چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

میلگرد تقویتی چیست؟ و از کجا بخریم؟

30 مرداد 1401
میلگرد تقویتی چیست؟ و از کجا بخریم؟

پیشترها در ساخت سازه های بتنی، اولین دغدغه مهندسان سازه این بود که بتن توان مقاومت در برابر نیروی کششی را ندارد، به همبن علت از بتن تنها در سازه های کوچک و غیرسنگین استفاده می‌شد، این موضوع تا زمانی که میلگردها وارد بازار ساخت و ساز داشتند ادامه داشت؛ این محصول فولادی، جنبه تکمیلی برای بتن داشت و می‌توانست فشار حاصل از نیروی کششی را تحمل کند.
میلگردهای تقویتی، با ورود خود به بازار فولاد، تحولی شگرف در ساخت سازه های بتنی عظیم و مستحکم به وجود آوردند.

این دسته از میلگردها، به دلیل تولید به روش نورد گرم و ویژگی های خاصی که دارد، می‌تواند به عنوان یکی از بخش های اصلی هر سازه ای مطرح باشد، به همین دلیل در قدم اول شناخت کاربردهای میلگرد تقویتی و در قدم بعدی، آشنایی با مرجعی مطمئن چون آهن اسپات به آدرس https://ahanspot.com/ برای اطلاع از قیمت به روز و خرید میلگرد تقویتی، بسیار اهمیت دارد.

میلگرد تقویتی آهن اسپات

خرید میلگرد تقویتی برای ساختمان از آهن اسپات

ویژگی‌های میلگرد تقویتی

دلیل اصلی استفاده از این نوع میلگرد در ساختمان سازی، مقاومت در برابر نیروی کششی است، پس این موضوع مشخصه اصلی این محصول به حساب می‌آید. همچنین، میلگرد تقویتی قابلیت این را دارد که به حالت خمیده دربیاید؛ اگر زاویه خمشی تند نباشد، این ویژگی می‌تواند به کاربرد محصول در بخش های مختلف بسیار کمک کند.

میلگرد تقویتی می‌تواند به دو دسته تقسیم شود: آجدار و بدون آج.

میلگردهای بدون آج یا ساده، بدنه ای صاف و صیقلی دارند و علاوه بر ساختمان سازی، می‌توانند در آهنگری هم مورد استفاده قرار گیرند. در مقابل میلگردهای آجدار که خود نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، دارای دندانه هایی روی بدنه هستند و همین دندانه ها، سختی آن ها را بسیار بالا می‌برد.

بنابراین لازم است که با انواع میلگرد مثل میلگرد 14 و کاربرد آنها در ساختمان سازی آشنا باشید.

کاربردهای میلگرد تقویتی

داشتن قابلیت تحمل فشار نیروهای کششی، استحکام بالا و امکان خم شدن، از میلگرد تقویتی محصولی منحصر به فرد و پرکاربرد می‌سازد، به گونه ای که امروزه کمتر سازه ای می‌بینید که این محصول در بخشی از آن کاربرد نداشته باشد.

تنوع کاربردی این نوع میلگرد، بسیار زیاد است و حتی نمی‌توان آن را به مصارف ساختمانی محدود نمود، اما برای آشنایی بیشتر با این محصول در ادامه به رایج ترین کاربردهای آن اشاره کرده ایم:

میگرد آهن اسپات

کاربرد میلگرد تقویتی در ساخت و ساز

استفاده از میلگرد تقویتی در دیوارهای برشی

این محصول می‌تواند جهت استحکام دیوارهای برشی مورد استفاده قرار گیرد، این دیوارها، به طور مستقیم به فونداسیون متصل می‌گردند و در واقع در قسمت خارجی ساختمان قرار می‌گیرند. وظیفه اصلی دیوارهای برشی این است که سازه را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله یا طوفان شدید مقاوم‌سازی کنند، به همین جهت استفاده از میلگرد تقویتی برای استحکام و جلوگیری از کمانش دیوارها بسیار مهم است.

با این حال، ممکن است به کاربردن میلگرد تقویتی باعث ایجاد مشکل در بتن ریزی گردد، به همین جهت بهتر است یا از میلگردهای تقویتی قطور استفاده شود و یا تعداد آن ها کاهش یابد و در عوض، میلگردهای سراسری اصلی بیشتر شوند.

به هر حال در کنار استفاده از انواع میلگرد در ساختمان، انواع تیرآهن مثل تیرآهن 14 و... نیز به کار میرود و باید تمامی این محصولات را در کنار هم مقایسه و با قوانین ساختمانی بکار برد.

میلگرد تقویتی در تیرچه بلوک ساختمان

از آن‌جایی که بخش زیادی از بار وارده بر یک سازه را تیرچه ها تحمل می‌کنند، بهتر است در ساخت این بخش از میلگردهای آجدار و تقویتی استفاده شود. نحوه قرارگیری میلگرد در تیرچه بسیار مهم است، همواره طول تیرچه باید بیشتر باشد تا عملیات بتن ریزی، دقیقا روی میلگردهای تقویتی انجام شود. استفاده از این محصول فولادی در بخش تیرچه بلوک، مقاومت کششی ساختمان را تا حد چشم گیری بالا می‌برد.

کاربرد میلگرد تقویتی در فونداسیون

مهم ترین کاربرد میلگرد، در بخش قالب ریزی و بتن ریزی ساختمان است؛ به این بخش مقدار زیادی نیروی کششی وارد می‌شود و به همین دلیل استفاده از میلگرد تقویتی ضرورت می‌یابد. پی ساختمان باید از تمامی بخش ها محکم تر و مقاوم تر باشد وگرنه استحکام دیواره ها و ستون ها نیز بی حاصل خواهد شد.

نحوه محاسبه قیمت میلگرد تقویتی

بسته به اینکه میلگرد چگونه وارد بازار شود، می‌تواند نحوه محاسبه قیمت متفاوتی داشته باشد، نکته مهم این است که عنصر اصلی موثر بر قیمت میلگرد تقویتی، وزن آن است؛ جدول های موجود در آهن اسپات، وزن و قیمت محصولات را به دقت ثبت کرده اند تا خریدی آسان و به صرفه برای شما به ارمغان آورند.

میلگرد ممکن است به شکل شاخه یا کلاف فروخته شود. در حالت شاخه ای قیمت به ازای وزن هر شاخه طبق سایز آن محاسبه می‌شود. در حالت کلاف نیز وزن کل کلاف محاسبه شده و سپس ضرب در قیمت به ازای هر کیلو می‌شود و قیمت نهایی به دست می‌آید.

خرید میلگرد تقویتی از آهن اسپات

پیش از خرید میلگرد تقویتی، باید تعداد مورد نیاز را به طور دقیق محاسبه کنید، این کار موجب دقت بیشتر در هزینه ها و در نتیجه، ساخت و سازی بهینه تر خواهد شد. به طور میانگین می‌توان گفت سازه های معمولی مانند ساختمان خانه ها، در هر ۱۵ متر مکعب به حدود یک تن میلگرد احتیاج دارند.

هرچه ساختمان پرجمعیت تر بوده و تردد افراد در آن بیشتر باشد، این نیاز بالا تر خواهد رفت، به عنوان مثال یک تن میلگرد، در سازه های کوتاه قد و بدون تردد مانند انبارها، در ۱۰۰ متر مکعب استفاده می‌شود اما همین مقدار، تنها برای ۱۳ متر مکعب از یک مرکز تجاری مناسب است.

پس از بررسی جوانب نیاز، وقت آن است که برای خرید به مرجعی مطمئن مراجعه کنید. آهن اسپات با داشتن قیمت های به روز و منصفانه، محلی مناسب برای خرید و فروش میلگرد تقویتی و محصولات فولادی دیگر است. در این سایت می‌توانید به راحتی قیمت محصولات مختلف از تولیدکنندگان متنوع را بررسی نموده و سپس اقدام به خرید کنید.

اخبار مرتبط
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا دولت کانادا با ارائه قوانین حمایتی، سعی در جذب نیروی کار و دانشجویان دارد . به این ترتیب و برای استفاده از این فرصت استثنایی شما باید بهترین راه برای مهاجرت به کانادا را برگزینید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم‌پرداخت: مهاجرت تحصیلی به کانادا مهاجرت تحصیلی برای چه کسانی مناسب است؟ ● اگر دانشجو هستید یا به هر دلیلی قصد ادامه تحصیل دارید ● اگر امکان دریافت ورک‌پرمیت(اجازه کار) یا استارتاپ ویزای کانادا را ندارید
عوامل موثر بر هزینه رزرو هتل دوحه انتخاب هتل مناسب با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی سفرتان است. تنوع هتل‌ها در دوحه بسیار زیاد است و از هتل‌های ۵ ستاره لوکس تا هتل‌های ارزان‌قیمت و هاستل‌ها را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. هر چه مدیریت بودجه برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد طبیعتا باید اقامتگاه‌های ارزانتر را بررسی و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات