جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

آغاز واگذاری واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن

30 مرداد 1401
آغاز واگذاری واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن

به گزارش بانک اول رستم قاسمی در حاشیه نشست هیات دولت درباره روند پیش روی طرح جهش تولید مسکن از قول دولت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان سال [عمر دولت] سخن گفت و افزود: این گونه نیست که سال اول بتوانیم یک میلیون مسکن بسازیم چون ساخت واحدهای مسکونی یکی دو سال به طول می انجامد.

او ادامه داد: ظرف چند ماه گذشته ساخت یک و نیم میلیون واحد را شروع کرده ایم که از عملیات فونداسیون تا نازک کاری که تا پایان شهریور ماه طول می کشد، حدود ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد.

قاسمی با بیان این مطلب، از شروع تحویل واحدها طی ماه های پیش رو خبر داد و افزود: این روند زمان می برد، به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که ظرف ۴ سال، حدود چهار میلیون مسکن را تولید کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگار رادیو گفت‌وگو که در خصوص عملکرد یک ساله وزارتخانه متبوع‌اش پرسید، گفت: در حوزه مسکن کار مفصلی صورت گرفته است و با ایجاد بانک زمین نزدیک سه میلیون قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن فراهم آمده که کار ساده ای نیست.

قاسمی همچنین در رابطه با افزایش بلیط پروازهای عتبات خاصه با نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: به هیچ عنوان اجازه نمی دهم که قیمت بلیط اربعین اضافه شود.

وی در عین حال از مردم خواست بلیط چارتری نخرند و از طرفی به آژانس های هوایی نیز ابلاغ شده است که بلیط به صورت چارتر به فروش نرسانند.

قاسمی با بیان این که توان کافی در حوزه پروازهای اربعین وجود دارد، تاکید کرد که هر ایرلاینی تخلف کند، پرواز آن لغو خواهد شد.

وی بار دیگر یادآوری کرد که اجازه پرواز چارتری برای اربعین حسینی داده نشده و مردم هم از چنین بلیط هایی امتناع کنند چون در فرودگاه ایران خواهند ماند و اجازه افزایش بلیط هواپیما در زمان اربعین هرگز داده نخواهد شد.

ایسنا

اخبار مرتبط
به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.
: گاهی اوقات خانه‌ای را خریداری کرده ایم و بر طبق قوانینی که وجود داشته است، پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم. مستاجر و یا صاحب ملک قبلی هنوز اقدام به تخلیه منزل نکرده است و موعد مقرر شده برای تخلیه منزل نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل بهترین کار آن است که از طریق قانونی وارد کار شده و حکم تخلیه منزل را دریافت کنیم.
سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.
قیمت مسکن در تهران ظرف سال گذشته به شکل تقریبی از متری ۶۶ میلیون به متری ۸۳ میلیون افزایش پیدا کرد. رشد تقریبا ۱۷ میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران، به معنی افزایش ۲۵ درصدی است و باعث می‌شود ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در پایتخت به‌طور متوسط نزدیک هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات