جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

تغییرات جدید در سامانه دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان + جزییات

24 خرداد 1401
تغییرات جدید در سامانه دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان + جزییات

به گزارش بانک اول محمدحسین زراعتی  با اشاره به آغاز به‌ کار سامانه جدید ارائه لیست حق بیمه کارفرمایان که در راستای یکپارچه‌سازی درگاه‌های تامین اجتماعی اجرایی شده است اظهار کرد: ما موفق شدیم در اردیبهشت ماه سامانه دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان را به درگاه سامانه غیرحضوری متصل کنیم. سامانه قدیمی بر اساس پلتفرم مربوط به سنوات گذشته تهیه شده بود که مسائلی چون سوءاستفاده و مشکلات خاصی در سامانه وجود داشت که آن اشکالات برطرف شده است.

وی افزود: یکی از نکات خوبی که در سامانه جدید داریم تکمیل اطلاعات کارفرمایان و کارگاه‌ها است که به هوشمندسازی لیست قراردادها منجر شده است. راه‌اندازی سامانه، شروع کار بود و قصد داریم روی همین عملکرد دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان، خدمات بیشتری ارائه دهیم. از جمله خدمات هوشمندی که در حال افزوده شدن است اعلام اشتباهات و خطاهای کارفرما در زمان بارگذاری لیست است.

مدیرفناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: قبلا ممکن بود بعد از شش ـ هفت ماه از زمان دریافت لیست به کارفرما اطلاع داده شود که فلان قسمت را اشتباه وارد کرده‌اید اما با امکانی که در سامانه جدید فراهم خواهد شد، کارفرما همان موقع که لیست را بارگذاری می‌کند و یا در کوتاهترین زمان از اشتباه احتمالی مطلع می‌شود که هم به نفع کارفرما است و هم به نفع بیمه شده و هم سازمان و به عبارتی یک برد - برد تمام عیار محسوب می‌شود.

زراعتی درباره شناسایی کارگاه‌های من غیرحق نیز توضیح داد و گفت: به عنوان مثال کارگاه‌هایی را داشتیم که کارفرما فوت شده و چند سالی هم از آن گذشته ولی چون بانک اطلاعاتی کارفرمایان ما کامل نبود، سازمان مطلع نمی‌شد و این روند ادامه پیدا می‌کرد، اما اکنون چون بانک اطلاعاتی ما کامل شده و اطلاعات کارفرمایان  را با ثبت احوال چک کردیم، چنین مواردی استخراج شده است. یک سری موارد دیگر هم بود نظیر کارگاه‌هایی که من غیرحق از کمک دولت استفاده می‌کردند، که اکنون دیگر از آن شرایط خارج شده اند. تعداد چنین مواردی زیاد نیست، اما به هرحال وجود داشته و باید جلوی آن گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین در سامانه قدیمی باگ‌ها و خلاءهایی وجود داشت که امکان بستن و مسدودسازی نداشتیم و یک سری کارفرمایان یاد گرفته بودند و از همان مسیر عبور می‌کردند که خوشبختانه همه آن مسیرها مسدود شده‌اند./ایسنا

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها