پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مدارک لازم برای دریافت وام بانک ملی/آشنایی باانواع وام بانک ملی

30 مرداد 1401
مدارک لازم برای دریافت وام بانک ملی/آشنایی باانواع وام بانک ملی

به گزارش بانک اول لازمه دریافت هر وامی، داشتن اطلاعات درباره مدارک و شرایط مورد نیاز آن است. این کسب اطلاع باعث خواهد شد تا فرد هنگام مراجعه به بانک با خیال آسوده برای دریافت وام مورد نظر خود درخواست بدهد و درگیر تهیه مدارک یا داشتن ضامن معتبر نشود. در این گزارش مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بانک ملی اطلاع رسانی خواهد شد؛

 

وام کارگشایی

 

کسانی کهمایل به دریافت وام کارگشایی هستند باید علاوه بر داشتن مدارک هویتی لازم باید مقداری طلا را هم به عنوان رهن در این بانک بگذارند. این وام قرض الحسنه است و به هیچ ضمانت یا سندی احتیاج ندارد.

تسهیلات حساب‌های جاری و پذیرندگان پایانه‌های فروش

مشتریان بانک ملی که پایانه‌های فروش آن‌ها به حساب‌ها این بانک متصل است علاوه بر ارائه مدارک هویتی لازم باید میانگین لازم را هم در حساب جاری خود به دست آورند تا بتوانند از این وام استفاده کنند. این تسهیلات در قالب عقود مختلف مبادله‌ای، مشارکتی یا سرمایه در گردش ارائه می‌شود. فردی امکان درخواست این وام را دارد که پایانه فروش متصل آن به حساب‌های جاری مورد نظر در یک ماه حداقل 150 تراکنش داشته باشد.

عقد مضاربه

قرارداد مضاربه قراردادی است به موجب آن مالک عهده دار تامین سرمایه می‌شود با توجه به این موضوع که طرف دیگر با آن تجارت کرده و در سود حاصله2طرف شریک باشند. ارائه برگه درخواست وام، پیش فاکتور مربوط به خرید کالای موضوع مضاربه، صورت برآورد هزینه‌ها، فاکتور و صورت هزینه‌ها برای معامله، برآورد بهای فروش نقدی کالا، پیش بینی کل سود حاصل از انجام معامله، مجوزهای لازم و … بعضی از مدارک مورد نیاز برای قرارداد مضاربه هستند.

عقد سلف

معامله سلف در واقع پیش خرید نقدی محصولات واحدهای تولیدی به نرخ معین است. مدارک مورد نیاز برای قرارداد معامله سلف برگ درخواست، مجوزهای لازم پیش خرید محصولات، اطلاعات لازم در مورد کمیت و کیفیت محصول واحد تولیدی، اطلاعات قیمت عمده فروشی نقدی کالای مورد نظر، فتوکپی اسناد مالکیت، وثایق و تضمین‌ها، بیمه نامه وثیقه‌ها و … است.

قرض الحسنه

تسهیلات قرض الحسنه به دو دسته ضروری و ازدواج تقسیم می‌شوند. مدارک لازم برای قرض الحسنه ازدواج دفترچه حساب پس‌انداز و اصل و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه زوجین است. قرض الحسنه ضروری هم به دفترچه حساب پس انداز، اصل و کپی صفحات، کارت ملی، معرفی ضامن‌، اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و فیش حقوقی ضامن و 3عدد تمبر مالیاتی ضروری است.

عقد مشارکت مدنی

مشارکت مدنی درآمیختن سهم الشرکه نقدی و غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به نحو مشاع است. برای این تسهیلات هم باید برگه درخواست، مدارک و مجوزهای لازم، پیش فاکتور، صورت ارزیابی سهم غیرنقدی شریک، قرارداد منعقده مشارکت مدنی و … ارائه شود.

اجاره به شرط تملیک

اجاره به شرط تملیک عقدی که در آن شرط شده مستاجر در صورت عمل به شرایط درج شده قرارداد، تااخر مدت اجاره، عین مستاجره را مالک شود. ارائه برگه درخواست تسهیلات، مجوزهای خاص یا پروانه بهره برداری، آخرین صورتمجلس ارزیابی وثایق، اطلاعات کارخانه سازنده، مصوبه انجام معامله اجاره به شرط تملیک و مواردی از این قبیل از مدارک مورد نیاز برای این تسهیلات هستند.

تعمیر مسکن

متقاضیان وام تعمیر مسکن باید اصل و کپی شناسنامه متقاضی و ضامن، اصل و کپی کارت ملی هر دو، اصل و کپی سند شش دانگ آپارتمان یا ملک، کپی فیش آب، برق، گاز، تلفن، گواهی اشتغال به کار یا فیش حقوقی، معرفی ضامن، اصل و کپی فیش حقوقی یا مستندات شغلی و دو عدد تمبر مالیاتی را به بانک ارائه دهند.

جعاله مسکن روستاها

افرادی که مایل به دریافت تسهیلات جعاله مسکن روستاها هستند باید برگ درخواست، پروانه ساخت، فتوکپی اسناد یا مدارک مالکیت متقاضی، قرارداد منعقده انجام معامله، مصوبه انجام معامله، کپی شناسنامه متقاضی، مصوبه انجام معامله و مدارک دیگر را ارائه دهند.

جعاله برای اجرای طرح

جعاله در واقع التزام شخص یا کارفرما به ادای مبلغ یا اجرت معلوم در مقابل عملی معین است. مدارک لازم برای دریافت این وام، مجوزهای مربوط به مشخصات کارخانه سازنده یا فروشنده، اطلاعات پیمانکار، پیش فاکتور مربوط به خرید اموال موضوع معامله، فاکتور خرید اموال، مصوبه اناجام معامله جعاله، قرارداد منعقده و … است.

اخبار مرتبط
به موجب مصوبه هیأت وزیران حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و فعالیت؛ بانک غیردولتی معادل ٢٠٠ هزار میلیارد ریال، مؤسسه اعتباری غیربانکی معادل ١٥٠ هزار میلیارد ریال و بانک قرض‌الحسنه معادل ٥٠ هزار میلیارد ریال تعیین شد.
متاسفانه ورشکستگی بانک ها معمولا از ورشکستگی هر بنگاه اقتصادی دیگر آسیب بیشتری به اقتصاد می زند، چرا که دیگر بنگاه های اقتصادی معمولا خود وابسته به بانک ها هستند. ورشکستگی یک بانک به دلیل ارتباط بانک های مختلف با یکدیگر و به دلیل تاثیر آن بر روی رفتار بازار در ارتباط با اعتماد به بانک های دیگر، می تواند یک سقوط اقتصادی را منجر شود.
حسن کاظمی عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی هم در این نشست اظهار کرد: همکاران اداره کل آموزش بانک با انتقال اولیه موسسه نور، بحث آموزش را آغاز کرده و آموزش هایی نیز در زمینه های آشنایی با محصولات و خدمات بانکی، اخلاق حرفه ای، حقوق بانکی، آشنایی با امور صندوق، تحویلداری تحت وب و... برگزار شده است.
با اعلام بانک مرکزی، از امروز موسسه اعتباری نور هم در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات