پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

وام فوری بانک ملی و بانک کارآفرین تا سقف 5 میلیارد تومان+ شرایط

30 مرداد 1401
وام فوری بانک ملی و بانک کارآفرین تا سقف 5 میلیارد تومان+ شرایط

به گزارش بانک اول در شرایط تورمی کشور ما و کاهش مداوم ارزش پول ملی , پس انداز کردن پول جت خرید کالا و خدمات در آینده زیاد راهگشا نیست , چرا که قیمت کالا ها و خدمات روز به روز در حال افزایش است و معمولا دواندیشی ما جهت پس انداز کردن مبلغی پول مثلا جهت خرید یک ماشین درست از آب در نمی آید , چرا که ارزش پول ما کاهش میابد و قیمت ماشین بالا می رود.

در این شرایط دریافت وام بانکی گزینه مناسبی جهت پیشی گرفتن از تورم و یا حداقل عقب نیفتادن از آن است.بانک هم که در بیشتر مواقع طرح های وام دهی خود را منوط به داشتن معدل حساب چند ماهه می کنند . ولی برخی از طرح های وام دهی بانک ها نیاز به معدل حساب ندارد و به صورت فوری پرداخت می شود.

در این مطلب به دو طرح وام فوری بانک ملی و بانک کار آفرین اشاره می کنیم , که یکی در قبال سپرده بلند مدت و دیگری بدون سپرده و با اخذ ضامن پرداخت می شود.

شرایط درافت وام فوری از بانک ملی

بانک ملی به متقاضیان دریافت وام‌ فوری، تا سقف پنج میلیارد تومان تسهیلات اعطا می‌کند. سقف این وام برای تولیدکنندگان دارای پروانه جواز کسب، پنج میلیارد تومان، پزشکان، مهندسان، وکلا، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدیران ارشد شرکت‌های خصوصی و دولتی، دو میلیاردتومان و برای سایر مشاغل، یک میلیارد تومان است.

نرخ سود این وام ۱۷درصد و زمان بازپرداخت آن ۶۰ماهه است. بنابراین متقاضیان وام پنج میلیاردی، ماهانه قسطی معادل ۱۲۴میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. به این ترتیب مجموع بازپرداخت متقاضی به بانک، معادل هفت میلیارد و ۴۵۵میلیون تومان خواهد شد. البته پرداخت هزینه‌های جانبی این وام که معدل ۱۰۰ هزار تومان است هم بر عهده مشتری است.

متقاضیان دریافت این وام برای ضمانت بازپرداخت آن، باید سپرده‌ای بلندمدت در بانک ملی افتتاح کنند. این سپرده که سودی ۱۸درصدی را به مشتری پرداخت می‌کند، تا زمان تسویه کامل، مسدود می‌شود. لازم به ذکر است که وام‌گیرنده نباید به بانکها بدهی عقب افتاده یا دارای چک برگشتی باشد.

البته می توان این تسهیلات را بروی سپرده اشخاص ثالث هم دریافت کرد.

وام فوری طرح صبا بانک کارآفرین

بانک کارآفرین در قالب طرح صبا تا سقف ۲۰۰میلیون تومان وام فوری به متقاضیان پرداخت می‌کند. وام‌گیرنده باید نرخ سودی ۲۴درصدی را بسته به مبلغ وام دریافتی، طی مدت حداکثر ۶۰ماه پرداخت کند.

هر قسط وام ۲۰۰میلیون تومانی، با سررسید بازپرداخت ۶۰ماهه، پنج میلیون و ۷۵۰هزار تومان خواهد بود. در نتیجه کل مبلغ بازپرداخت در پایان سررسید، به بیش از ۳۴۶میلیون و ۱۷۵هزار تومان خواهد رسید.

متقاضی، برای دریافت این وام تا سقف ۶۰میلیون تومان، نیاز به دو ضامن رسمی دارد. بانک کارآفرین برای برای تضمین وام‌های بیش از ۶۰میلیون تومان نیز، سند ملک دریافت می‌کند. بدیهی است که این سند نباید در رهن بانک یا جای دیگری باشد.

وام گیرنده و ضامنین نباید دارای بدهی سررسید گذشته , معوق یا مشکوک الوصول و همچنین چک برگشتی در شبکه بانکی کشور باشند.

اخبار مرتبط
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.
بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات