شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

واریز علی‌الحساب یارانه برای تمامی معترضان

24 خرداد 1401
واریز علی‌الحساب یارانه برای تمامی معترضان

به گزارش بانک اول سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح کالا برگ، گفت: از ابتدا مصوبه ستاد اقتصادی دولت این بوده تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ به پایان نرسیده و نتایج آن محرز نشده است، اجرای رسمی آن در سطح کشور آغاز نشود.

او  افزود: اجرای این طرح در برخی از استان‌ها به خوبی پیش رفته اما در برخی استان‌ها هم ایراداتی وجود داشت که ناچار شدیم به لحاظ فنی برخی نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که پس از بررسی همه‌جانبه ابعاد اجرای طرح و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، طرح را با کمترین اشکال اجرایی کنیم.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت درباره‌ی واریز یارانه به حساب معترضان گفت: برای همه معترضان عدم دریافت یارانه، علی‌الحساب واریز شد. 

خاندوزی درخصوص افرادی که در دهک دهم دسته‌بندی شدند اما نسبت به آن معترض هستند، ابراز داشت: همانطور که قبلا هم عرض کردم با دستور آقای رئیس‌جمهور قرار شد برای تمام کسانی که مشمول یارانه نشده بودند اما خود را مستحق می‌دانستند و مراجعه به سایت کردند به صورت علی‌الحساب در حساب‌های آن‌ها واریز شود تا بررسی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: اگر گروهی هستند که این مرحله را طی کردند اما این علی‌الحساب‌شان واریز به صورت مسدودی وجوه هنوز برای آن‌ها صورت نگرفته است، حتما مراجعه کنند چون این اتفاقی است که باید تا آخر اردیبهشت انجام می‌شد.

وزیر اقتصاد همچنین عنوان کرد: فکر می‌کنم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدودا یک ماه فرصت دارد، احتمالا تا اواخر خردادماه است که بررسی‌های خود را انجام دهد به جهت اینکه ما دچار درهم آمیختگی حساب‌های اقتصادی هستیم. یعنی بسیاری از کسانی که فرض کنید در حوزه‌های شغلی خود فعالیت دارند از حساب‌های شخصی برای کارهای شغلی استفاده می‌کنند یا درخصوص صندوق‌های خانوادگی یا مواردی که واریز جمعی دارند مانند کسانی که به حساب‌شان شارژ ساختمان واریز می‌شود، ممکن است کارکرد آن‌ها را بیش از اندازه نشان دهد در حالیکه این به معنای درآمد بیشتر نیست. بنابراین اعتراضات بسیاری از مردم عزیز ناشی از این است که استفاده درستی از حساب‌ها صورت نمی‌گیرد و این را وزارت تعاون مسئول شده ظرف یک ماه رسیدگی کند و ان‌شاءالله این مشکل حل خواهد شد.

خاندوزی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون بازنشسته شدن مدیرعامل بانک مسکن، ابراز داشت: اجازه بدهید این موضوع را به صورت دقیق بررسی کنم طی هفته پیش رو و در هفته آینده خدمت شما عرض خواهم کرد.

ایلنا

اخبار مرتبط
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
این هفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از استقبال بالای ۹۰ درصدی دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در طرح کالابرگ الکترونیک خبرداد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در مرحله سوم اجرای این طرح، مشارکت به ۹۵ درصد می‌رسد. وی این را گفت که تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی نیازمند بررسی مجدد است و این موضوع در دولت مطرح و مقرر شد معاون اول ریاست جمهوری آن را پیگیری کند اما تاکنون تصمیم قطعی برای تداوم آن گرفته نشده است.
سیدصولت مرتضوی خاطرنشان کرد: این طرح با نام «یسنا» در سال گذشته و از محل مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای حدود ۲۴هزار مادر دارای فرزند شیرخوار (مادران دارای فرزند زیر ۲سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم‌برخوردار از جمله کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و هرمزگان اجرایی شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها