پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی بورس فردا5تیر/ بورس به روند صعودی باز می‌ گردد؟

30 مرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا5تیر/ بورس به روند صعودی باز می‌ گردد؟

به گزارش بانک اول شاخص کل بورس در معاملات امروز افت ۱۳ هزار و ۵۹ واحدی را ثبت کرد و به سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید. برخلاف شاخص کل شاخص هم‌وزن رشد ۰٫۹ درصدی را ثبت کرد. از سوی دیگر ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به محدوده چهار هزار و ۴۵ میلیارد تومان رسید.

تحلیلگران عقیده دارند که این نزول، روند طبیعی بازار سرمایه است و طی روزهای آینده بورس صعودی می‌شود.

سیگنال‌هایی برای بازار سرمایه

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می‌شود. همچنین درباره مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

کارشناسان عقیده دارند که توافق در مذاکرات می‌تواند تاثیر مثبتی روی معاملات بازار سرمایه داشته  باشد و بسیاری از سهام موجود را صعودی کند.

از سوی دیگر به واسطه این دیدار نرخ دلار بازار آزاد روند نزولی به خود گرفت. تحلیلگران عقیده دارند که این روند می‌تواند در روزها و هفته‌های آینده تاثیر منفی روی معاملات بگذارد.

بورس مثبت می‌شود؟

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه گفت: چشم‌انداز توافق و مذاکرات مثبت شده است و بر همین اساس انتظار می‌رود فردا معاملاتی متعادل رو به مثبت داشته باشیم.

وی ادامه داد: حضور بورل در تهران می‌تواند چشم‌اندازی مثبت برای توافق ایجاد کند. انجام توافقات می‌تواند روی صنایع خوردویی و بانک تاثیر مثبت بگذارد. یعنی این صنایع با انجام توافق به صورت مستقیم تاثیر می‌گیرند و سبزپوش می‌شوند.

عبدالهی اظهار می‌کند: بعضی از صنایع دیگر به صورت غیر مستقیم از این موضوع تاثیر می‌گیرند و به طور کلی با انجام توافق، بورس سبزپوش می‌شود.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات