شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

یارانه تیر چگونه پرداخت می‌شود؟

30 مرداد 1401
یارانه تیر چگونه پرداخت می‌شود؟

به گزارش بانک اول بیش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است. دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست و قرار شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود.

پاسخ مشخصی ابهامات راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده است. مثلا وزیر اقتصاد در این باره می‌گوید: ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی2ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

 

وزیر کشور نیز در این باره توضیح می‌دهد: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه دارد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در پاسخ به این سوال گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده باشد، پرداخت یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

بنابراین هنوز دقیق مشخص نیست که یارانه تیر ماه نقدی است یا به صورت کالابرگ. البته باتوجه به اینکه هنوز خبری از آماده شدن شرایط برای کالابرگ نیست، احتمال می‌رود که یارانه تیر ماه نیز مانند دو ماه گذشته به صورت نقدی پرداخت شود، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

یارانه معترضان چه شد؟

یارانه معترضان نیز هنوز قابل برداشت نیست و فرصت وزارت رفاه نیز برای بررسی موضوع به اتمام رسیده؛ اما هنوز تکلیف یارانه معترضان هم مشخص نشده که گفته می‌شود تغییر استعفای وزیر دلیل این موضوع است.

بنابراین این افراد نیز باید منتظر بمانند تا بالاخره وزارت رفاه لیست را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند.

اخبار مرتبط
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات