام شده است.

طرح امیدآفرین

تمامی مشتریان حقیقی بانک می‌توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ریالی نیک آفرین و سپرده گذاری در حساب مذکور به مدت سه ماه، دو برابر مبلغ سپرده گذاری خود وام دریافت کنند. این تسهیلات در قالب عقد مرابحه بوده و حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط آن 36 ماه اعلام شده است. به این نوع وام 18 درصد سود تعلق می‌گیرد.

طرح نیک آفرین

تمامی مشتریان حقیقی بانک کارآفرین اعم از مشتریان فعلی و جدید این امکان را دارند با افتتاح حساب  قرض الحسنه پس انداز ریالی نیک آفرین و سپرده گذاری در حساب مذکور به مدت حداقل ۳ ماه، متناسب با میزان سپرده خود، تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه دریافت کنند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها