جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

همه چیز درباره وام های بانک ایران زمین

30 مرداد 1401
 همه چیز درباره وام های بانک ایران زمین

به گزارش بانک اول بانک ایران زمین همواره به گروه‌های مختلف توجه داشته و توسعه کسب و کارهای گوناگون را در نظر گرفته است. به همین منظور انواع وام‌های بانکی را به گروه‌های مختلف ارائه می‌دهد تا اندکی از کمبود نقدینگی آن‌ها جبران شود. افرادی که می‌خواهند از بانک ایران زمین وام دریافت کنند، باید انواع تسهیلات ارائه شده در این مجموعه را بشناسند.

مضاربه

عقدی است که به موجب آن بانک سرمایه نقدی مشخصی را به متقاضی پرداخت می‌کند. شرط پرداخت تسهیلات مضاربه این است که عامل با سرمایه گرفته شده به فعالیت‌های تجاری بپردازد و سودی پایان کار به صورت مشخص بین طرفین قرارداد تقسیم شود.

هر شخص حقیقی یا حقوقی که در بخش بازرگانی و خدمات فعالیت دارد و خوش حساب بوده و مدارک مورد نیاز را ارائه داده باشد، می‌تواند از تسهیلات مضاربه استفاده کند.

جعاله

عقدی است که به موجب آن، بانک در مقام عامل و یا جاعل عهده‌دار انجام امور اجرایی طرح‌ها یا فعالیت های اقتصادی متقاضیان اعتبار می‌شود تا تامین مالی آن‌ها انجام شود. وام این قرارداد به افرادی پرداخت می‌شود که مالک ملک مورد نظر هستند و هزینه‌های لازم برای تعمیرات ضروری را هم تعیین کرده‌اند.

تسهیلات ویژه – طرح سلامت

با توجه به لزوم ایجاد و استمرار روابط در ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، تخصیص تسهیلات به مراکز درمانی، بهداشتی و پزشکی بخش خصوصی، در قالب طرح سلامت، پرداخت می‌شود. این تسهیلات در قالب عقد مشارکت مدنی، در قبال ضمانت دو نفر پزشک معتبر یا وثیقه ملکی مسکونی و حاکثر به مدت 36 ماه به گروه‌های پزشکی پرداخت می‌شود.

مشارکت مدنی

قرارداد مشارکت مدنی درآمیختن سرمایه نقدی بانک و متقاضی با سهم مشخص و مشاع در یک فعالیت اقتصادی معین در زمینه‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی به مدت معین با قصد انتفاع طرفین است. افراد حقیقی و حقوقی با توجه به نوع فعالیت و معامله مورد نظر می‌توانند برای اجرای پروژه یا معامله‌ای خاص با بانک مشارکت کنند.

مرابحه

مرابحه قراردادی است که به موجب آن عرضه کننده، بهای تمام شده اموال و خدمات را به اطلاع متقاضی می‌رساند و سپس با افزودن مبلغ یا درصدی اضافی به عنوان سود، آن را به صورت نقدی، نسیه دفعی یا اقساطی در سررسید یا سررسیدهای معین واگذار می‌کند. لازم است اموال موضوع قرارداد مرابحه باید در هنگام انعقاد قرارداد موجود باشد. افرادی که خواهان دریافت این تسهیلات هستند باید تقاضای کتبی خود را به همراه مدارک هویتی و کسب و کاری به بانک ارائه دهند.

فروش اقساطی

عقدی است که به موجب آن و بنا به درخواست متقاضی، بانک اموالی را به بهای معین به وی واگذار می‌کند، طوری که متقاضی بهای کالا به همراه سود متعارف بانک را طی اقساط مساوی یا غیرمساوی در سررسید مشخص پرداخت خواهد کرد.

تسهیلات انتخاب

بانک ایران زمین برای مشتریان خود طرح تسهیلاتی به نام انتخاب را تدارک دیده که با آن قدرت انتخاب نوع و شکل دریافت تسهیلات را دارند. نرخ سود سالیانه این طرح به انتخاب مشتری بین 10 تا 18 درصد و حداکثر میزان تسهیلات هم 100 میلیون تومان خواهد بود. زمان بازپرداخت با توجه به مبلغ وام و نرخ سود مشخص خواهد شد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات