شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

با 500 میلیون تومان چه خودروهایی می توان خرید؟

24 خرداد 1401
با 500 میلیون تومان چه خودروهایی می توان خرید؟

به گزارش بانک اول   با توجه به گرانی‌های پیش آمده برای بازار، به‌ خصوص بخش خودرو، با بودجه 500 میلیون تومانی شاید خودرویی فوق‌العاده نتوان تهیه کرد ولی می‌توان محصولی را خریداری کرد که از گزینه‌های دیگر کارایی بهتری داشته باشدر ادامه متن چهار مورد از این خودروهای 500 میلیونی بازار معرفی و بررسی شده‌اند؛

پژو پارس اتوماتیک

قیمت: 455 میلیون تومان

در بازار خودرو دو مدل پژو پارس به نام‌های ال ای ایکس و سال عرضه می‌شود که هر دو طرفدارهای خودش را دارد. پژو پارس سال به پیشرانه 1.8 لیتری ایکس یو وی و پژو پارس ال ایکس به پیشرانه 1.6 لیتری تی یو 5 مجهز شده اند که هر دو از لحاظ فنی امکاناتی مشابه ارائه می‌دهند.

دنا پلاس اتومات توربو

قیمت: 510 میلیون تومان

این محصول که سومین مدل دنا است به گیربکس 6 سرعته اتومات مجهز شده و همین امر سبب شده وزن آن 70 کیلوگرم از نسخه دنده‌ای بیشتر باشد. نکته‌ای قابل توجه درباره این خودرو آن است که در حالت تیپ ترونیک نیز راننده اجازه ندارد از دور موتور 4 هزار و 500 بالاتر برود.

دانگ فنگ کراس اچ 30

قیمت: 510 میلیون تومان

از لحاظ ظاهر نمی‌توان عملکرد این خودرو را بسیار عالی دانست زیرا رقبایی همچون برلیانس سی 3 و ام وی ام ایکس 22 دارد. ولی از مزایای آن می‌توان به  طراحی مناسب داخلی، فضای قابل قبول کابین، خدمات پس از فروش گسترده و قیمتی کمتر از رقبا اشاره کرد. این محصول در بازار دست دوم نیز خریداران خود را دارد.

تارا اتوماتیک 1401

قیمت: 550 میلیون تومان

این محصول اگرچه دارای امکانات رفاهی و مشخصات فنی بسیار بالایی نیست ولی احتیاج افراد به خودرو را برطرف می‌کند. این محصول سدان جدیدی است کشش و شتاب کافی دارد و کابین آن برای سرنشینان دارای فضای مناسبی است. مشخصات این محصول قابل قبول است و از نظر داشبورد و کابین با پژو 301 شباهت‌هایی دارد.

اخبار مرتبط
پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد. براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.
فروش ۳ محصول سایپا در سامانه این شرکت فعال شد.
پس از سه سال فروش خودرو به شیوه قرعه‌کشی، زمستان سال ۱۴۰۱ وزارت صمت با ابداع شیوه نوبت‌دهی از طریق سامانه یکپارچه سعی کرد عرضه خودرو چه از طرف خودروسازان داخلی و چه مونتاژکاران، ساماندهی شود. اما مشکل اصلی این شیوه فروش در اجبار خودروسازان برای عرضه خودرو حتی در صورت نداشتن ظرفیت بود.
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها