چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

امکان اخذ پوشش بیمه درمان سه ماهه بدون پرداخت حق بیمه برای تمامی هموطنان از جمله بیماران صعب العلاج توسط سازمان بیمه سلامت ایران

30 مرداد 1401
امکان اخذ پوشش بیمه درمان سه ماهه بدون پرداخت حق بیمه برای تمامی هموطنان از جمله بیماران صعب العلاج توسط سازمان بیمه سلامت ایران

به گزارش بانک اول سازمان بیمه سلامت ایران بنابر بند د تبصره 14 قانون بودجه سالجاری مبنی بر بیمه نمودن افراد فاقد پوشش بیمه پایه، بیش از 5 میلیون  نفر از افراد مشمول دهک های درآمدی یک تا سه را با معرفی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ظرف مدت یک هفته تحت پوشش بیمه رایگان سلامت همگانی قرار داده که بالطبع در صورت قرار داشتن افراد مبتلابه بیماری های نادر در دهکهای مذکور، ایشان نیز از این پوشش بیمه ای برخوردار گردیده اند.
ضمن آنکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در حال حاضر امکان اخذ پوشش بیمه سه ماهه بدون پرداخت حق بیمه برای تمامی هموطنان از جمله بیماران صعب العلاج از طریق مراجعه به سامانه شهروندی به نشانی  Bimehsalamatiranian.ihio.gov.ir  و یا دفاتر پیشخوان دولت فراهم می باشد.
همچنین بنابر بند ن تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 مبنی بر " ارائه خدماتی مازاد بر خدمات پایه و تکمیلی به بیماران خاص و صعب العلاج، اساسنامه ای از سوی سازمان بیمه سلامت ایران تهیه و پیشنهاد گردید که اخیراً در دولت محترم تصویب شده است و سازمان بیمه سلامت ایران به محض ابلاغ اجرایی خواهد نمود .
 بر این اساس ضمن تسهیل در روند پوشش بیمه ای مشمولین، در دریافت خدمات مورد نیاز و پرداخت هزینه های درمانی این افراد نیز تسهیل خواهد شد .
خاطر نشان می نماید اعتبارات خاصی تحت عنوان بیمه رایگان بیماری های خاص و صعب العلاج تا کنون به سازمان اختصاص نیافته است./سازمان بیمه سلامت

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات