پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس فردا17 خرداد

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا17 خرداد

به گزارش بانک اول بورس امروز در اولین روز کاری هفته بعد تعطیلات با افت ۱٫۸ درصدی شاخص کل و ۲٫۲ درصدی شاخص هم‌وزن همراه بود.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بازار سرمایه در 3گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو و ساخت قطعات انجام شد. در حالی که سهامداران حقیقی، خریدار سهم در گروه‌های عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و اطلاعات و ارتباطات بودند.

در اولین روز معاملاتی هفته نمادهای بفجر، مبین و آسیاتک بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را داشتند. از سوی دیگر نمادهای وبملت، فملی و شپنا بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را ثبت کردند.

نرخ بهره بانکی از ۲۰٫۵۹ امروز به محدوده ۲۰٫۵۵ رسید که خبر از کاهش جرئی نرخ بهره بین بانکی می‌دهد. بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که نرخ بهره بانکی می‌تواند بورس را نزولی کند و در مقابل برخی می‌گویند این نرخ تاثیری روی بورس ندارد.

بورس رشد می‌کند؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: برخلاف شایعات موجود امروز نرخ بهره کاهش یافت. بورس امروز برخلاف روز قبل خود (آخرین روزکاری هفته اخیر) حرکت کرد و فردا نیز روند عکس امروز است و انتظار مثبت شدن بازار را برای این روز داریم.

 

او توضیح می‌دهد: به علت اظهارنظر نادرست یکی از کارمندان سازمان خصوصی در رابطه با قیمت بلوک خودورسازان، معاملات بورس توسط خودرویی‌ها به چالش کشیده شدولی با انتشار قیمت بلوک خودرو و خساپا وضعیت بهتر می‌شود.

رئیسی می‌افزاید: از سوی دیگر امروز شایعه‌ای مبنی بر افزایش نرخ بهره مطرح شد. همچنین نشست شورای حکام نیز التهابی در بورس به وجود آورد که منفی‌های بازار ناشی از هیجان بیشتر شد.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت تاکید می‌کند: از لحاظ تکنیکال در موج چهار اصلاحی هستیم و این موج می‌تواند حوالی محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی به پایان برسد و پس از آن موج پنج صعودی شکل بگیرد.

اخبار مرتبط
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها