جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بورس فردا متفاوت ظاهر می شود!

24 خرداد 1401
بورس فردا متفاوت ظاهر می شود!

به گزارش بانک اول بورس امروز رشد هزار و ۷۳ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی رسید.

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس فردا کاملا متفاوت با چاشنی منفی در بسیاری از سهم‌ها است. طی شش تا 7 ماه اخیر بازار در وضعیت کما به سر می‌برد و نوسات بالایی و پایینی نداشته است و از طرفی ارزش سهم‌ها روزبه‌روز کمتر می‌شود.

 

ایشان ادامه می‌دهد: در ماه‌های اخیر بازار چند روزی مثبتی بود و پس از منفی شد. در این مدت اغلب سهم‌ها یک تا 2 درصد مثبت می‌شدند و پس از آن با منفی پنج تا شش نزول درصد می‌کردند. بنابراین می‌توان گفت که عملا بورس در یک وضعیت خنثی قرار گرفته است.

 

 

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: اخبار اقتصاد کلان کشور مناسب نیست و تاثیر منفی روی بازار سرمایه دارد. همچنین اگر در شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود می‌تواند آثار بدی روی اقتصاد کشور داشته باشد. از سوی دیگر از شرکت‌ها به روش‌های مختلف مالیات می‌گیرند که این موضوع نیز سود شرکت‌ها را کاهشی می‌کند.

 

زیان شرکت‌های بورسی از قطعی برق‌ها

فلاحیان با اشاره به نرخ دلار می‌گوید: اختلاف قیمت دلار نیمایی و بازار آزاد تقریبا در محدوده 8000ر تومان است. زمانی که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد، امیدها نسبت به تک نرخ شدن نرخ ارز افزایش یافت.ولی اکنون شکاف قیمتی بین دلار نیمایی و بازار آزاد وجود دارد و با توجه به این موضوع احتمالا طی سال‌های آینده اختلاف قیمت هفت تا8 هزار تومانی عملا از جیب سهامداران و شرکت‌ها به دولت پرداخت شود.

وی درباره مشکلات قطعی گاز و برق اظهار می‌کند: قرار است برق و گاز صنایع نیز قطع شده که می‌تواند روی قیمت تمام شده محصولات‌شان اثر بگذارد. با توجه به تورم پیش آمده بهای تمام شده محصولات افزایش پیدا کرده و بسیاری از صنایع اجازه افزایش قیمت ندارند و به نوعی قیمت‌گذاریشان دستوری است.

به گفته این کارشناسان بازار سرمایه اخبار مختلف باعث شده که بعضی از سهامداران به صورت هیجانی رفتار کنند و سهام خود را بفروشند.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها