جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

ورود موج جدید خریداران به بازار سکه؟ /پیام شبانه به سکه بازان

24 خرداد 1401
 ورود موج جدید خریداران به بازار سکه؟ /پیام شبانه به سکه بازان

به گزارش بانک اول بازار سکه روز قبل بار دیگر  به جنب و جوش افتاد  تا فلز گران بهای داخلی به سمت کانال 15 میلیون تومان حرکت کند.  سکه بازان روز گذشته با سیگنال صعودی اسکناس آمریکا خوشبین وارد بازار سکه شدند.

قیمت هر قطعه سکه امامی عصر دیروز با 15 میلیون  و 60 هزار تومان معامله شد . این نرخ در مقایسه با قیمت سه شنبه 60 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.  ارزش ذاتی سکه  13 میلیون و 584 تومان بود که نسبت به قیمت بازار  1 میلیون و 475 هزار تومان فاصله را نشان می دهد. 

پیام شبانه بازار دلار به قیمت سکه

قیمت سکه در بازار پشت خطی شب گذشته با پیام افزایشی اسکناس آمریکایی بار دیگر به پرواز درآمد و تا محدوده 15 میلیون و 120 هزار تومان بالا رفت. از نظر فعالان بازار این امر می تواند نشان دهنده روند صعودی سکه در بازار امروز باشد. 

موج جدید خریداران در بازار  سکه 

از نظر تحلیلگران بازار در صورتی که اسکناس آمریکایی در بازار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد و فلز زرد داخلی بتواند بالای 15 میلیون و 200 هزار تومان تثبیت بدهد این امر می تواند موج جدیدی از خریداران را وارد بازار سکه کند  و احتمال جهش سکه به سمت کانال 16 میلیون تومان وجود خواهد داشت. 

از طرفی عده ای دیگر از فعالان بازار معتقد بودند با توجه به تعطیلات پیش  در پی برجسته کردن احتمال اصلاح در بازار بودند. 

 

اخبار مرتبط
قیمت سکه پارسیان، امروز ۳۰ فر‌وردین ۱۴۰۳، در مقادیر ۵۰ صوت تا ۱گرم، به ثبت رسید.
قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ در انواع سوت با عیار ۷۵۰ را در جدول زیر مشاهده کنید. سوت واحد اندازه گیری جرم طلا بوده و یک گرم =۱۰۰۰ میلی‌گرم = ۱۰۰۰ سوت است، لذا هر سوت برابر است با یک هزارم گرم.
روز گذشته روند حرکتی طلا و سکه ناهماهنگ بود؛ در حالی که بازار اونس طلا آرایش صعودی به خود گرفته بود قیمت ها در بازار داخلی ایران بر مدار ثبات بودند. بر این اساس طلای جهانی دیروز با رشد تقریبا ۱۲ دلاری به ۲۱۷۶ دلار رسید.البته در بازار امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه اونس طلا در حدود ۲۱۷۱ معامله می شود. نکته ی جالب معاملات دیروز ثبات سکه امامی بود. سکه بازان روز گذشته نظاره گر بازار بودند و کمتر کسی تمایل به خرید داشت.بنابراین فلز گران بهای داخلی در حدود ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد که در مقای
نرخ دلار در بازار آزاد به ۵۹ هزار و ۹۷۰ تومان و نرخ اونس جهانی، در مقایسه با روز گذشته، با افزایش ۳ دلاری به ۲ هزار و ۱۵۶ دلار رسیده است. میزان حباب سکه گرمی و ربع سکه درمقایسه با روز گذشته ۲ درصد کاهش داشته است. حباب سکه امامی و سکه تمام بهار آزادی یک درصد و حباب نیم سکه ۲ درصد بیشتر شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها