ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

آیا بیت کوین مرده است؟

30 مرداد 1401
آیا بیت کوین مرده است؟

به گزارش بانک اول قیمت بیت کوین در چند وقت اخیر روند نزولی را در پیش گرفته؛ این ارز دیجیتال از زمانی که در محدوده ۶۹ هزار دلار قرار داشت تاکنون که در محدوده ۲۰ هزار دلاری قرار دارد، بیش از ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داده. در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ بیت کوین به محدوده ۱۷ هزار و ۷۰۰ دلار رسید که این محدوده را برای اولین بار در چند سال اخیر لمس کرده بود.

برای سرمایه گذاران نظراتی را ارائه دادند؛ Bill Gates به تازگی علیه بیت کوین اظهار کرده، اگر می‌توانست بیت کوین را عرضه می‌کرد. همچنین Peter مدیر عامل Euro Pacific Capital می‌گوید؛ بیت کوین در آینده ممکن است به محدوده ۳ هزار دلاری هم برسد. اگر بیت کوین می‌تواند از ۶۹ هزار دلار با ۷۰درصد ریزش به ۲۱ هزار دلار برسد؛ بنابراین می‌تواند با ۷۰ درصد ریزش دیگر نیز به ۶ هزار دلار برسد. با فروش‌های قدرتمند و با در نظر گرفتن اهرم بسیار زیادی که در معاملات بیت کوین استفاده شده به احتمال بسیار زیاد بیت کوین در محدوده ۳ هزار دلاری می‌ایستد.

در جستجو‌های اخیر اینترنت و گوگل ترند عبارت بیت کوین مرده است به بیشترین حد خود در تمام دوران رسیده. هم اکنون حدود ۴۵۲ آگهی بیت کوین مرده است در اخبار ارز‌های دیجیتال و پلتفرم‌های آموزشی وجود دارد که خبر از بی ارزشی رمز ارز بیت کوین در آینده می‌دهند.

موضوع دیگری که سرمایه گذاران به آن پرداختند، بحث metrics است. اولین metrics که نشان از ma ۲۰۰ ( میانگین متحرک) هفته دارد. طبق metrics بیت کوین در هفته اخیر ۳ برخورد با این اندیکاتور دارد و آخرین برخورد نیز نشان از ایجاد مقاومت بسیار قدرتمندی داشت. اما در صورتی که از ma هفتگی ۲۰۰ یک مقداری پایین برود، احتمال اینکه مجددا برگردد بسیار زیاد است.

آیا بیت کوین مرده است؛ ترندی که چند روزیست سوژه مخاطبان شده

Metrix دیگر MVRV است که ارزش بازار به ارزش ارزیابی شده یا ارزش واقعی است.  طبق این اندیکاتور وضعیت کنونی بیت کوین برای مدت زمان طولانی نخواهد ماند.

هم اکنون رمز ارز بیت کوین در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد که باید از اینجا خریداران دست به کار شوند. نسبت mvrv بیت کوین در ۴ سال گذشته یکی در سال ۹۶ و دیگری در اسفند ۹۸ ریزش را نشان می‌دهد. اگر این الگو ادامه پیدا کند، ارزش بیت کوین افت می کند، ولی مجددا یک روند افزایشی بعد از آن آغاز خواهد کرد.

متخصصان چند مقاومت مهم را در بیت کوین نشان دادند که احتمال برگشت از آن محدوده‌ها وجود دارد، یکی آذر ۹۹ که بیت کوین ناحیه مقاومتی ۲۱ هزار و ۹۰۰ دلاری را داشته قبل از اینکه به ۴۱ هزار دلار برسد؛ و دیگر مقاومت‌ها نیز یکی در محدوده ۱۹ هزار و ۹۰۰ دلار و دیگری ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
از سال ۲۰۰۹ که استخراج رمز ارز ها شروع شد در هر ۱۰ دقیقه یک بلاک باز شده و تعداد ۵۰ بیت کوین به ماینرها پاداش داده میشد. این عدد هر ۴ سال سال در پدیده ای به اسم هاوینگ به نصف کاهش میابد. در حال حاضر تعداد بیت کوین در هر بلاک ۶.۲۵ است و در هاوینگ پیش رو این عدد به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش پیدا میکند.
برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است برای خود یک هدف قیمتی در نظر گرفته باشند. به عنوان مثال اگر قیمت بیت کوین به عدد X برسد، تمام دارایی بیت کوین خود را به فروش می‌رسانند.
قیمت بیت‌کوین در ایران رسما از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرد.
مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیقات در مؤسسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال "10ایکس ریسرچ" در سنگاپور در این باره گفت: این جریان‌ها خشک نمی‌شوند چرا که سرمایه‌گذاران مطمئن‌تر هستند که به نظر می‌رسد قیمت بالاتر خواهد رفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات