جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت یارانه کشت از ۱۴۰۲

30 مرداد 1401
پرداخت یارانه کشت از ۱۴۰۲

به گزارش بانک اول عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران  اظهار داشت:  در سال جاری با توجه به واقعی شدن قیمت گندم، کشاورزان تمام محصول خود را به دولت فروختند و در حالی که در سال گذشته تنها 4 میلیون و 450 هزار تن گندم توسط دولت خریداری شد اما در سال جاری تا به امروز میزان خرید تضمینی گندم در مرز 7 میلیون تن قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم تا  پایان فصل میزان خرید تضمینی گندم بیش از 7 میلیون تن باشد زیرا در استان های سردسیر هنوز برداشت گندم ادامه دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: در مقایسه با سال قبل حداقل 2.5 میلیون تن افزایش خرید گندم خواهیم داشت و میزان تولید گندم در کشور افزایش مناسبی داشته است.

پرداخت یارانه کشت گندم از سال آینده

وی تصریح کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در کشور اجرایی شد که در سال آینده در سطح بیشتری انجام می شود در این طرح کشاورزان از لحاظ تامین مواد اولیه تولید و آموزش  برای تولید در دیمزار ها حمایت می‌شوند.

هاشمی گفت: برای سال زراعی آینده حمایت از تولید کشت گندم در حدود 5 میلیون هکتار انجام خواهد شد و یارانه کاشت به صورت خدمات از جمله بیمه فراگیر گندم،حمل، ورود دانش و کارشناس به مزرعه و کود و سم ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورتی که حتی ارائه بارشی مانند امسال داشته باشیم در سال آینده 9 میلیون تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت.

وی گفت: با بهینه سازی مصرف آرد خبازی در کشور  با 7.5 میلیون گندم نیاز کشور تامین خواهد شد, همچنین نیاز صنف و صنعت حدود 1.5 میلیون تن است و در نهایت می توان گفت با 9.5 میلیون تن به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با فعالیت ها و سیاست گذاری دولت و ستاد اجرایی امام می توانیم در سال آیند به خودکفایی در تولید گندم دست یابیم.

هاشمی گفت:  حدود 2 میلیون هکتار گندم آبی و 5 میلیون هکتار گندم دیم برای سال آینده خواهیم داشت که از لحاظ کیفی و رانمدمان تولید سال آینده شاهد بهبود تولید گندم خواهیم بود./تسنیم

اخبار مرتبط
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات